דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשית - אך אם לא פרסמת, לא עשית 

מאת    [ 19/12/2018 ]

מילים במאמר: 1029   [ נצפה 1650 פעמים ]

 

לקראת הבחירות הנוכחיות ב-2018 החלטתי לתרום לחיי התרבות וההתנדבות בעירי כ"ס, להצטרף לאחת הסיעות המתמודדות, ולייעץ בנושאי תרבות והתנדבות, נושאים הקרובים לליבי.  בדקתי מספר סיעות ומתמודדים לראשות העיר מתוך שמונת המועמדים שרצו לראשות העיר, במיוחד התמקדתי בשתי הנשים שרצו לראשות העיר: הדר לביא ומירית שקד ברק, שתיהן נשים צעירות כריזמטיות שעשו לא מעט. לאחר בדיקת קורות החיים והצוות הבכיר, החלטתי להצטרף לסיעת "התפוזים" בראשות מירית שקד-ברק. לנוכח הרשימה שהובילה מירית שקד ברק חשבתי שציבור רחב יצביע לרשימה בגלל המאבקים שניהלו בכ"ס. נתון שידעתי, שמירית שקד ברק הצליחה לגייס 150 אלף ש"ח ע"י פניה לציבור ומסע מימון המונים מוצלח.                                                                                        

קיוויתי שיחזור סיפור ההצלחה הירושלמי כאשר נעמי צור, שניהלה את סניף ירושלים של החברה להגנת הטבע והובילה מאבקים לביטול תכנית ספדיה לבנייה במערב העיר והצלת עמק הצבאים, הגיעה להיות סגניתו של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר.                                                        

ציבור המצביעים הפוטנציאלי של "התפוזים" כלל את תושבי השכונות המזרחיות: קפלן, הדרים והאוניברסיטה, משפחות חניכי הצופים, אנשים התומכים באינטגרציה בחינוך, תושבים המעורבים במאבק לבנוי שפוי ומתנגדים לתוכנית המתאר הנוכחית של עירית כ"ס, משפחות עם ילדים קטנים המשתמשים באתר הילדים "הבית הראשון שלי", כל נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ותומכיהן, אוכלוסיית הלהט"בים והקהילה הגאה, ותושבים שמכירים את מועמדי הרשימה או רוצים נשים במועצה ובראשות העיר. הפוטנציאל היה לא קטן.

 

כל המועמדים והמועמדות בסיעת "התפוזים" היו אנשים טובים שפעלו בכ"ס, אך המועמדות ברשימה שהתרשמתי ביותר מהפעילות הציבורית שלהן היו:

מירית שקד-ברק – מקום 1 ברשימה

פעילה חברתית, תושבת שכונת קפלן בכ"ס, בת 43, נשואה לצח ואמא לשלוש בנות, בעלת תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר- אילן, אשת תקשורת ואסטרטגיה, בעלת ניסיון בעבודה במישור המוניציפלי והממשלתי, ממייסדות בית הספר המסורתי-קהילתי רמות בהוד השרון וממייסדות מטה המאבק הארצי לבינוי שפוי שמונה 52 ישובים מכל הארץ. 


    • 2017 -  נבחרה כאחת מ-100 האנשים המשפיעים בישראל על ידי
    •  עיתון גלובס
    • 2017 -  נבחרה כאחת מ-100 האנשים המשפיעים בישראל על ידי מגזין דה מרקר
    • 2017 -  נבחרה כאחת מ-100 האנשים המשפיעים בישראל על ידי עיתון כלכליסט
    •  

אפרת פרידליך מצליח – מקום 3 ברשימה

בת 43. גרה במרכז העיר, נשואה+2, B.sc אופטומטריסטית, ילידת כפר סבא, יזמית ומנכ"לית אתר הילדים "דף הבית הראשון שלי" מקבוצת תפוז, תומכת בצופי כפר סבא.                                                  

       אפרת הינה אופטומטריסטית שחששה שילדיה ייחשפו לתכנים בוטים ואסורים באינטרנט, ולפיכך הקימה לפני כשלוש שנים את האתר. הוא מכיל קישורים למשחקים באתרים אחרים, רובם אמריקאים ויפאנים, ומחולק בדף הראשי לקטגוריות כגון משחקים, אתגרים, יצירה, פאזלים, נסיכות וקטנטנים. ב-2017 החל האתר בשיתוף פעולה עם השבועון ’מעריב לילדים’, במסגרתו מועלים באתר חלק מתכני העיתון. לפי גוגל טרנדס, נכנסים לאתר מדי יום כ-40 אלף גולשים. חברת ’תפוז אנשים’ הודיעה לאחרונה כי רכשה 50.1 אחוז ממניות האתר, תמורת 820 אלף שקל – דהיינו, לפי שווי של כ-1.6 מיליון שקל לאתר. 

יעל שרר – מקום 4 ברשימה

פעילה חברתית, במאית דוקומנטרית, עיתונאית, בת 36, בעלת תואר במדעי הרוח והחברה מהאוניברסיטה הפתוחה. יעל הינה פעילה חברתית למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

- נבחרה לרשימת 40 הצעירים המבטיחים של מגזין דה מרקר .TheMarker 2018

- נבחרה לרשימת "ל"ו צעירים" - 36 הצעירים המבטיחים ב-2018  של עיתון כלכליסט.

יעל התפרסמה בעקבות הסרט "כביסה מלוכלכת". שרר היא סגנית יו"ר העמותה "אחת מתוך אחת", ופעילה למען נפגעות עבירות מין. יעל שרר היא מסוג האנשים שמצליחים להזיז הרים בכוח אישיותם. בלי שום תפקיד רשמי ובלי לחכות שמישהו ייתן לה סמכויות אך עם הרבה אמונה יוקדת במאבקים שהיא מנהלת זה כעשור, היא מתקדמת מהישג להישג.     בסרטה הדוקומנטרי "כביסה מלוכלכת" (2012) הוצג סיפורה האישי על התביעה האזרחית התקדימית שהגישה נגד אביה שהורשע בהתעללות מינית בה. "המערכות לא מותאמות לטיפול בגל החדש של שיח האלימות המינית".                                                                                            

 שרר היא אישה אופטימית: למרות שחייה מוקדשים כעת למאבקים בתחומים שונים שהמכנה המשותף שלהם הוא אוזלת ידה של המדינה בטיפול בנפגעי תקיפה מינית. היא גם נלחמת בתופעה הקשה של השמדת ערכות בדיקות האונס (הבדיקות שעוברות נאנסות) בתום שלושה חודשים. בעקבות פעילותה חדלו כמה מבתי החולים ממנהג פסול זה, ושרר פועלת כעת לשינוי החוק כך שהשמדת הערכה תיאסר לחלוטין.

הלן שי – בן שימול – מקום 6 ברשימה

גרה בשכונת האוניברסיטה, דוברת קניון ערים, אשת תקשורת, יחסי ציבור והפקת אירועים, דירקטורית.

בגלל חוסר כספים, תמונתה של מירית שקד ברק כמעט לא נראתה בשלטי החוצות ובפרסומים בעיתונות המקומית , דבר שגרר שמירית שקד ברק והתפוזים כמעט לא רואיינו או הוזכרו בעיתונות המקומית, ולא הצליחו להעביר את המסר לקהלי המצביעים הפוטנציאליים שלהם בדרכים אחרות.                     הדר לביא לעומת זאת  התבלטה לטובה בשלטי החוצות ובפרסומים בעיתונות המקומית, וכמובן רואיינה ע"י אמצעי התקשורת.

שני אירועים שנחרטו בזיכרוני, האירוע הראשון הרצאתו של השר והשגריר בסין לשעבר מתן וילנאי, בבית אבות בכ"ס, שבא לתמוך ולחזק את מירית שקד ברק ו"התפוזים". ההרצאה הייתה מרתקת, על מבצע אנטבה, ועל תקופת שירותו ברצועת עזה. מירית שקד ברק לא הורשתה להזמין אורחים ועיתונאים, ולא היה הד להרצאה המצוינת.                      

 האירוע השני היה מסיבת עיתונאים של מירית שקד ברק והתפוזים שכללה את כל צוות התפוזים אך הגיע עיתונאי בודד.                                                                 

  כל מהלך האירועים הוכיח לי " גם אם עשית הרבה – אך אם לא פרסמת, לא עשית".

איך הסתיימו הבחירות בכ"ס? בסיבוב הראשון רפי סער סיים עם 27.3 אחוזי הצבעה, הכניס שלושה נציגים למועצה. יוסי סדבון עם % 19.6, הכניס שלושה נציגים למועצה. הדר לביא עם 17.5% , הכניסה שלושה נציגים למועצה. ומירית שקד ברק 2.1%. סיעת "התפוזים" קבלה תמיכה מאלף מצביעים, שלא הספיקו להכנסת נציג למועצה.                           

 מירית שקד ברק השקיעה בבחירות כספים אישיים ולצערי חסרו לה 35 קולות מצביעים לקבלת החזר כספי מהמדינה.   לסיבוב השני עלו רפי סער ויוסי סדבון. בסיבוב השני נוצר שיתוף הפעולה בין "התפוזים"  ומירית שקד ברק ובין רפי סער שהביע הסכמתו לעקרונות "התפוזים". הוא נפגש אישית עם מירית שקד ברק והצוות שלה אני בתוכם. התרשמתי לטובה מהאיש, חביבותו, סגנון דיבורו, והמצע שהציג, ואף גייסתי מצביעים עבורו.                                            

בבחירות בסיבוב השני ב-13.11.18 זכה רפי סער בראשות העיר כ"ס עם 53.2% מהקולות החוקיים. לדעתי הארגון היותר יעיל ותמיכת הדתיים ניצחו את השאננות במחנה יוסי סדבון, שתמכו בו מפלגת מר"ץ והדר לביא.

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ----------------------------------------------herzli99@gmail.com- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב