דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עדיף? פסנתר חשמלי או אקוסטי? 

מאת    [ 20/12/2018 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 1793 פעמים ]

 

אם אתם מעוניינים להתחיל ללמוד פסנתר, כנראה ששאלתם את עצמכם את השאלה הזאת, האם לקנות פסנתר חשמלי או פסנתר אקוסטי? אם להגיד את האמת, מדובר בשאלה שהתשובה עלייה היא לא חד משמעית. מה שהופך את הדילמה לקשה יותר, במיוחד כשההבנה היא מצומצמת. אין ספק שעל אף הדמיון, מדובור בשני כלים שונים במיוחד עם הבדלים מאוד גדולים. במאמר הבא נסכור עבורכם את ההבדלים העיקריים ובכך נגרום לכם להבין איזה כלי הכי כדאי לקנות כאשר מתחילים ללמוד פסנתר.

מוכנים? בואו נתחיל!

 

איך נדע באיזה פסנתר לבחור – כל התשובות

אז לפני כל החלטה, חשוב לדעת את כל הפרטים על מנת לקבל החלטה מושכלת. נתחיל ונאמר שאין כוונה להטות את הכף כלפי סוג מסויים של פסנתר במאמר זה. הכוונה היא לחשוף אתכם לכל ההשלכות ולהציג את ההבדלים העיקריים.

 


    • פסנתר אקוסטי: כלי מלכותי במיוחד.נולד לראשונה במאה ה-18 בפירנצה שבאיטליה. מדובר בכלי הגדול ביותר מבין כל שלי הנגינה, והוא בעל הריינג' (טווח צלילים) הגדול ביותר -  7.25 אוקטבות ובעל 88 קלידים. מדובר בכלי נחשק ביותר עם צליל חד מצד אחד ונעים לאוזן מצד שני. צלילי הפסנתר מופקים מהמערכת המכנית שלו – מיתרים, פטישים ותיבת תהודה גדולה.
    • פסנתר חשמלי: ביחד עם התפתחות העולם המודרני, התפתח לו גם הפסנתר החשמלי, לפסנתר זה אין מערכת מכאנית כמו לפסנתר האקוסטי, אלא מערכת חשמלית המורכבת מדגימות צלילים של פסנתר אקוסטי. בתחילת דרכו, הפסנתר החשמלי היה ללעג בקרב נגני הפסנתר, משום שלא הצליח לספק תוצאה יותר מביינונית. כיום הפסנתר החשמלי תפס תאוצה מאחר ושיפר משמעותית את הורסתיליות והדיוק שלו. בנוסף, נוכל היום למצוא עוד מגוון סאוונדים הנמצאים היום בפסנתר חשמלי (כלים כמו האמונד, פנדר רוודס ווורטיצר לדוגמא)

 

יתרונות מול חסרונות


    • רעש – פסנתר חשמלי מצמצם רעש בצורה משמעותית מאחר ומדובר במערכת חשמלית עם כפתור השולט על הווליום. פסנתר אקוסטי בעל מיתרים ותיבת תהודה, דבר שמשאיר אותנו כמעט חסרי שליטה על עוצמת הצלילים שהפסנתר האקוסטי מפיק. מנצח: פסנתר חשמלי.
    • מחיר – מחיר של פסנתר חשמלי נע בין 1,000ש"ח - 5,000ש"ח (לפעמים יותר) כאשר פסנתר אקוסטי מתחיל מ-4,000ש"ח ויכול להגיע גם ל-30,000ש"ח. מנצח:פסנתר חשמלי
    • חווית נגינה: פסנתר אקוסטי ייתן לנו את חווית הנגינה המלאה כאשר ננגן עליו. נוכל להרגיש את כובד הקלידים, להבין את מורכבות הצליל בכך שנחווה את הפקת הצלילים בצורה מוחשית וברורה. פסנתר חשמלי לא יתקרב להרגשה כזאת לעולם. מנצלח: פסנתר אקוסטי
    • איכות צליל: תחיל בזה, לא משנה כמה פסנתר חשמלי יהיה מתקדם, הוא בחיים לא יצליח להגיע לאותה רמה של פסנתר אקוסטי. פסנתר אקוסטי יפיק צליל בעל מספר רוודים ועומקים כאשר פסנתר חשמלי רק יגרד את פני השטח. מנצח: פסנתר אקוסטי.

 

 

לסיכום

 

אין נכון או לא נכון. אנחנו מאמינים שכל קנייה תהייה חכמה כל עוד היא תואמת את הצרכים והרצונות שלכם. אם אתם מתחילים, אולי שווה לכם לקנות פסנתר אקוסטי, רק כדי לקבל את החוויה המלאה, אנחנו מאמינים שזה יהפוך אתכם לפסנתרנים טובים יותר. אבל זה מאוד תלוי במטה, אם פשוט מתחשק לכם לנגן, בשביל הכיף, אנחנו מאמינים שפסנתר חשמלי יעשה את העבודה.

 

בני מילר - פסנתרן וותיק בעל נסיון רב - אחד ממכווני הפסנתרים היחידים והמקצועיים בארץ ובעל מחסן פסנתרי בוטיק איכותיים במיוחד.


בקרו באתר שלי בני מילר -- 


http://bit.ly/2w6sVbQ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב