דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי היונים הקיימים 

מאת    [ 25/09/2018 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 4096 פעמים ]

 

ישנם למעלה מ 300 מינים של יונים בעולם, חלקם הם זנים טבעיים, אחרים פותחו על ידי הכלאות וברירת תכונות על מנת להתאים לצורכי בני האדם אשר מצאו שימוש רב ליונים, בעיקר לצורך שימוש כיוני דואר ויונים למאכל, אך גם למטרות נוי.

הסוגים השונים של היונים נבדלים בגודל, במראה, באזורי התפוצה, אך אלו הם אינם ההבדלים היחידים; היונים נבדלות גם בתכונותיהן ויכולותיהן ואלו הם ההבדלים המעניינים ביותר. להלן סקירה קצרה לגבי סוגים שונים של יונים.

יוני ארץ ישראל

 

בישראל ניתן למצוא בטבע 3 סוגי יונים:

יונת ענק COLUMBA PALUMBAS – מין זה של יונה ניתן למצוא באירופה, מערב אסיה וצפון אפריקה. יונת ענק, כשמה כן היא; אמנם זהו אינה היונה הגדולה ביותר (יונת כתר ויקטוריה נחשבת לגדולה ביותר) אך היא בהחלטת בולטת בגודלה על פני מיני יונים אחרים. אורכה של היונה הוא 38-44 ס"מ עם מוטות כנפיים העשויות להגיע ל 80 ס"מ. משקלה נע בין 300 ל 600 גרם. סימני ההיכר של היונה: נוצות בגוון אפור-ורוד וראש כחול. על החזה ישנו כתם להן והמקור הוא ורוד עם בליטה לבנה מעל המקור. גם רגליה של היונה ורודות. בשונה מרוב בעלי הכנף, אין הבדלי צבע בין הזכרים לנקבות.

יונת הסלע – ברוב המקרים בהם אתם נתקלים ביונים בערי ישראל, מדובר ביונת הסלע. צבען אפור כחלחל, הבטן אפורה. על הצוואר ניתן לראות ברק גדול וסגול ובקצה הזנה פס שחור רחב. ניתן להבדיל בין זכרים לנקבות, צבעי הנקבה יותר עמומים ויש להן מעט ברק מתכתי. יונה זו חייה בלהקות וניתן גם לראות התערבבות עם יוני בית מזנים אחרים אשר מצאו את דרכם מהשבי אל הטבע. יונה זו בוייתה כבר לפני אלפי שנים וגידולה היה נפוץ בארץ ישראל.

יונת עצים – יונת עצים אינה יושבת באופן קבוע בישראל, היא רק חולפת לעתים נדירות ולעתים מעבירה כאן את החורף, בעיקר באזור עמק החולה והנגב המערבי. יונה זו נוטה לקנן בחללי עצים וזהו מקור שמה.

יוני נוי

ישנם גם זני יונים המשמשים למטרות נוי והשתתפות בתחרויות שונות, חלקם פותחו על ידי הכלאות וברירת תכונות. את התחרויות מארגנים מועדוני היונים ברחבי העולם וגם בארץ קיים מועדון המטפח תרבות זו. כמובן שישנם זנים נרבים של יונים בקטגוריה זו, להלן כמה זנים מעניינים:

יונה דמשקאית – ככל הנראה זהו אחד מזני היונים הראשונים שבוייתו וישנן עדויות לכך בנות למעלה מ 3000 שנה. מבנה גופה מוצק והיא בעלת עיניים בצבע אדום בוהק. יונה זו נחשבת למלאת חיים ונאמנה.

יונת טווס FANTAIL – מוצאה של יונה זו הוא מהודו ובשל יופייה היא יובאה לאירופה במהלך המאה ה 16. זנבה מורכב מנוצות ארוכות ורחבות והיא עומדת גאה על קצות האצבעות כאשר ראשה משוך לאחור והחזה נישא כלפי מעלה.

יונת כתר ויקטוריה VICTORIA CORONED PIGEON – כפי שכבר הוזכר, זוהי היונה הגדולה ביותר בטבע והיא מגיעה מגינאה החדשה. משקלה עשוי להגיע ל 3.5 קילוגרם ויש לה מראה מרהיב של ראש וגוף בצבע כחול. היא מפורסמת גם בזכות הציצית הכחולה על ראשה. אם תרצו לראות מין זה של יונה תוכלו לראות אותה בגן החיות התנכ"י בירושלים. בניגוד למינים אחרים של יונים המגלים כישורי תעופה מעולים, יונה זו אינה מצטיינת במעוף ומבלה את רוב זמנה על הקרקע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב