דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכסחת דשא - חשמלית או בנזין? 

מאת    [ 19/08/2018 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2569 פעמים ]

אחרי שהשקעתם את מיטב כספכם ברכישת בית פרטי עם גינה צמודה, אתם מגלים שהעבודה רק התחילה, ושהגינה דורשת מכם שגרת תחזוקה שבועית, ובמיוחד מרבד הדשא שצומח במהירות ויכול להפוך בקלות רבה מאוד לעשב פראי אם לא מטפלים בו כנדרש. לטיפול בדשא אנו נוהגים לקרוא כיסוח דשא, ומטרתו היא יישור שטח הפנים של הדשא לגובה אחיד. פעולה זו מבוססת על שגרת טיפול שמיועדת להחזיר את המצב למצב אסתטי ונשלט, ולמנוע "השתוללות" של עלי הדשא, שפרט לנזק האסתטי שהיא גורמת, עלולה לפגוע גם בצמחים סמוכים ששורשי הדשא מסתבכים בשורשיהם וצורכים את המים המיועדים להם. אבל את כל זה אתם כבר יודעים, וכעת רק נותר לכם לרכוש מכסחת דשא שתסייע לכם לבצע את המשימה, ולא ברור לכם האם כדאי לרכוש מכסחת דשא בנזין או מכסחה חשמלית.

מכסחת דשא חשמלית

עד לפני מספר שנים היה ניתן להפריד ולדרג את המכסחות החשמליות ביחס למכסחות הבנזין בצורה מאוד ברורה. גננים ואנשי מקצוע העדיפו תמיד את מכסחות הבנזין, שניתן לשאת אותן ממקום למקום בקלות, ואין צורך בחיבור לנקודת חשמל. מכסחות אלה גם נהנו ממנועים חזקים, שאפשרו לאיש המקצוע לסיים את העבודה במהירות, ולבצע אותה בצורה יסודית. לעומתן, המכסחות החשמליות סבלו ממספר חסרונות כמו הצורך בחיבור לנקודת חשמל, גרירת כבל החשמל לאורך כל משימת הכיסוח בסמוך ללהבי המכסחה החדים, ובדרך כלל גם מנועים קטנים יותר שלא ידעו להתמודד באותה יעילות עם משימות כיסוח קשוחות.

בשנים האחרונות, עם התפתחות טכנולוגיות החשמל במגוון רחב של תחומים, לרבות תחום הרכב החשמלי, חלה התפתחות גם בתחום של מכסחות הדשא, וכיום תוכלו למצוא מכסחת דשא חשמלית שיודעת לספק לכם את התנאים הטובים ביותר לכיסוח הדשא בבית. בניגוד למכסחת דשא בנזין, מכסחת הדשא החשמלית היא שקטה יותר והפעולה שלה היא חלקה יותר. באמצעות טכנולוגיות של אחסון אנרגיה, פותחו מכסחות חשמליות שאינן דורשות חיבור לנקודת חשמל, ופועלות על סוללה פנימית ניתנת להטענה, כך שגם את בעיית גרירת כבל החשמל פתרנו. לבסוף, הפיתוחים הטכנולוגיים שמאפשרים כיום זמינות גבוהה יותר של כוח למנוע, מאפשרים כיום לשלב מנועים חזקים במיוחד גם במכסחות דשא חשמליות, כך שמבחינת ביצועים, אין כל הבדל בין מכסחת דשא בנזין ובין מכסחה חשמלית.

מכסחת דשא בנזין

כאמור, מכסחות בנזין הן מכסחות חזקות, אך יש להן יתרון נוסף בכך שהן אינן דורשות תחזוקה יקרה בטווח הארוך. המדובר במנגנון פנימי מאוד פשוט ומוכר, שדורש בסך הכל זרם של דלק בכדי לפעול. אין צורך לטעון סוללות ואין צורך להחליף את הסוללות לאחר מספר שנים של שימוש ושל שחיקת כושר האחסון של הסוללות. יחד עם זאת, מכסחות הבנזין מחייבות זמינות קבועה של בנזין, וזה אומר שתצטרכו לשמור מיכל בנזין בבית שלכם, ולא כל אחד יאהב את הרעיון של מיכל דלק מלא הממוקם בתוך מחסן מחוץ לבית. כמו כן, מכסחת דשא בנזין היא מכסחה רעשנית במיוחד, ובנוסף לרעש סיבוב הלהבים, יש לקחת בחשבון גם את רעש המנוע.

יחד עם זאת, אם אחד השיקולים שלכם בבחירה בין מכסחת דשא בנזין ובין מכסחה חשמלית נובע מצורת הפעלת המכונה, כדאי שתכירו את החידושים האחרונים בתחום זה, ואנחנו מדברים במיוחד על האופן בו מתניעים את מכסחת הדשא. בעבר התנעתה של מכסחת דשא בנזין דרשה פרוצדורה פיזית של משיכת חבל חזקה, שהעניקה למנוע את הסיבובים הראשוניים הדרושים על מנת להיכנס לפעולה רציפה. במקרים רבים, מנגנון זה היה מתקלקל בקלות, ודרש מספר רב של משיכות עד להפעלת המנוע. כיום, תוכלו להשיג מכסחת דשא בנזין בעלת הצתה חשמלית, המאפשרת לכם להפעיל את מנוע המכסחה באמצעות לחיצה על כפתור התנעה חשמלי, מה שמשנה לחלוטין את החוויה של הנעת המנוע.

שיקולים של מחיר

לבסוף, אי אפשר להתעלם גם מאלמנט המחיר, שמהווה אלמנט חשוב ומרכזי בבחירת מכסחת דשא לבית, ובהיבט זה ראוי לציין שהטכנולוגיות החשמליות המשולבות כיום במכסחות דשא חשמליות הן טכנולוגיות יקרות למדי, המייקרות מאוד את מחיר המכסחה. אם מצאתם מכסחת דשא חשמלית במחיר נמוך מאוד, כנראה שמדובר במכסחה המבוססת על עקרונות ההפעלה הישנים, על כל החסרונות שמנינו לגביה לעיל.

נכתב בשיתוף שרות וציוד - לגינון ולחקלאות.


טלפון: 03-5352028


כתובת: רחוב העבודה 36 אז”ת ישן, ראש העין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב