דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת יונים שיטות 

מאת    [ 13/08/2018 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2300 פעמים ]

 

רחובות הערים מלאים ביונים והן תמיד מחפשות אחר מקומות קינון ונוטות לאמץ מבנים במקום עצים. כאשר היונים חודרות לבניינים ומבני מגורים הן יוצרות מפגע תברואתי קשה. היונים נושאות טפילים ומחלות אשר בקלות יכולים לעבור לבני האדם. כמו כן הן מלכלות מאוד ולשלשת היונים החומצית יוצרת צחנה רבה וגם נזק רב. אז מה עושים כאשר ישנה בעיה של יונים? להלן סקירה של כמה מהשיטות להרחקת יונים.

שיטות להרחקת יונים

 

הרחקה אלקטרונית - ישנן שתי שיטות להרחקת יונים באמצעות מכשיר אולטראסוני. השיטה הראשונה עושה שימוש במכשיר אולטראסוני אשר משמיע קולות בתדרים אותן רק הציפורים יכולות לשמוע ואמור להוות עבורן מטרד ולהרחיקן. שיטה אחרת עושה שימוש במכשיר אולטראסוני המפיק קולות של עופות דורסים המאיימים על היונים. מכשירים אלו פועלים באמצעות גלי נפח המפעיל את תדרי הקול כאשר היונים מתקרבות. שיטה זו נחשבת לשיטה הומנית להרחקת יונים, כלומר שיטה שאינה פוגעת ביונים. אך הצלחתה מוטלת בספק. על פי הניסיון מכשירים אלו משיגים תוצאות זמניות בלבד ולאחר זמן מסוים היונים מתרגלות למכשיר ולומדות כי הוא אינו מהווה איום.

שימוש בדחלילים - ישנם סוגים שונים של דחלילים אשר אמורים להרחיק את היונים. אחד הסוגים עושה שימוש בדחלילים בדמויות של יונים. הרעיון מאחורי מתבסס על כך שהיונה היא בעל חיים טריטוריאלי וכאשר היא רואה דחליל בדמות יונה היא חושבת שהטריטוריה כבר שייכת ליונה אחרת. דחלילים אחרים עושים שימוש בדמויות של עורבים ועופות דורסים שם האויבים הטבעיים של היונה. שיטות אלו משיגות יעילות חלקית ולאחר זמן מה היונים מתרגלות גם אל הדחלילים ומבינות שהם אינם מהווים שום איום. מוצרים אלו מתאימים יותר לצורך הרתעה ולא לטיפול במושבות יונים קיימות.

דוקרנים להרחקת יונים - דוקרנים מיועדים להתקנה על משטחים ישרים כמו למשל אדן החלון. הדוקרנים אינם פוגעים ביונה והם נועדו למנוע ממנה לשבת באותם המקומות שהיא אוהבת. כאשר הם מותקנים נכון הם לא משאירים שום אפשרות ליונה והיא מחפשת מקום אחר לשבת בו. מומלץ להשתמש בדוקרנים העשויים נירוסטה ולא דוקרני פלסטיק אשר אינם מחזיקים מעמד זמן רב.

רשתות - אחד האמצעים היעילים ביותר להרחקת יונים. הרשתות נועדו לסגור את הפתחים דרכם היונים נכנסות אל מסתור הכביסה, המרפסת או כל מקום אחר. הרשתות הן שקופות ופשוט חוסמות ליונה את המעבר ואין שום דרך שהיא תוכל לעבור. היונה היא ציפור גדולה והרשתות מגיעות עם חורים גדולים יחסית, אך ציפורים אחרות כמו דרורים יכולות להיכנס. אם יש לכם בעיה עם ציפורים נוספות מלבד היונים יש להשתמש ברשתות בעלות חורים קטנים.

סליל קפיצי - בדומה לדוקרנים ניתן להשתמש בסליל קפיצי המכסה את המשטחים. זהו סליל נירוסטה שאינו פוגע ביונה אך גם לא מאפשר לה למצוא מקום לשבת.

שימו לב שכל השיטות שהוזכרו אינן פוגעות ביונים. אלו הן שיטות הומניות להרחקת יונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב