דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על יונים 

מאת    [ 25/09/2018 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2344 פעמים ]

  

 

עוד בתקופות קדומות באשור ובמסופוטמיה יונת הסלע זכתה לתשומת לב מיוחדת. בני האדם למדו במהרה כי היונה יכולה לשמש למאכל עבור בני האדם והיא מקור טוב לפרוטאין. בני האדם אימצו בשמחה את היונים ואפשרו להן לקנן סמוך לאזורי המחיה. מכאן הדרך לביות היונים הייתה קצרה וכאשר בני האדם בייתו את היונים הם גילו שניתן להפיק מהן תועלות נוספות. בני האדם הבחינו במהרה בתכונות המונוגמיות של היונים, האינסטינקטים לאמץ מקום כביתן ולהגן עליו בתקיפות כאשר צריך אך יחד עם זאת להיות בעל חיים שליו החי בשלום עם בני האדם.בני האדם גילו כי היונה תמיד שבה להביתה ולמדו איך להשתמש בעיקרון זה על מנת להעביר הודעות דואר ולא במקרה היונה נכנסה לסיפור נוח והתיבה. התועלת שהפיקו בני האדם מהיונים הביאו להתפשטותן לכל רחבי העולם מלבד אנטרקטיקה. להיכן שהלכו בני האדם הם לקחו איתם את היונים.

יונים בשירות המלחמה

אנו בני האדם עוסקים במלחמות עוד משחר ההיסטוריה וכל תגלית או אמצעי שעמד לרשותנו גויס מייד לשדה הקרב במידה ונמצא שהוא יכול להועיל שם. היונים משמשות להעברת מסרים כבר במהלך קרבות עוד מתקופות קדומות מאוד בהיסטוריה, ישנן עדויות מיוון העתיקה. אך השימוש ביונים למטרות צבאיות נמשך אפילו במלחמת העולם הראשונה, שם היונים העבירו מסרים במהירות וב 95% הצלחה! גם בישראל נעשה שימוש ביונים במהלך קרבות מלחמת העצמאות.

 

טיפוח היונים

הקרבה של היונים לסביבת בני האדם והעניין הגדול של בני האדם ביונים והתועלות שלהם גרמה לבני האדם להרבות יונים על פי מאפיינים פיזיים שהתאימו עבור בני האדם. במהרה גילינו כמה קל לערוך מניפולציות במאפייניהם הפיזיים של היונים באמצעות סלקציה ובחירת בני זוג עבור היונה. גידול היונים וטיפוחן הפך לסוג של תחביב לשעות הפנאי. אחד ממגדלי היונים המפורסמים בהיסטוריה היה אקבר הגדול, השליט המוגולי השלישי של הודו במאה ה -16. אקבר החזיק בעשרת אלפים יונים ומספרים שלקח אותן לכל מקום במסעותיו ונהג להקדיש שעות רבות בטיפוחן.

בתקופה הויקטוריאנית גידול וטיפוח יוני הנוי הפך לתחביב ידוע של בני האצולה ובמהרה החלו להתקיים אירועים המציגים את יוני הנוי ממש כפי שמציגים כלבים בתערוכות שונות. בהמשך גם בני המעמדות הנמוכים אימצו את היונים כחיות מחמד. תצוגות יונים נשארו דבר מקובל עד היום, באנגליה, ארה“ב והעולם כולו. סין נחשבת היום לשוק העיקרי בו מתקיימות תחרויות יונים.

מרוצי יונים

מועדונים המעודדים את טיפוח היונים קיימים כבר למעלה ממאתיים שנה ומרוצי יונים מתקיימים מזה 150 שנה, אך ישנן תיאוריות כי מרוצי יונים נערכו כבר במאה השלישית לספירה.  מרוצי יונים הם ספורט בו משחררים יונים במקום מרוחק והן נדרשות לחזור לביתן. המרוץ לוקח בחשבון את הזמן ואת המרחק שעברה היונה. היונה המהירה ביותר היא המנצחת.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב