דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שרירים נוצרים מחוץ למכון! 

מאת    [ 09/10/2018 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2229 פעמים ]

 הבעיה המוכרת

 בכל חדר כושר ניתן לראות לפחות מתאמן אחד כזה, הוא מגיע כמעט כל יום, מתאמן שלוש שעות וקורע את עצמו באימונים, אבל תוצאות – אפס. השאלה המתבקשת היא איך זה קורה שבן אדם שמתאמן כל כך קשה לא מגיע לתוצאות, או יותר גרוע מכך, נראה כאילו הוא לא מתאמן?

 לתדלק נכון

 הרכב שלכם, חזק ככל שיהיה, יספק ביצועים ירודים במידה ותמלאו בו דלק לא איכותי או לא יסע בכלל במידה ותמלאו בו דלק לא מתאים. אותו הדבר לגבי הגוף שלכם, לא משנה כמה חזק תתאמנו, אם לא תקפידו על תזונה נכונה ומנוחה מספקת, לא תגיעו לתוצאות ובמקרים מסוימים אפילו תחוו התדרדרות! אז כעת אתם בוודאי שואלים את עצמכם: אוקיי, אז מה אני צריך לאכול וכמה זמן לנוח בין האימונים כדי להגיע לתוצאות שאני רוצה? התשובה לכך היא מורכבת, וזאת מכיוון שלכל אחד יתאים זמן מנוחה שונה ותפריט שונה שהינם נגזרת של שלל פרמטרים כגון: מטרות המתאמן(לדוגמא: מסת שריר, חיטוב, כושר גופני ועוד...), גנטיקה, גובה, משקל, קצב חילוף חומרים ועוד...

 אך מה שכן ניתן להגיד בוודאות זה שישנם מספר עקרונות שחשוב להקפיד עליהם ונמנה חלק מהם:

 -        במידה וברצונכם לעלות במסת שריר עליכם להקפיד על מאזן קלורי חיובי. כדי לבנות מסת שריר נוספת, עליכם להגדיל את הצריכה הקלורית שלכם, מכיוון שהגוף יזדקק לאנרגיה נוספת לצורך בנייה ותחזוקה של מסת השריר שתתווסף. בנוסף לכך, יש להקפיד על צריכה מספקת של חלבונים המשמשים כאבני הבניין של השרירים. כמובן שלכל אחד יתאימו כמויות שונות של קלוריות וחלבונים, אך הכלל הבסיסי הוא שכדי לבנות שריר נוסף, יש לספק לו חומרי בניין נוספים, כי הרי לא ניתן לבנות שריר מאוויר...בנוסף לכך, יש להקפיד על צריכה מוגברת של פחמימות שישמשו כמקור אנרגיה לשרירים, שכן במידה וקיים מחסור בפחמימות, הגוף עלול לפרק חלבונים ושומנים לצורך יצירת אנרגיה, דבר שעלול לגרום לדילול במסת השריר וליצירת גופי קטון העלולים להיות מסוכנים לגוף בכמויות גדולות.

 -        במידה ואתם חפצים בהורדת אחוזי שומן, יש להקפיד על צריכה קלורית שלא תעבור את ההוצאה הקלורית היומית שלכם וזאת מכיוון שקלוריות עודפות אולי יסייעו בבנייה של מסת שריר, אך עלולות גם להיאגר כשומן. כמובן שיש גם לצמצם את צריכת השומן מהמזון.

 - מים!  בלי מים אין חיים וכמובן שגם אין ביצועים משופרים, ולכן כאשר עוסקים בפעילות גופנית חשוב להגביר את צריכת הנוזלים מכיוון שהמים בסופו של דבר חיוניים לכל תהליך שקורה בגוף ובין היתר הובלת הדם, ויסות הטמפרטורה ועוד. מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים ש"יתרמו" לגוף סוכרים אשר בסופו של דבר יאגרו כשומן.

 - אימונים נוספים יוצרים עומס נוסף על המערכת החיסונית, ולכן כאשר עוסקים בפעילות גופנית יש להגביר את צריכת הויטמנים ונוגדי החמצון כדי לתמוך במערכת החיסונית.

 - שינה. השינה היא הזמן העיקרי בו הגוף משקם את עצמו ובונה מחדש את השרירים והעצמות שניזוקו באימון. בשינה גם מופרשים הורמונים כמו הורמון גדילה וטסטוסטרון שלהם חשיבות מכרעת בבניית מסת השריר והעצם. מרבית ההמלצות מדברות על כך שעוסקים בפעילות גופנית זקוקים לפחות ל8 שעות שינה.

 לסיכום ניתן לומר שלאימונים נכונים המותאמים אישית למתאמן ישנה חשיבות לא מבוטלת בהשגת המטרות, אך יותר מכך, חשוב להקפיד על תזונה נכונה ומנוחה מספקת, שהרי בלעדיהם לגוף לא יהיה מתי ואיך לשקם את עצמו מהאימון הקודם ובטח שבלעדיהם לא נוכל לשפר את המראה והיכולת הגופנית.

 

עוסק בכתיבה של תכנים לאתרי אינטרנט עבור כל נושא העולה בדעתכם. הנני עוסק בכתיבת תוכן למטרת קידום אתרים, תכנים שיווקיים ושכתוב תכנים קיימים. 


oren27286@gmail.com


0556651020




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב