אשאל אותך אחי היקר: מי שרואה רק למרחקים ארוכים או מי שרואה גם למרחקים ארוכים וגם למרחקים קצרים?
מי יותר רופא מומחה מי שיודע לרפאות רק מחלות קשות או מי שיודע לרפאות גם מחלות קשות וגם מחלות קלות?
הרעיון שאלוקים לא מתעניין ב"דברים קטנים" אין בו כדי להגדיל את אלוקים אלא להיפך, דווקא טענה זו מקטינה את גדולת האלוקים.
כי כשטוענים שאלוקים מתעניין רק בדברים הגדולים אז בעצם מקטינים את יכולתו של אלוקים שהוא מהות אינסופית הכוללת בתוכה את הכל! לכן על פי היהדות אלוקים כל כך גדול שהוא מקיף ומכיל ויודע מכל פרט בבריאה בין אם זה הפרט הכי גדול ובין אם זה הפרט הכי קטן.
בנוסף לכך אנחנו צריכים לדעת שאין לנו כל אפשרות לקבוע מהו "עניין" קטן ומהו "גדול" שהרי רק אלוקים יודע מה גדול ומה קטן, יתכן דבר שבעינינו קטן ובעיני אלוקים הוא גדול וכן להיפך, יתכן משהו שבעיננו הוא לא חשוב ובמבט אלוקי הוא הכי חשוב.
כיוון שאלוקים הינו נעלה גם מעל היקום כולו, הרי לא מפני שכך יאה לאלוקים לברוא עולם – לכן הוא באר אותו, אלא מפני שרצה, וזאת מטעמים השמורים עמו, ואותם טעמים יכולים גם לגרום שירצה להתעניין בעניינים שנראים בעיננו "קטנים".
לכן אין אנחנו יכולים למדוד דברים מה קטן ומה גדול כי אלוקים הוא היודע והוא הקובע מה גדול ומה קטן.
ואם הוא ציווה משהו או התגלה אלינו סימן שזה חשוב וקובע.
ועוד נקודה- את זה אמיתות התורה כמו גם את מעמד הר סיני ניתן להוכיח שהיה מעמד בו אלוקים התגלה לעם שלם, לכן כבר לא שייך לטעון שאלוקים לא מתעניין בנו, כי אלוקים התגלה אלינו ונתן לנו את התורה וניתן להוכיח זאת, ואם הוא התגלה ונתן לעם ישראל את התורה זה מראה שהוא כן מתעניין בנו ובמעשינו.
אלוקים אוהב אותך ובחר בעם ישראל לעולמי עד, לכן עלינו לאהוב אותו בחזרה ללמוד את מה שהוא העניק לנו לטובתינו בעולם הזה ובעולם הבא.
כמו שכתוב
כי שאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך למן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ ולמקצה השמים ועד קצה השמים הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמהו.
השמע עם קול אלהים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי.
או הנסה אלהים לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי במסת באתת ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדלים ככל אשר עשה לכם יהוה אלהיכם במצרים לעיניך.
אהבת השם כמו שכתב הרמבם
אל יאמר אדם הריני עושה מצות התורה ועוסק בחכמתה כדי שאקבל כל הברכות הכתובות בה או כדי שאזכה לחיי העולם הבא ואפרוש מן העבירות שהזהירה תורה מהן כדי שאנצל מן הקללות הכתובות בתורה או כדי שלא אכרת מחיי העולם הבא אין ראוי לעבוד את ה' על הדרך הזה שהעובד על דרך זה הוא עובד מיראה ואינה מעלת הנביאים ולא מעלת החכמים ואין עובדים ה' על דרך זה אלא עמי הארץ והנשים והקטנים שמחנכין אותן לעבוד מיראה עד שתרבה דעתן ויעבדו מאהבה.
בחסות תיקים לספר תורה - הכותב הוא מנהל אתר עולם יהדות קבלה - מאות שאלות ותשובות וקישורים ביהדות וקבלה.