דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכנות החשמל בבית - טיפים לביצוע 

מאת    [ 13/08/2018 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 3305 פעמים ]

אחד המקומות המסוכנים לשהייה ממושכת של הילדים הוא הבית. בעיקר בחודשי החופש הגדול, בהם הילדים נמצאים שעות רבות יותר בבית ולעיתים ללא בוגר שמפקח עליהם. לכן נסקור את הסכנות האורבות לילדינו ולנו בבית :

1.כלל ראשון וחשוב ביותר, אותו צריך לזכור תמיד, "מים וחשמל, לא הולכים יחד" . כל מכשיר חשמלי המשתמש לפעולתו גם במים, צריך להיזהר ממנו שבעתיים. נוודא תמיד שחיבורי החשמל תקינים ואטומים, נוודא שהארקה לגוף תקינה ומחוברת בצורה יציבה ותקנית.

למכשירים הללו, כגון: מכונת כביסה, מדיח כלים וכו', לא ניגש ברגלים יחפות או כאשר אנחנו רטובים. במידה והרגשנו, "דיגדוג" או חישמול "עדין", חובה לנתק את המכשיר מהחשמל ולקרוא לחשמלאי בצורה דחופה. סימנים אלה מצביעים על כשל בהארקה וקיימת סכנת חיים.

במכשירים כגון: דוד מים, אטמור וכו', במידה וניתן לנתק את החשמל לפני שנכנסים להתקלח (תקף יותר בשימוש בדוד המים), עדיף. כלומר, נחמם את המים עד מועד המקלחת ואז נכבה את הדוד. באטמור וכו', נוודא תמיד שאין חלקי חשמל חשופים, שהמכשיר מחובר לחשמל דרך מכשיר פחת וכי קיימת הארקה תקינה.

2. ילדים אוהבים להשלים דברים ולכן שקע פנוי יקרוץ לילד לנסות להכניס לתוכו אצבע, מסמר, עיפרון או כל חפץ אחר. לכן, שקעים פנויים שאין בהם תקע, נשתמש או בשקעים בעלי תריסים נגד מגע ילדים, או נשתמש במכסה הסוגר את פתחי השקעים הפנויים .

3.חשמל, הוא בלתי נראה, ולכן לא תמיד אפשר להתגונן או להבין איפה הסכנה גדולה יותר, לכן, לא נשחק "רולטה רוסית" עם חיי בני בתינו, כל מכשיר לא תקין, יוצא משקע החשמל, יטופל ע"י חשמלאי/טכנאי מוסמך בלבד, או יזרק לפח. מכשיר חשמלי פגום הוא מכשיר ש: נשבר ממנו חלק, רואים חוטים חשופים, מריחים ממנו ריח שרוף, מתחמם יתר על המידה, שומעים זמזומים שלא היו. בקטגוריה הזו ניתן להוסיף גם שקעים בקיר שפתח אחד או יותר שלהם משחיר או מראה סימנים של חריכה .

4. חובת התקנה מפסק מגן נגד התחשמלות בכל מתקן דירתי? זהו חוק בישראל! חוק מציל חיים. כמעט ולא ניתן למצוא היום דירה שלא מותקן בה מכשיר פחת נגד התחשמלות, אך האם המכשיר תקין? הבדיקה שמותר לך לבצע ואף חובה פעם בחודש, זה להגשת אל מפסק הפחת וללחוץ על הכפתור הלחיץ הקיים בו. ממסר הפחת נגד התחשמלות, צריך "לקפוץ" ולהפסיק את החשמל בכל הדירה !

בדיקה מקיפה יותר לתקינות הפחת ניתן לבצע רק ע"י חשמלאי בעל מכשור מתאים. 

5. קיום הארקה תקינה בבית. מדובר בהגנה החשובה ביותר, אפילו אם " יש לי פחת" .אך ללא אמצעים מיוחדים לא ניתן לוודא את טיב הארקה בביתך, ועד כמה אתם מוגנים. לבדיקה כזו יש צורך להזמין חשמלאי, מאחר ושיטות הארקה השתנו עם הזמן (צנרת מים, הארקת יסוד וכו) .

6. לפי חוק החשמל, יש צורך לבצע בדיקה חשמלית בדירה לפחות פעם ב-5 שנים (או 10 במקרה של הארקת יסוד), אך חובה זו מוטלת על בעל הנכס. יתכן שזו הפעם הראשונה שאתם שומעים שצריך לבצע בדיקה שכזו, אך זה החוק, האחריות על החשמל בנכס היא על גבכם (ושלא תבדקו את זה בזמן אירוע ביטוחי ....). המלצתי לכם, יש לבצע בדיקה מקיפה ע"י חשמלאי בעל רישיון מתאים לגודל החיבור, ולפחות חשמלאי מוסמך (בדיקה עבור הרשויות, מותרות לביצוע רק ע"י חשמלאי מסוג "בודק"), על מנת לקבל "סקר תקינות חשמלי בדירת מגורים" .

את הדוח שתקבלו, במידה והכל תקין, תשמרו יחד עם המסמכים החשובים שלכם. אחת ל-5 , 10 שנים תבצעו בדיקה נוספת ותוכלו להשוות עם התוצאות שבידיכם. כמובן שאת הליקויים שימצאו בזמן הסקר, יש לתקן.

אמנם מאמר זה מתייחס לסכנות מבית, אך לא נשכח את הסכנות מחוץ, נרחיב עליהן במאמר אחר, אך העיקר לפניכם :

1. להתרחק מארונות חשמל, גם אם הם סגורים (שדות אלקטרומגנטיים חזקים) ובעיקר אם הם פתוחים, הזרם בארונות הללו גבוה מאוד יחסית ולכן הסכנה גדולה .

2. עמודי חשמל אינם עמודים לטיפוס אתגרי, יש למנוע כל אפשרות של טיפוס על עמודי חשמל.

3. ליד בריכה/מקורות מים, נרחיק את הציוד החשמל ולא נשתמש בו ( גם בסוכות מצילים בבריכה, הנמצאים בתחום "אזור 2").

נסכם את המאמר ונזכיר כי, כל בעיה שנתקלתם בה, ואתם סבורים כי מדובר במפגע בטיחותי, יש להרחיק את הקהל והתקשר 103 לחברת חשמל, או 100 למשטרה ולדווח על מה שראיתם.

קיץ נעים 

הנדסאי חשמל , בודק מתקנים חשמליים , בודק קרינה סלולרית וחשמלית , מבצע סריקות תרמוגרפיה ומבצע בדיקות ואישורים ל "גלאים עצמאיים ". 


האתר שלי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב