דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מוסך 

מאת    [ 28/08/2018 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2308 פעמים ]

המכונית הינה עבור רובנו חלק מהיום-יום השוטף, מהסעת הילדים לגן או לבית הספר בבוקר, הנסיעה לעבודה וחזרה הביתה וביציאות מן הבית בערב. למעשה, רבים לא יכולים לראות את עצמם מתנהלים ללא רכב צמוד. ההזדמנות היחידה בה הם נפרדים ממנו היא כשהרכב במוסך...

אז איך בוחרים מוסך? בין אם אתם גרים במרכז, בדרום או בצפון הארץ, הדברים החשובים ביותר לרוב בעלי הרכב הם זהים: מקצועיות המוסך, האמינות שלו, ועלות טיפולי הרכב.

אם נתייחס לאלמנט הראשון, המקצועיות, היות ורובנו לא מחזיקים בידע נרחב בתחום מכונאות הרכב, תקלות והתיקון שלהן, אין לנו באמת דרך לדעת עד כמה המוסך מקצועי. מה שכן אפשר לבדוק ולוודא זה שהמוסך מחזיק ברישיון מטעם משרד התחבורה ושהוא חבר באיגוד המוסכים, מה שאומר שהוא מחויב לאמנת השירות.

לגבי האלמנט השני, האמינות, אף בעל רכב לא רוצה לגלות שהמוסך רימה אותו, שיקר לגבי התקלה וגבה מחיר מנופח על התיקון. אז מה ניתן לעשות? בנוסף למה שפירטנו מעלה בנוגע לרישיון ולחברות באיגוד, יש לוודא שתקבלו אחריות על הטיפול במוסך ועל הרכיבים שהותקנו בו. בנוסף, כדאי להקדיש קצת זמן ולגלוש באינטרנט כדי להתרשם מחוות דעת והמלצות של גולשים לגבי מוסכים רלוונטיים, וכך לסנן את המוסכים המדורגים גבוה וזוכים לביקורות חיוביות רבות לעומת אלו שפחות. כך למשל תוכלו לבצע חיפוש של המונח מוסך טויוטה ולהתרשם מהדירוג של המוסכים השונים בגוגל ובפורטלים ואתרים שונים המציעים דירוג וחוות דעת של גולשים. אפשרות נוספת היא לבדוק באתר של התוכנית 'יצאת צדיק' אילו מוסכים עברו בהצלחה את מבחן המצלמה הנסתרת ואילו לא.

לבסוף, בעניין עלות הטיפול במוסך, אמנם מדובר בהחלט בשיקול לגיטימי, אך חשוב שהוא לא יבוא על חשבון מקצועיות הטיפול. תיקון הרכב במוסך לא מקצועי עלול לגרום לנזקים נוספים ברכב ואף נזקים חמורים שיגררו הוצאות גדולות פי כמה. והכי חשוב, טיפול לא מקצועי עלול לסכן את הנוסעים ברכב אם הרכב יצא מהמוסך כשאינו תקין לחלוטין ולא בטיחותי. לכן, אל תתפתו לטפל ברכב במוסך שאינו מחזיק ברישיון משרד התחבורה רק כדי לחסוך כסף. עם זאת, ניתן ובהחלט כדאי להשוות מחירים בין כמה מוסכים כדי להחליט היכן משתלם לטפל ברכב. במקרים רבים יהיה הבדל בין עלות הטיפול במוסך כללי לעומת מוסך יבואן, וכדאי להשוות לפחות בין מוסך יבואן אחד למוסך כללי אחד. לדוגמה, יתכן שבהשוואה בין מוסך מיצובישי שהוא מוסך כללי מורשה על ידי משרד התחבורה ובין מוסך היבואן תגלו הפרשים של עשרות אחוזים בעלויות. הסיבה לכך היא ששעת עבודה במוסך יבואן פעמים רבות גבוהה יותר משמעותית משעת עבודה במוסך כללי, וככל שהטיפול ארוך יותר הסכום הכולל יהיה גבוה יותר בהרבה. כמו כן, עלות חלקי החילוף יכולה להיות גבוהה יותר שכן מוסכי יבואן לרוב מתקינים חלפים מקוריים, בעוד מוסכים כלליים מציעים גם אופציות אחרות כמו חלקים חלופיים שעומדים בתקן ומתאימים לרכב, כך שאינם יורדים באיכותם, אך מחירם זול יותר.

לסיכום, בחיפוש מוסך כדאי לקחת בחשבון את מקצועיות המוסך והאמינות שלו בראש ובראשונה, ורק לאחר מכן לבחור בהתאם לעלות שמציעים מוסכים שעומדים בקריטריונים אלו.

שי שירותי רכב הינו מוסך מקצועי ואמין בראשון לציון שזכה בתעודת יצאת צדיק מוסכים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב