דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון - כל מה שחשוב לדעת 

מאת    [ 03/09/2018 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 1855 פעמים ]

הסכם ממון

עריכת הסכם ממון עשויה להצטייר כאקט מיותר בראשית הדרך הזוגית, אך, מנגד, אין כל ספק כי מדובר בצעד אחראי אשר עשוי לחסוך עוגמת נפש מרובה כמו גם הפסד כלכלי משמעותי בהמשך הדרך.

מדוע יש צורך בהסכמי ממון?

אחד הגורמים היותר בולטים לפופולאריות של הסכמי הממון בשנים האחרונות הם אחוזי הגירושין הגבוהים, אשר הופכים את הצורך בהסכם ממון, המגדיר את אופן ההתנהלות הפיננסית במקרה של פרידה, לחיוני. יתירה מכך, בהתחשב בגיל הנישואין ההולך ועולה בעולם המערבי, הרי שכל אחד מבני הזוג מגיע אל מערכת הנישואין כשמאחוריו הישגים פיננסיים משלו, ובאופן טבעי, הוא מבקש לשמר את שליטתו על הנכסים שבבעלותו ולייצר מערכת כלכלית מסודרת שיש בה הסכמה, מחד, והפרדה, מאידך. חשוב לציין, כי הסכם ממון הנערך באופן מקצועי, איננו אמור לייצר מתחים במערכת היחסים הזוגית, כי אם להפך. הסכם הממון מאפשר לבני הזוג לצאת אל החיים המשותפים בראש שקט ובביטחון, כשהנושאים הפיננסיים השונים מוסדרים באופן משפטי המאפשר להם להסיר מעליהם כל דאגה ולהתמקד בבניית הקשר המשותף.

אילו סוגים של הסכמי ממון קיימים?

קיימים שלושה סוגים מרכזיים של הסכמי ממון:


    • הסכמי ממון אשר נחתמים טרם הנישואין ומסדירים מראש את הנושא הכלכלי, בדגש על חלוקת הרכוש וההתנהלות הכלכלית במקרה של פרידה עתידית.


    • הסכמי ממון לאחר הנישואין הנחתמים בין בני הזוג ומסדירים את סוגיית ההתנהלות הפיננסית במקרה אפשרי של פקיעת הקשר הזוגי בעתיד. בדומה להסכמי ממון הנערכים טרם הנישואין, גם הסכמי ממון אלה נחתמים מתוך ציפייה לעתיד משותף.


    • הסכמי פירוד או גירושין: הסכמי ממון אלה נחתמים עם פירוק הקשר הזוגי, ובניגוד לשני סוגי הסכמי הממון שהוזכרו לעיל, הסכמים אלה נחתמים לאחר החלטה משותפת על פרידה, כאשר אין כל כוונה להמשיך בחיים משותפים.

על מה חשוב להקפיד בבחירת עורך דין לעריכת הסכם ממון?

הסכם ממון, בייחוד כזה הנערך בראשית הדרך המשותפת, הוא עניין רגיש בהחלט, וחשוב לערוך אותו באופן הנכון, על מנת למנוע חיכוכים מיותרים העלולים להיווצר בהיעדר הדרכה מקצועית. לכן, בבואכם לערוך הסכם ממון, חשוב לבחור בעורך דין מנוסה ומיומן שיספק לכם, מעבר לשירות משפטי מקצועי ומקיף, את ההדרכה הרגשית המתאימה שתאפשר לכם לערוך את ההסכם האופטימלי מבלי להיגרר למאבקי כוחות בלתי רצויים אשר עלולים לפגום בקסמה של ראשית דרככם המשותפת.

מעבר לכך, הסכם ממון איכותי, המספק מענה לכל שאלה ומציע את הפתרון המקובל על שני הצדדים כאחד, דורש יצירתיות מרובה, מחד, ומיומנות רבה, מאידך. לכן, חשוב ביותר לבדוק את מידת ניסיונו של עורך הדין בתחום ולחתור לבחירת איש המקצוע אשר יספק לכם את שירותיו בתפירת הסכם הממון המושלם לצרכים ולנתונים האישיים שלכם, תוך הגנה על ההרמוניה הזוגית לכל אורך הדרך.

עמרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב