דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לחיים ירוקים יותר 

מאת    [ 31/10/2018 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 3458 פעמים ]

בעידן שבו נדמה שכולם דואגים ושומרים על כדור הארץ, אם אתם עדיין לא שם, אז אתם לא ממש בעניינים. בין אם בא לכם להרגיש שאתם תורמים יותר את חלקיכם לבריאות כדור הארץ ובין אם לא נעים לכם להגיד לאחרים שאתם לא עושים זאת- קבלו כמה טיפים ראשוניים וקלים ליישום שיאפשר לכם להפוך ידידותיים יותר לסביבה.

תקנו פחות

אנחנו לא באמת צריכים 20 זוגות נעליים, 100 חולצות, ו-10 חליפות. בעצם, רובינו לא משתמשים באמת במחצית מהבגדים שלנו, ששוכבים להם בארון ללא שימוש ואותו כנ"ל לגבי אינסוף מוצרים אחרים שאנחנו קונים. במילים אחרות, אנחנו קונים יותר מידי, צורכים יותר מידי, וההשלכות על כדור הארץ הן ברורות. מספיק שכל אחד מאיתנו יצמצם את הקניות שלו ב-20 אחוז, ומצבו של כדור הארץ ישתפר פלאים בזמן יחסית קצר, היות שנשכיל לחסוך במשאבים שמספק לנו הכדור הזה, שהם לא בלתי מוגבלים.

מיחזור אלקטרוניקה

מיחזור בכלל, בפרט מיחזור אלקטרוניקה, יכול להיות נפלא למאזן האקולוגי. ככל שאנחנו ממחזרים אנחנו בעצם עושים שימוש חוזר בחומרים ישנים במקום לייצר מוצרים גלם חדשים. זה אומר, פחות בזבוז משאבים, פחות חומרים שהאדמה צריכה "לקלוט" אל תוכה, וכדור ארץ בריא ושמח יותר.

מיחזור אלקטרוניקה הוא חשוב עוד יותר, היות שמוצרים אלקטרוניים עשויים ממתכות שזמן ההתכלות שלהן הוא רב מאוד וכרוך בפליטה של חומרים מסוכנים. מיחזור של בטריות, מחשבים ישנים או חלקי מקרר הוא תרומה ממשית לפלנטה עליה אנו חיים, והוא גם יגרום לכם להרגיש טוב יותר מעצם הידיעה שאתם נותנים את התרומה הקטנה שלכם ואפילו ללא מאמץ רב מידי.

חיסכון בחשמל

נוהגים להשאיר אורות לא מכובים? שוכחים את המזגן דולק בטעות לא אחת? פזרנות ושכחנות שכאלה או פשוט חוסר מודעות, לא רק מגדילות את חשבון החשמל החודשי בלי סיבה מוצדקת ממש, אלא שהן גם מובילות לשימוש עודף במשאבים שלא לצורך. דרך להיטיב עם כדור הארץ ואגב כך גם עם רשימת ההוצאות החודשיות שלכם היא פשוט לעשות שימוש נכון ומושכל יותר בחשמל. הפעילו את מכונת הכביסה על מחצית מהזמן (אין באמת צורך לכבס שעה שלמה), הפעילו את המזגן על 25 מעלות (זה מספיק קר), כבו מאווררים כשאתם יוצאים מהבית או במילים אחרות, נסו כמה שיותר להשתמש בחשמל באופן מבוקר.

במאמץ יחסית קטן שאינו דורש השקעה רבה מזמנכם, אתם יכולים לייצר הבדל גדול. כך, התרומות הקטנות של כל אחד מאיתנו יצטברו לכדי שינוי גדול מאוד, שייטיב עם כולנו.

המאמר מוגש בחסות חברת גאיה מיחזור
www.gaia-israel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב