דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתמודדים עם תופעת שדיים גבריים. 

מאת    [ 31/10/2018 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2555 פעמים ]

  גינקומסטיה היא השם המדעי לתופעה הנפוצה של הופעת חזה גברי. חזה גברי נוצר בדרך כלל עקב חוסר איזון הורמונלי שגורם לשגשוג חריג של בלוטות חלב, בדומה למבנה ההתפתחות של החזה הנשי. גורם נפוץ נוסף להופעת חזה לגבר הוא השמנת יתר. באזור החזה ישנן בלוטות רבות שמתמלאות שומן במצב של השמנה מאסיבית, מה שמייצר מראה של שדיים גבריים. שני המצבים נבדלים זה מזה בכך שמצב של גינקומסטיה הוא מצב מולד וקבוע, לעומת מצב של השמנה שהינו מצב זמני והפיך. כשאנו מדברים על גינקומסטיה אנחנו מדברים על גורמים גנטיים שלא ניתן להשפיע עליהם ואילו במצב של השמנה, פעילות גופנית לצד ירידה במשקל בדרך כלל יעלימו את החזה הגברי. מצב של הופעת חזה גברי עקב הצטברות שומן נקראת בשפת המדע: ליפומסטיה.  

 השלכות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות    

מאחר ואנו חיים בחברה שיפוטית ששמה דגש גדול על נראות חיצונית, החוויה שחווים גברים או נערים שסובלים מחזה גברי יכולה להיות מביכה ואף קשה עבורם. הם נמנעים מהליכה לים ולחדר הכושר כמעט ללא יוצא מן הכלל, הם מעדיפים ללבוש חולצות כמה שיותר רחבות ובמקרים חריפים אף נמנעים מבילויים חברתיים וסובלים מדיכאונות שנגרמים בעקבות דימוי גוף נמוך במיוחד. לא זאת בלבד אלא שגם מבחינה בריאותית גינקומסטיה מגלמת סיכונים. כמו אצל נשים בעלות בלוטות חלב הנמצאות בקבוצת סיכון גבוהה לסרטן השד, כך גם גברים. רבים הם הגברים הסובלים מגינקומסטיה שלקו בסרטן השד ולכן חשוב מאד למי שסובל מתופעה זו להיבדק ולהיות תחת מעקב של אנדוקרינולוג.  

אופן הטיפול בגינקומסטיה

כאשר גבר שסובל משד גברי מגיע לאבחון אצל אנדוקרינולוג, ניתן להבין בצורה מדויקת יותר את סוג חוסר המאזן ההורמונלי. ברוב המקרים יהיה בין היתר מדובר בעודף אסטרוגן. במצב כזה אפשר לנסות טיפול תרופתי שמטרתו איזון ההורמונים לכדי מצבם הרצוי. במידה וטיפול תרופתי לא עזר באופן מספק והאנדוקרינולוג יחד עם המטופל מרגישים שכלו הפתרונות במדיום הזה, אזי הפתרון האידיאלי יהיה ניתוח חזה לגבר.      

ניתוח הקטנת חזה לגבר    

במקרה שמדובר בליפומסטיה הקטנת החזה תתבצע על ידי שאיבת שומן. הרופא מבצע חתכים קטנטנים בשד אליהם מוחדרות צינוריות מיוחדות המיועדות למטרה זו. הרופא שואב את השומן בעזרת מכונת שאיבה מיוחדת ולאחר מכן תופר בעדינות את החתכים. במקרה שמדובר בגינקומסטיה, הרופא מבצע חתך עדין בעטרה שבפטמה ודרכו הוא מסיר מתוך השד את בלוטות החלב הבלתי רצויות. בהרבה מקרים הניתוח ישלב את שתי הטכניקות. את הטכניקות, את מהלך הניתוח ואפילו את אורכי החתכים קובעים באופן פרטני פר מטופל בהתאם למבנה השד ולמצב הרפואי של כל אחד ואחד.      

איך מתקדמים?   

מהלך נכון של ניתוח הקטנת חזה לגבר יתחיל מביקור והמלצה של אנדוקרינולוג. לאחר שהוחלט שניתוח הוא הפתרון המבוקש, מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ שבה המנתח יבדוק את המדדים הגופניים לצד ההיסטוריה הרפואית, ויקבע את מידת ההתאמה של המטופל לניתוח הקטנת חזה גברי. המטופל יוכל לשמוע אודות הניתוח באופן נרחב ומעמיק יותר, יוכל להציף את הסיפור האישי שלו ולשאול שאלות. לאחר מכן המטופל ביחד עם הרופא המנתח מחליטים מהי דרך הטיפול האופטימלית עבור אותו מקרה. 

ד"ר עומר וולף הינו בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ובעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית מהמרכז הרפואי "אסף הרופא". בין טיפוליו - ניתוח גניקומסטיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב