דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רושם ראשוני ובדידות חברתית 

מאת    [ 25/10/2018 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 5957 פעמים ]

רושם ראשוני מתקבל במהירות רבה בין מספר שניות לארבע דקות. נכונות הרושם הראשוני עומדת בסך הכל על כ 30% אך עדיין משנקבע הרושם הזה, קשה לשנות אותו- לטוב או לרע. נדרשות כמה וכמה פעולות- לעיתים עד 10 אינטרקציות כדי לשנות את הרושם הראשוני מחיוב לשלילה ולהיפך.

הרושם הראשוני כשמו כן הוא: התרשמות ראשונית של הזולת מאיתנו שמורכבת ממרכיבים שונים.

מרכיבים ויזואליים כוללים שפת גוף והופעה חיצונית.

בשפת הגוף שלנו- הכוונה ליציבה, האופן בו אנו הולכים, יושבים, מזיזים את הידיים, את הראש, הבעות הפנים והמימיקה שלנו. קשר עין.

אינה דומה הליכה בטוחה ויציבה תוך שימוש בשפת הגוף פתוחה, תנועות עדינות ונעימות וחיוך על השפתיים להליכה שפופה, מכונסת וללא חיוך. מעבר לכך, קשר עין משפיע גם הוא על הרושם שאנו עושים. מומלץ לשמור על כלל של 80/20 בכל הנוגע לקשר העין, דהיינו להביט בעיני הזולת 80% מהזמן וב 20% הנותרים, לא. אם קשה להסתכל בתוך העיניים, אפשר להסתכל גם על הלחי של האדם שנמצא מולנו. התנהגות כנעיצת עיניים משרה חוסר נוחות ויש להמנע ממנה, וכן בהיה בזולת, עצימת עיניים תוך כדי דיבור או המנעות מיצירת קשר עין אלא רק לפרקים.  

הופעה חיצונית - כוללת לבוש, תכשיטים, נעלים, תיק וכל אביזר נלווה. מידת הטיפוח החיצוני- כיצד השיער נראה- מטופח או מוזנח. שימוש באיפור, לק או העדרם. הופעה מוזנחת ומרושלת הן של גברים והן של נשים, משפיעה על האופן בו אנו נתפסים. לא סתם אנשים במקצועות מסויימים כעו"ד, דיילת אוויר מקפידים על הופעה ייצוגית ומחויטת. ההופעה הזאת באה להשרות רושם מסויים על האנשים איתם הם באים במגע. בתחום המכירות, ישנה גם כן התייחסות רבה למרכיב זה, מתוך הבנה שמוכר שנתפס כאדם מקצועי ומהימן- בזכות הופעתו החיצונית המושקעת, יכול להשפיע על סיכוייו למכור לזולת את המוצר שהוא בא למכור.

מרכיב שמיעתי: כיצד אנחנו נשמעים, האם אנחנו נשמעים נחמד או לא. את זה קובעת האינטונציה (הטון) שלנו ובין חלקיה: גובה הקול, מהירות הדיבור, תוכן הדיבור, היגוי, השפה בה משתמשים.

ריח: איך אנחנו מריחים, האם יש לנו ריח טוב או לא.

מגע: מהי התחושה שמתקבלת במגע שלנו בזולת. כשלוחצים ידיים למשל, איך הלחיצה של היד מרגישה לזולת. האם לחיצת היד נעימה או שמא היד מזיעה ולחה, קשה או רכה וחמימה. 

אנשים בודדים לעיתים אינם ערים לחשיבות הרושם הראשוני ולמידת היכולת שלהם להשפיע עליו. ישנם מרכיבים שניתן לשנות כמו ריח נעים ולבוש והופעה. את האחרים - אינטונציה, שפת גוף יותר קשה לשנות, אך לפחות עלינו להיות ערים למידת השפעתם האפשרית על הזולת, במיוחד אם לאורך השנים קיבלנו עליהם משוב כזה או אחר.

איך עושים את זה? דרך למידה ומשוב מהזולת. הדרך הטובה ביותר היא דרך תרגול בקבוצה קטנה בה מתרגלים יצירת רושם ראשוני, ובה ניתן לקבל משובים מקדמים על האופן בו אנו נתפסים, והרושם שאנו יוצרים ובהדרגה מתוך מודעות להתחיל לשנות.

 

  

חבר'ה- קבוצות חברתיות


https://chevrerg.wixsite.com/chevreg1?fbclid=IwAR03996NS20pYz7ZTD-gqoLa5A-od0_W-ZpYs6bMJNSFqlPiQpI2_x_XzqI


קבוצות חברתיות קטנות לתרגול רושם ראשוני ומיומנויות חברתיות


050-6998715


https://www.facebook.com/pg/chevrerg/about/?ref=page_internal 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב