דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יונים לאירועים והופעות 

מאת    [ 25/09/2018 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2561 פעמים ]

 

עוד מתקופות מוקדמות מאוד בהיסטוריה בני האדם יצרו את הקשר עם היונים והן זכו למשמעות רבה בתרבות ובדת ויוחסה להן משמעות וסמליות. כולנו מכירים את סיפור נוח והמבול אך משמעויות סמליות של היונים קיימות גם בדתות ותרבויות אחרות. למשל הרומאים נהגו להקריב יונים למען האלה ונוס; במכה הקדושה למוסלמים יש חשיבות מיוחדת ליונים והן נחשבות ליונים של מוחמד. אך מאז סיפור המבול בו חזרה היונה עם עלה של זית היונה נחשבת לסמל של שלום וחדשות טובות ומסיבה זו עד היום נוהגים להפריח יונים בתחילתם של המשחקים האולימפיים.

משמעויות נוספות

אך ליונים ישנן משמעויות נוספות עבורנו.  היונה היא בעל חיים מונוגמי. כלומר היונה מבלה את חייה עם אותו בן זוג ומחליפה אותו רק במקרה ומת בן הזוג. תכונה זו של היונה הפכה אותה לסמל לזוגיות טובה ונאמנות. כמו כן היונה נתפסת כסמל לברכה והצלחה, בעיקר היונים הלבנות.

בגלל הסמליות הגדולה של היונים בתרבות שלנו מקובל להשתמש בהן באירועים שונים. הפרחת יונים באירוע נחשבת לדבר מיוחד ובעל סמליות גדולה. שימוש ביונים, כלומר הפרחת יונים הוא דבר מאוד מקובל בחתונות וגם בטקסים ואפילו באירועי פתיחת עסקים.

 

בישראל ישנם אנשים העוסקים בתחום זה ומציעים שירותים של הפרחת יונים. בין הלקוחות המתעניינים בהפרחת יונים ניתן להזכיר: טקסים במערכת החינוך, אירועי בר ובת מווה, חתונות, ימי הולדת, אירועי השקה ופתיחת עסקים ואפילו קליפים ופרסומות. השימוש ביונים הופך כל אירוע למרשים ומרגש ומעניק לו משמעויות עמוקות.

הביקורת על אירועי הפרחת יונים

כולנו שמענו על היכולות של היונים לחזור לביתן ממרחקים גדולים ורבים מניחים כי אותו עיקרון משמש את מפריחי היונים. כלומר היונים משוחררות במהלך האירוע וחוזרות לבדן לביתן בדיוק כמו שעושות יוני הדואר. אך ישנה ביקורת גדולה על הפרחת יונים באירועים וטענות כי אין כך הדבר. על פי הטענות מאחורי האירוע המסמל חופש ושמחה ישנה אמת עצובה.

אירועי הפרחת היונים עושים שימוש בזן שנקרא ”יוני מלך“, אלו הן יונים לבנות ויפות המשרתות את המטרה. אך על פי הטענות כלפי חלקם של העסקים המציעים שירותים אלו ישנן טענות כי היונים בעצם מפורחות על מותן. מדוע? על פי הטענות מדובר ביונים צעירות שזה עתה למדו לעוף ואינן שולטות היטב בתעופה ובטח שכישורי ההישרדות שלהן אינם מפותחים. יונים אלו הן אינן יוני דואר והן אינן מסוגלות לחזור לביתן ולא לשרוד במקום שבו שוחררו. ואם זה המצב היונים מוצאות במהרה את מותן כאשר הן רעבות, תשושות ובמקרים רבים נטרפות על ידי חתולים, ציפורי טרף ובעלי חיים אחרים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב