דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצין בטיחות בתעבורה ומחירי דלק 

מאת    [ 16/12/2018 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2036 פעמים ]

האם תפקוד קצין בטיחות בתעבורה משפיע על מחירי הדלק?

ניתן להגיד כי, לקצין בטיחות בתעבורה אכן יש השפעה על מחירי הדלק אותו תשלם החברה או נהגי החברה אשר משתמשים בכרטיס תדלוק המסופק להם מטעם החברה וזאת כפועל יוצא מכלל התפקידים המוטלים על כתפיו של קצין בטיחות בתעבורהבטיחות בתעבורה. כאמור כל הנושאים הקשורים לכלי הרכב הנכללים בצי הרכב של החברה רכישתם, תחזוקתם, ותפעולם השותף. קשורים באופן ישיר לפעילותו ואחריותו של קצין הבטיחות בתעבורה הממונה על רכבי החברה.

לתפקודו של קצין הבטיחות בתעבורה המנהל את צי הרכב של כל ארגון אחריות ישירה המעוגנת בחוק על כל רכבי הארגון (החברה). הוא האחראי הבלעדי לתחזוקת הרכב וטיפולים שותפים, אך גם לניהול משא ומתן וייצוג החברה בפני גורמים חיצוניים. כגון רשויות אכיפה וספקי שירותים לציי הרכב.

מחיר הדלק של צי הרכב המנוהל על ידי קצין בטיחות בתעבורה - האם ניסיון שווה חיסכון?

עד תחילת 2019 (1 בינואר) היו מותקנים בצי הרכב דלקנים מטעם חברות דלק שונות. לעיתים התקשרות עם ספקית הדלק הייה בחוזים ארוכי טווח שעצם התקנת דלקן קיבע את החברה כספקית (לעיתים בלעדית) של הדלק של החברה. מ-1.1.2019 יכנס לתוקפו השינוי שנכפה על ספקיות הדלק על ידי הרגולטורים וניתן יהיה לתדלק אך ורק על ידי שימוש בדלקן אוניברסלי שאמור להיות מותקן כבר על הרכב. מציאות זאת אמורה להגביר את התחרותיות ולאפשר לקצין בטיחות בתעבורה אשר אמון על ניהול צי הרכב לקיים משא ומתן ולבחון חלופות לספקי הדלק הרגילים של החברה.

חשוב לציין כי לעתים עצם קיומו של פוטנציאל לתחרות מחירים, יכול להוביל להוזלה של מחיר הדלק אשר ישולמו על פי החוזים חדשים הנחתמים על ידי החברה. מי אשר אמור לקיים ממשא ומתן ובדיקת מחירים ותנאי תשלום מול ספקיות הדלק הוא קצין בטיחות בתעבורה.

כאשר מדובר בקצין בטיחות בתעבורה בעל ניסיון וידע מצטבר רב באופן אישי או בחברה האם אשר מספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, הרי שהעמידה וההתמודדות מול ספקיות הדלק הגדולות מגובה בניסיון רב והיכרות עם הגורמים בחברות הדלק. כאשר מדובר בחוזים עם ספקיות, לעלויות השפעה ישירה על הוצאות החברה הן לטווח קצר אך כמובן שההשפעה היא משמעותית יותר בטווח הארוך.

ניתן להגיד שחוזי הספקה של דלקים לציי רכב הינם חלק חשוב בהוצאות החברה ויש להם השפעה באופן ישיר על חוסנה הכלכלי של כל חברה. כמובן שכאשר מדובר בחברת הובלות, היסעים, שליחויות וכו הרי שההוצאות על דלק הן בעלות השפעה ישירה על רווחיות החברה. גם בציי רכב של חברות וארגונים גדולים המחזיקים בציי רכב פרטיים לשימוש העובדים למחירי הרכב השפעה על מאזני החברה.

קצין בטיחות בתעבורה בעל ניסיון או שמאחריו עומדת חברה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ. עשוי לחסוך לחברה שבה הוא מוצב אחוז גבוהה מהוצאות על דלק. זאת רק במידה וניהול משא ומתן על חוזי הספקה העתידיים ייעשה על ידו.

לסיכום ניתן לציין כי על אף תנודתיות המחירים בענף הדלק יכול קצין בטיחות בתעבורה להעניק לחברה שבה הוא מוצב יציבות יחסית ומניעת חוסר וודאות בתחום זה.

פרוסייט - Prosites.Site - בניית אתרים, קידום אתרים, SEO




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב