דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 דרכים פשוטות לשיפור מצב הרוח 

מאת    [ 23/12/2018 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2697 פעמים ]

ישנם מספר דברים אשר מרבית האנשים יכולים לעשות כדי לשפר את מצב רוחם, בחלקם הם אכן עושים שימוש. אבל כאשר מרגישים "תקועים" חשוב להיזכר ולהזכיר שיש בכוחנו לשנות. נסו לאמץ ולעשות רק מה מרגיש נח וקל. ככל שמצב הרוח משתפר, אפשר להוסיף לשגרה שינויים אשר יטיבו עם מצב הרוח. בהפנמה של התנהגויות מסייעות, קיים סיכוי לשיפור מצב הרוח לאורך זמן.


• הפגש עם חבר קרוב או בן משפחה אתו נח לך – לשוחח עם אחרים על מה שמרגישים עוזר לעבד את הדברים ולקבל תמיכה והכלה טובה. הימנע מבחירת מישהו שיהיו שיפוטי. בחר במישהו שיודע להאזין ולא לתת עצה כשאיננו מתבקש לכך. במצבים בהם אינך מרגיש בנח לבקש עזרה אתה יכול לפנות לאיש מקצוע. אם זו איננה אופציה ואתה מעדיף לא לדבר על הרגשותיך כלל, אתה יכול בכל זאת לבלות עם אנשים שיש לך קשר טוב ונעים לך אתם, ולעשות יחד דברים שיעזרו לשפר את מצב הרוח שלך.


• נסה להפחית את רמות הלחץ והמתח – לעתים ירידה במצב הרוח נובעת מריבוי משימות ותחושת מתח, לחץ ואשמה שאיננו עומדים בהם. באמצעות חלוקת משימות גדולות לקטנות, הגדרת מועדים מציאותיים לביצוע דברים אנו עשויים להרגיש פחות אשמים ויותר מסוגלים. תן לעצמך את הזמן והמרחב, בדומה למי שלוקח צעד אחורה כדי לקפוץ רחוק יותר קדימה.


• קח את עצמך לטיול בחוץ ועשה דברים גם אם לא "בא לך" – כשאנו מוצפים ברגשות שליליים אשר מנהלים ומציפים אותנו, אנו צריכים לקחת הפסקה מהם על ידי טיול קטן או גדול, פגישה עם חבר שאתה אוהב להיות אתו ולא ראית מזמן, צפה בסדרה שמצחיקה אותך, עשה משהו מהנה שתכננת ולא הוצאת אותו לפועל. אין זה משנה, העיקר לצאת ממעגל המחשבות השליליות.


• פרגן לעצמך משהו שמשמח אותך ושירגיעו את הגוף ואת הנפש – כמו אמבטיה או מקלחת חמה טובה, סיבוב בקניון, שינה טובה, מוזיקה שאתה אוהב. בקיצור, כל דבר שיגרום לך לשקט, זמני או חלקי.


• הדוף את המחשבות השליליות – ערוך רשימה של כל הדברים החיוביים בחייך (ייתכן ותצטרך עזרה בכך). שמור את הרשימה אתך וקרא אותה מספר פעמים ביום, בעיקר כשמצב הרוח שלך ירוד. הרשימה תזכיר לך שלא תמיד הרגשת כך ולא תמיד תרגיש כך.


• תחשוב מה היית אומר לחבר אם היה חולק אתך את מצב רוחו הירוד – אנו יודעים להכיל את האנשים הקרובים לנו, כשהם במצוקה. אנחנו פחות יודעים לומר לעצמנו את מה שהיינו אומרים לחבר טוב במצוקה. לכן, התייחס לעצמך כפי שהיית מתייחס לחבר שפונה אליך. אמור לעצמך מה שהיית אומר לו – שמחר יהיה יותר טוב, גם אם קשה לראות את זה היום.


• היה מציאותי עם הציפיות להתקדמות – לפעמים מצב רוח ירוד מתמשך לאורך זמן. מכאן ששיפור במצב הרוח עשוי לקחת זמן, לפעמים המצב עלול להחמיר בטרם הוא משתפר. גם כאשר ישנו שיפור, אין זה מבטיח שמצב רוח ירוד לא יופיע בכלל. לעיתים כאשר מצב הרוח שלנו משופר ולפתע הוא משתנה למצב רוח ירוד, אנחנו מרגישים סוג של עצב. אל תאשים עצמך על מצב הרוח הירוד ואל תתייאש. אנחנו אנושיים ומטבע הדברים ישנן עליות ומורדות במצב הרוח.


• אל תעשה החלטות חשובות – כאשר תוקף אותנו מצב רוח רע, אנו נוטים לקבל החלטות שאינן טובות ושקולות. לדוגמה: עזיבת מקום עבודה, גירושין, פרידה, התרחקות מחברים המכבידים עלינו וכו'.
כאשר מצב הרוח שלנו ירוד ומדוכדך, שיקול הדעת שלנו איננו במיטבו והוא ניזון מהמקום הכואב בו אנו נמצאים. מכאן נוטים לקבל החלטות הנובעות ממצוקה ולא ממקום שקול ומאוזן רגשית.


• קבע פגישה עם איש מקצוע – לעתים כאשר למרות הכל נגמרים מצב הרוח איננו משתפר, זה הזמן להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע לך להגדיר ולצאת ממצבך.

חוה אוסטרובסקי פסיכותרפיסטית עו"ס קלינית m.a. בעלת קליניקה פרטית במרכז הארץ. עובדת עם יחידים זוגות ומשפחות, הנחיית קבוצות, הדרכת הסטודנטים והדרכת עובדים סוציאליים. נסיון רב במסגרת שרותי בריאות הנפש הציבוריים.

פייסבוק: https://www.facebook.com/havaosMSW

אתר: טיפול פרטני (אישי), זוגי ומשפחתי | טיפול זוגי במרכז הארץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב