דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיח צבעוני ושימושיו בעבודות שיפוצים 

מאת    [ 10/10/2018 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 2105 פעמים ]

טיח הוא מלט שאותו מכינים מחומר מליטה כמו צמנט וסיד או גבס יחד עם סוג מסוים של אגרנט, כגון חול. במילים פשוטות, טיח משמש ככיסוי חיצוני או פנימי של הקירות והתקרה. נוסף על כך, הטיח הוא חומר גמר שכיח בבנייה מודרנית ואפשר לנצל את היתרונות שלו גם למטרות איטום ובידוד. כמו כן, טיח משמש כבסיס עבור עבודות צבע שונות וכחומר גמר סופי במידה ומשתמשים בו כשפריץ.

השכיחות הגבוהה של טיח בעבודות בנייה ושיפוצים מחייבת גם את הלקוחות לדעת במה מדובר. בפועל, רק מעטים יודעים לזהות את ההבדלים בין שליכט וטיח ועוד פחות מהם בקיאים בשיקולים המשמעותיים לבחירת הטיח הנכון. זו הסיבה בגללה חשוב להתייעץ עם קבלן שיפוצים לפני שמתחילים בעבודה ולקבל את כל המידע הרלוונטי.

הבלבול הנפוץ הוא כאמור בין טיח ושליכט. בפועל, טיח הוא חומר שמורחים על הקיר כדי ליצור שכבת ביניים בין הקיר לבין הצבע. טיח גם אחראי ליישר את פני השטח, להגן מפני חדירת מים ובקירות חוץ להגן על המבנה. מנגד, השליכט הוא השכבה השלישית והאחרונה שאותה מיישמים על הקיר או התקרה: זהו גימור דקורטיבי שנותן למבנה את המראה הסופי ומטרתו לשמש כשכבת הגנה נוספת לציפוי הקיר והגנה אופטימאלית.

הטיח הקלאסי הוא בצבע של מלט ולכן נהוג היה לצבוע אותו עם שכבת צבע או שליכט. לעומת זאת, כיום יש אפשרות לבצע עבודות שיפוצים עם טיח צבעוני. בניגוד לטיח הרגיל, את הטיח הזה מורחים בפעם אחת ואין צורך לחכות שהוא יתייבש לפני שצובעים את הקירות.

איך בוחרים טיח צבעוני?

טיח שמורכב מסיד, גבס, חול וגוונים של צבע יכול להתאים לקירות הפנים והחוץ. אף על פי כן, צריך לבחור אותו בקפידה כדי שיחזיק מעמד לאורך זמן ויגן על הקירות מפני בלאי ושחיקה. השיקול העיקרי בבחירת הטיח הוא האקלים באזור. אם מתכוונים להשתמש בו בקירות החוץ, חשוב לוודא שהוא עמיד בפני תנאי הלחות או היובש. את מידת העמידות של הטיח ניתן לבדוק לפי המפרט המלא ובהתייעצות עם קבלן שיפוצים מיומן.

עוד טיפ קריטי לבחירה נכונה של טיח הוא להתייחס לשלל מאפייני המוצר ולא רק למחיר. בחירת טיח היא לא המקום לנסות לחסוך בהוצאות כי מה שזול עולה ביוקר. הטיח מגן על קירות הפנים והתקרה ויש לו השפעה אדירה על איכות החיים. כתוצאה מהאמור לעיל, עדיף להשקיע מראש בטיח איכותי ולשלם תמורתו מחיר ראוי.

אפשר לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות הטיח בעזרת ריכוז שירותי שיפוצים שונים תחת קורת גג אחת. אם פונים לקבלן שיפוצים שמנוסה בעבודות כאלה וגם בעבודות חיפוי קירות פנים, סביר להניח שהעלות הסופית תהיה נמוכה יותר. בעזרת ריכוז שירותי השיפוצים מול קבלן אחד אפשר לחסוך זמן, כסף ומאמץ ולהגדיל את הסיכוי לקבל מענה מדויק לחזון העיצובי של הלקוח.

כשמדובר על טיח צבעוני חוץ הבית הוא פלטפורמה נהדרת לבחירה מבין מגוון סוגים, דגמים וחומרים - שעלולים לבלבל את מי שאינו בקיא בענף. כאן נכנסת לתמונה האמינות של קבלן שיפוצים והיחס האישי שהוא מציע ללקוחותיו. קבלן שיפוצים שמציב את האינטרס של הלקוחות בראש סדר העדיפויות יידע כיצד לבחור עבורם את הטיח המתאים ואיך לחסוך להם זמן יקר.

כל כמה זמן צריך למרוח שכבת טיח חדשה?

התדירות של עבודות טיח נקבעת לפי סוג הקירות ואופי השימוש בהם. בקירות פנים ניתן לחדש את הטיח לעיתים רחוקות בלבד או רק כחלק משיפוץ יסודי, בעוד בקירות חוץ של הגינה, החצר, המרפסת או החניה מומלץ לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר. מבחינת בעלי דירות ונכסים, חיפוי מחדש של קירות החוץ או התקרה עם שכבת טיח חדשה היא כלי מצוין להתגונן מפני בלאי ושחיקה ולשמור על איכות חיים גבוהה.

לבסוף, יש לציין את המיומנות הנדרשת לטובת יישום הטיח על גבי הקיר או התקרה והחלקתו בצורה אחידה והומוגנית. הדרך היחידה לקבל תוצאה סופית שתבטיח איטום וחיפוי מלא היא להזמין קבלן שיפוצים מיומן. בעזרת קבלן שיפוצים ניתן ליהנות מכל היתרונות של טיח צבעוני ולהשיג מראה נהדר בהשקעה כספית מינימאלית. זו סיבה מספיק טובה לשלב את עבודות הטיח בשיפוץ ולנצל את התכונות המיוחדות של החומר.

מחפשים קבלן שיפוצים אמין ומקצועי?
פנו למישה הרצף עוד היום www.misha4u.com או התקשרו 054-4416876




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב