דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעיינות או לא להיות? 

מאת    [ 29/10/2018 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2623 פעמים ]

מעיינות בישראל הפכו להיות תופעה רחבה שחוצה את גבולות המין ,הגיל ,דת ותרבות - כולם אוהבים להתרענן ולהתרחץ בתוך בריכה שטובלת סביב בצמחייה וקול ציוץ הציפורים נשמע זה מרגיע, פסטורלי והכי חשוב מרענן את הגוף והנשמה בייחוד בימי החום של הקיץ הישראלי. מעיינות הפכו בעשור האחרון לסוג של תרבות - כל סוגי הקהלים נוהרים לכל המעיינות, בעידן הרשתות החברתיות שהכל עף ברשת מעכשיו לעכשיו - המעיינות שפעם היו מסתוריים והיו מקום לנחת ושלווה של גי'פאים וכל מיני רומנטיקנים שרק שותפי סוד ומקומיים שגרים קרוב למעיין - הפכו לבריכה ציבורית, רק הרבה יותר קטנה מזו ליד ביתכם. אמנם אין במעין כלור והוא נמצא בטבע אך הוא אינו ערוך לקלוט כמויות גדולות של מטיילים. למעט מעיינות גדולים מאוד כמו עין הנציב או הס'חנה שמיועדים להרבה אנשים, לעומת מעיינות קטנים ללא נגישות ראויה כמו עין אביאל אשר הופכים למטרד ולא מקור שלווה בעיתות עומס. התופעה ניכרת ובולטת בעיקר במעיינות על הדרך שלא מסובך להגיע אליהם יחסית ואז ההמון, כמו נחילי ארבה, מגיעים למקום וכמובן שהם מביאים איתם את מיטב רכושם : נרגילות ושאר ירקות. כך יצא שטרנד זה הפך לחזק מאוד עד שיש היום בפייסבוק מספר קבוצות למעיינות בלבד. 

 

המעיינות הפופולריים ביותר נמצאים באזור הצפון בייחוד ברמת הגולן ומשתלבים באופן אופטימלי כחלק מטיול בצפון - החסרון היחידי  של אותם מעיינות הוא משך הנסיעה הרב הנדרש להגיע אליהם, בירושלים וסביבתה ישנו מסתבר מספר רב של מעיינות העונים לכינוי "המעיינות אשר בהר " או " מעיינות עמינדב" שהיתרון שלהם, הוא בכך שניתן להגיע לטיול חד -יומי ולחזור הביתה בסוף השהייה במעיין ולא ללון בקרבת מקום. ליד ירושלים מעיינות רבים : הסטף, עין לימון, עין לבן ,עין קובי, עין מסילות ועוד רבים ואחרים.

 

מעיינות הן תוצאה של "מי תהום" אשר נאגרים ונקווים כתוצאה ממי גשמים, לרוב בתוך הרים, הם נתקלים  בשכבת סלע אטומה ומפסיקים לחלחל פנימה ומוצאים דרכם החוצה באמצעות נביעה. רבים מתחבטים בשאלה מה ההבדל בין מעיין לנביעה ? ובכן התשובה לכך פשוטה מעיין הוא בריכה אליה זורמים המים מתוך הנביעה דרך תעלה, נקבה או נתיב שלרוב נמצא מעל המעיין ובקרבת המעיין.מעיינות נמצאים בכל חלקי ישראל אפילו באזור הכרמל ישנו מעיין הנקרא "עין קדם" או בשמו "עין נדר", מימיו צלולים וצוננים להפליא, זו דרך אגב אחת הסיבות שמטיילים נמשכים למעיינות כמו דבורה לפרח, בנוסף יש למרבית המעיינות מימדים נוספים שמוסיפים להם קסם נוסף :שפיעה, הצלילים, המראה יוצרים חגיגה חושית שמספקים חוויה פנאמונלית למטייל שיעשה מאמצים רבים כדי להגיע למעיין.מעיינות הם לא רק טרנד הם סוג של התמכרות, יש מטיילים שזו מהות הטיולים שלהם, הם יחפשו מעיינות במקומות הכי לא בנאליים, לעיתים עד סיכון חיים עדות חיה לכך היא המעיינות הרבים המתגלים השכם וערב.

 

לסיכום : מעיינות זה מקום לנוח ולתפוס שלווה מומלץ להגיע באמצע שבוע כך תהנו משלווה אמיתית אם כבר החלטתם להגיע בסופ"ש אז תגיעו מוקדם לפני שמתחיל להיות עמוס מאוד ופחות נעים.

 

גיל אהרוני -בלוגר ועורך ראשי של בלוג הטיולים בא לי לטייל בארץ ישראל .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב