איך ישנת הלילה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך ישנת הלילה 

מאת    [ 04/10/2018 ]
מילים במאמר: 500   [ נצפה 112 פעמים ]

 
 

איך ישנת הלילה?

מסתבר שלשאלה שגרתית זו חשיבות גדולה, והראשון שנפגע מחוסר שינה הוא המוח.

חוסר שינה גורם לירידה בפעילות המוח ובתפקודו, והפגיעה העיקרית היא באזורי המוח המשפיעים על תחושות, רגשות ריכוז וקשב.

בדיקות MRI מוכיחות ששינה גרועה מפריעה למוח להבין אירועים רגשיים (כגון מצוקה של אדם קרוב) ולהגיב אליהם באמפטיות. האדם יהפוך לחסר סבלנות ורמת האינטליגנציה הרגשית שלו תרד משמעותית.

נשים בהריון צריכות לדעת שחוסר שינה עלול להשפיע על העובר, שכן הורמון השינה מלטונין מיוצר לא רק בבלוטת האצטרובל אלא גם בשחלה ובשליה, והוא חיוני להתפתחות מוח העובר.

חוסר שינה גורם גם להיפותלמוס במוח להפריש הורמון המדכא שחרור הורמון גדילה, ופוגע בתהליך ההתפתחות התקין של ילדינו.

אותו התהליך בדיוק גורם גם לפגיעה בהורמונים המווסתים תיאבון ומטבוליזם של גלוקוז, וזו הסיבה שמחקרים שונים טוענים שאחת מסיבות ההשמנה בארצות הברית נובעת מירידה בכמות שעות שינה.

גם החשק המיני נפגע מחוסר שעות השינה, גם מערכת החיסון, וגם החמרת דיכאון. אפילו ההחלמה מפציעות מושפעת באופן חד משמעי מאורך ומאיכות השינה.

אז השתכנענו שכדאי לישון מספיק שעות בלילה אבל מה זה 'מספיק'?

אדם בוגר צריך לישון מינימום 7 שעות בכל לילה.

ועל מנת שהשינה גם תהיה איכותית, הכירו את המושג החדש שהצטרף לרשימת מזיקי השינה וצריך להגביל אותו - Light pollution - 'זיהום אור' הוא האור הכחול הבוקע ממסכי המחשב והסמארט-פון, מעכב את שחרור הורמון השינה מלטונין, ומונע שינה איכותית.

יש עוד מגוון רחב של 'מזיקי שינה' וכדאי לטפל בהם לפני שמשתמשים בתרופות או תוספי תזונה. למשל: להפסיק כבר אחר הצהריים עם משקאות המכילים קפאין, ולקראת הערב עם בשר, אלכוהול וסיגריות.

כדאי גם להשאיר את הטלויזיה מחוץ לחדר השינה ומאד מומלץ להשקיע בכרית איכותית.

לאלו אשר פותרים את הבעיה דרך השלמת תוסף מלטונין חשוב לדעת שתופעות הלוואי שלו עלולות לכלול דיכוי דחף מיני, החמרת דיכאון, עצבנות, הזעת יתר, עצירות ועוד.

לאחר שטיפלנו בכל הגורמים המפריעים לשינה בריאה, בואו נבדוק מה עוד יכול לסייע לנו באגף הטבעי:

מדהים איך B-12 ואיתו חבריו B-1,3,6 ופולית צצים בכל פעם שיש לנו צורך בהשלמה בריאותית.
בי-12 משפיע על הפרשה טבעית של מלטונין בגוף, לבי-1 וחומצה פולית יש השפעה על תקינות מחזורי השינה ובי-3 ו-6 מונעים הפרעות שינה.

חומצת אמינו GABA עליה כבר המלצת כאן עושה עבודה טובה בסיוע להירדמות, רק אוסיף כאן שלאחר 3 חודשים מומלץ לעשות הפסקה על מנת למנוע פיתוח תלות.

צמחי המרפא אותם אני הולך להציג עכשיו מצוינים להרגעה ולשינה טובה, אך אומר מראש - לא כל אחד מצמחים אלו עובד באותה צורה על כל אדם, והצלחת השימוש בהם דורשת אבחון מקצועי והתאמה למטופל.

בכל מקרה- מזכיר שכל אחד מהתוספים כאן דורש אישור הרופא המטפל.

נתחיל במליסה - צמח נפלא ועדין שכאילו נברא במיוחד לאלו שחושבים יותר מדי ובעיקר לפני השינה. אנשים אלו מעידים כי מליסה משפרת את מצב רוחם ומביאה להרגעת 'בליל המחשבות' המעיק לפני השינה ולהירדמות נעימה.

ויש גם פסיפלורה. אמנם האגדה מספרת שפסיפלורה מעורר מינית, אך היא כנראה נרקמה משמו באנגלית 'פרח התשוקה', ואם זה מה שאתם מחפשים, תמצאו צמח אחר. 
לעומת זאת, יש לפסיפלורה השפעה מרגיעה על מערכת העצבים והיא מקלה על עצבנות יתר ומתח נפשי. 
בנוסף, יש לה אפקט מרגיע גם על מערכת העיכול ועל כאבי ראש. 


שינה נעימה

יוסי לוי


 


בעל דיפלומה ברפואה משלימה- פסיפיק קולג' קליפורניה (Dipl.OM) והתמחות ברפואת צמחים.


 


מטפל מוסמך ובעל ניסיון בייעוץ ובטיפול בתוספי תזונה ובצמחי מרפא, ומעביר הרצאות מקצועיות בתחום.


 


 


דוא"ל: yossl@netvision.net.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב