השקה - הסוד החדש ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השקה - הסוד החדש ? 

מאת    [ 17/08/2018 ]
מילים במאמר: 792   [ נצפה 634 פעמים ]

 
 

מה היא השקה בעצם ?

הצגה של מוצר או שירות חדש לקהל הרחב.

הגדרה זו לא מספיקה או מקיפה לטעמי ולכן ההגדרה היותר מדויקת היא : " מהלך שיווקי רחב היקף ותחום בזמן שבו המטרה היא ליצור באזז גדול ככל הניתן סביב מוצר או שירות שיוביל בסופו של דבר לכמות אדירה של לידים ומכירות " .

אם חשבתם שכדי לעשות רעש גדול מדובר בתקציבים גדולים כמו פעם הדורשים פרסומי ענק בעיתונים ואף ברדיו או בטלויזיה מה שלא רלוונטי לרוב העסקים , זה למעשה לא כך אלא להיפך : כל אחד וכל אחת יכולה בעצם בעזרת פייסבוק , גוגל ואתרים נוספים לייצר בעצמו את "הבאזז " הזה .

הבעיה האמיתית היא הטעות הגדולה שעושים רוב בעלי העסקים – רוב העסקים מנסים למכור ללקוח שעדיין לא בשל לקנות . היום כולם נחשפים לאלפי מסרים ביום ואין סבלנות לחלקם יש חומות הגנה , ומעבר לזה אלה הפוטנציאלים לא מכירים אותנו ולא נותנים בנו אמון !

ישנם 3 מעגלי לקוחות : קר, פושר , חם . ומתי יהיה הלקוח מוכן לקנות ? ברור , רק שיהיה חם ! ומה הטעות , מה רוב בעלי העסקים עושים ? מפרסמים לקהל שהוא לא מודע לבעיה , לא חם , לא מחפש פיתרון , לא מבין את ההשלכות אם לא יפתור את בעיותיו עכשיו ! !

הפרסום לקהל קר , אם בכלל , יוצר הרבה בעיות : לידים קרים , שיחות מכירה קשות , לקוחות מעצבנים שרק רוצים הנחה , פרסום שלא עובד ועוד .

בהשקה אפשר לקחת לקוחות פוטנציאלים , קהל רלוונטי, ולהוביל אותו באלגנטיות למקום של : תנו לי המוצר / השירות הזה , ותנו לי אותו עכשיו . זה הסוד הגדול ! , זה כל היופי ! !

התהליך הזה , בתקציבים קטנים הופך למעין מכונה : אדם שלא בשל , שלא מעונין כרגע , מתחיל להפיל חומות , להתבשל להתענין יותר , לתת אמון , ולהתחמם.

איך למעשה עובדת ההשקה ? איך מתבצעת ההשקה בפועל ?

כשמדברים על השקה באינטרנט , מדברים על הפורמט הבא : תקופת שיווק של שבועיים , שבה חושפים לקהל הפוטנציאלי סדרת סירטונים בעלי ערך , שיוצרת הרבה ערך ובעצם " מבשלת " את הלקוח , ובד בבד לאחריה תהיה תקופת מכירות שבה מציעים הצעה שאי אפשר לסרב לה : הצעה מוגבלת בזמן לכמה ימים . במילים אחרות , יצירה של 3 , 4 סירטונים טובים ולשחרר פעם בכמה ימים סירטון . בסוף התקופה הצופים מגיעים למצב שהם כבר עברו איתנו דרך משמעותית , הם כבר מודעים לבעיה , לפיתרון , ליכולות שלנו , יש להם את כל הידע שהם צריכים כדי לקבל החלטה ! בשלב זה , בתקופת השיווק המטרה היא להביא כמה שיותר מתענינים לסדרת הסירטונים ולצפות בהם . לאחר תקופת השיווק אנו פותחים בתהליך מכירה ובתקופת המכירה נהוג ומומלץ להראות בכל דרך יצירתית לצופים את הערך והתועלת שבהצעה שלנו וזה השלב שבו מתחילים בעצם לספור את הכסף .

כל התהליך הזה הוא יחסית מהר , ובדרך כלל תהליך השקה סטנדרטי לוקח כ 20 יום , כאשר אנו משחררים את הסירטון הראשון וכל 3 ימים סירטו שני , שלישי . בפועל , נושא הזמנים הוא די גמיש ואין בעיה לקצר או להאריך קצת את המועדים , כל אחד מה שנכון עבורו .

לא משנה אם תעשו השקה עבור 20 , 30 או מאות לקוחות , כל ההשקות עובדות אותו הדבר , וזה מדהים לראות את זה כל פעם מחדש .

בתקופת המכירות , כל מי שהתבשל טוב טוב , והתחמם בדר"כ קונה מייד , וזו הסיבה שבהתחלה יש סוג של גל במכירות .

למה השיטה הזו אפקטיבית וחזקה כל כך ?

כשמדברים על שיווק ועל שכנוע , נהוג לומר שישנם 6 אלמנטים או עקרונות מאוד חזקים , שמהוים כוח מאוד חזק על כל אחד ואחת , שמשפיעים עלינו כשאנו שוקלים לקנות מוצר כלשהו .

מהם אלמנטים אלו ?


    • קהילה : בני אדם אוהבים להיות יחד , לא אוהבים להיות לבד , לעשות דברים כקהילה , להרגיש דברים בביטחון , כולנו נמשכים לקבוצות , ולא יכולים או רוצים לחיות לבד בעולם .

בהשקה בא לידי ביטוי הקהילה כך שכולם עוברים את אותו התהליך וכולם יחד רואים את הסירטונים , כולם יחד מתוועדים לבעיה וגם לפיתרונה וביחד מגיבים לסירטונים .


    • ציפייה : לכולם יש ימים ואירועים שמחים , כמו ימי הולדת , חתונות וגם כאן , ההשקה הינה תהליך מתמשך ולא מפגש חד פעמי עם הלקוח , ולכן נוצרת אצל הצופה ציפייה אדירה לקראת המשך הסירטונים והתכנים שהוא עומד לקבל .
    • סמכותיות : ברגע שאני מחשיבים מישהו בנושא מסוים למומחה , אוטומטית מקשיבים לו והוא יותר משפיע עלינו . לרוב אלה אנשים שניקח את דבריהם יותר ברצינות . בהשקה כאשר אנו על הבמה , מול הקהל שלנו , הוא יותר מרותק , יותר קשוב , אנו נותנים לו יותר ידע איכותי וזה יוצר אפקט של סמכותיות .
    • הדדיות : אצל כולנו טמון עמוק בתודעה שכאשר אנו מקבלים משהו , במיוחד בעל ערך , מתעורר אצלנו הרצון לתת בחזרה . אלמנט ההדדיות יכנס אצלנו לפעולה ברגע שיגיע רגע זה . בהשקה , בזכות הסירטונים , שבו הצופה מקבל המון ערך איכותי בחינם , הצופה ירגיש מחויבות להגיד : " יס , אי דו !" להצעה שלנו .
    • הוכחה חברתית : אחד הדברים שנותנים ללקוח הכי הרבה תחושת ביטחון זו הידיעה שמישהו עשה כבר עיסקה כזו לפניו .
    • אפקט המחסור או באנגלית " סקרסיטי " : כשיש פחות ממשהו , אנו רוצים אותו יותר . כל אלה שישבו על הגדר , התלבטו ופתאום הם מתעוררים , וחייבים לקבל החלטה , וכמעט תמיד היום האחרון של כל השקה הוא היום הכי חזק !

 

 

רבותי רוצים אתר ? מה אין לכם אתר ?? www.ykl.co.il . 


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב