דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים חשובים לפני לקיחת משכנתא 

מאת    [ 13/08/2018 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2451 פעמים ]

5 טיפים חשובים לפני לקיחת משכנתא

בשעה טובה חסכתם את הכסף, הגעתם להון העצמי הדרוש והחלטתם שהגיע הזמן לרכוש דירה וכמו כל זוג צעיר או משקיע נדל"ן ותיק אתם כנראה צריכים להגיע לבנק ולקחת משכנתא.

משכנתא היא מוצר פיננסי מורכב המהווה חלק בלתי נפרד מרכישה של נכס ולכן צריך לדעת איך לקחת ומה לדרוש, אז לפני שאתם הולכים לפגוש את הנציג בבנק שלכם, קראו את 5 הטיפים הבאים שיכולים לחסוך לכם במצטבר עשרות אלפי שקלים.

בדקו את השוק - משכנתא היא מוצר שניתן על ידי הבנקים וכמו כל מוצר שנמצא על המדף ניתן ואפשר למצוא אותו במחירים שונים או יותר נכון בריביות שונות ובתנאים אחרים טובים יותר או פחות, לכן כאשר החלטתם לקחת משכנתא בצעו סקר שוק!, בקרו אצל לפחות 3 בנקים שונים כדי להכיר את השוק ולבצע השוואה בין הבנקים ואף ידעו את בנקאי ההשקעות שאתם בוחנים לקיחת משכנתא מבנק אחר, כך תיצרו מעין התמקחות בין הבנקים השונים ותשיגו את ההצעה הטובה ביותר. 

תבואו מוכנים - כאשר אתם מגיעים לפגישה עם הבנקאי כדאי שתעשו את שיעורי הבית שלכם, למדו מהם המסלולים המקובלים בשוק ומושגים מעולם המשכנתאות, לדוג' מהי ריבית פריים, ריבית עוגן, קל"צ, מדד המחירים לצרכן וכו', בנקאי שיזהה שעומדים מולו אנשים שיודעים על מה הם מדברים בדרך כלל גם יציע הצעות אטרקטיביות יותר. מומלץ להתחיל את הסבב בבנק שלדעתכם לא תסגרו בו וזאת על מנת "להשתפשף" ולהגיע מוכנים יותר לבנק הבא, כמו כן תגיעו בלבוש מכובד ולא עם בגד ים וכפכפים, תתפלאו איך זה יכול לשנות את היחס וההצעה שתקבלו.

 קחו את הזמן - משא ומתן מול הבנקים וקבלת המשכנתא לאחר בחירת הבנק על ידכם הוא תהליך מורכב ועלול לקחת זמן מה לכן מומלץ להתחיל את סבב הבנקים כ60 יום לפני היום בו תצטרכו להתחיל את התשלומים, כך תוכלו לנהל את המיקוח מול הבנק ברוגע ולא להתפשר על תנאים לא טובים עקב הצורך לעמוד במועד התשלום הראשון.

 תשאירו פתח -  ריביות על המשכנתא ניתנות בהתאם למצב השוק ורגולציה ממשלתית, שני דברים שמשתנים חדשות לבקרים, לכן חשוב מאוד שתשאירו לכם פתח למחזור המשכנתא ולבחינה מחודשת של המסלולים שאתם נמצאים בהם וזאת ללא הצורך לתשלום קנס כספי לבנק, כך תוכלו לחסוך סכום לא קטן בבוא העת.

 קחו יועץ - אולי הטיפ הכי חשוב שאפשר לתת הוא "קחו יועץ משכנתא", זכרו, הבנק הוא עסק לכל דבר והמטרה שלו כמו כל עסק הוא להרוויח כסף, בנקאי המשכנתאות מייצג את האינטרס של הבנק ולא שלכם, לכן אל תחשבו פעמיים וקחו יועץ משכנתאות שידע לשמור על האינטרסים שלכם ולהשיג לכם את העסקה הטובה ביותר, יועץ טוב יידע לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולהשיג לך את התנאים הטובים ביותר.

 

 

כל האמור במאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לו. אין להסתמך על האמור במאמר זה מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ועלולים להשתנות מעת לעת.

 


  • ישראל עמרני - יועץ ומשווק נדל"ן KW חולון

  • הרוקמים 40, חולון

  • 0546288340

  • www.israelamrani.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב