דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיני יונים עובדות וסכנות 

מאת    [ 04/08/2018 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 5734 פעמים ]

 

אחת מהבעיות הרבות שמביאות איתן היונים הן כיני יונים ורק סיבה זו לבדה היא מספיק טובה מדוע להזמין הרחקת יונים. אז מהן בדיוק כיני יונים, מה הנזק שהן גורמות ומה אפשר לעשות בנידון? על זאת ועוד במאמר הבא.

 

ראשית כל המושג כיני יונים, למרות שהוא נמצא בשימוש נרחב בקרב המדבירים, הוא לא בדיוק מדויק. התופעה של עקיצות, גירודים ותופעות אלרגיות אינה נגרמת על ידי כיני יונים אלא על ידי קרציון העופות המשתייך לסדרת האקריות. מדובר בייצור זעיר במיוחד שלא ניתן לזהות אותו בעין. גודלו אינו עולה על מ“מ אחד בודד. אך כאשר מסתכלים על קן היונים שבו עלולות להיות כמויות גדולות של כיני יונים (קרציון העופות) ניתן להבחין בהם בשל הכמות הגדולה.

 

קרציוני היונים אותם אנו מכנים כיני יונים נטפלים לעופות מסוגים שונים והם נפוצים בקרב יונים, צוצלות ואפילו דרורים. המזון המועדף עליהם הוא דמם של הגוזלים בקן בחודי האביב. אך בחודשי הקיץ, ממאי ועד יולי, זוהי התקופה בה הגוזלים מתבגרים ונוטשים את הקן והקרציונים נותרים ללא מזון. בחיפושם אחר מקור מזון חלופי הם נטפלים לבעלי חיים אחרים וגם בני אדם אשר נמצאים בסביבה. וזהו מקור העקיצות. כלומר אם יש לכם קיני יונים בעליית הגג או כל מקום אחר בסביבת המגורים אתם יכולים לצפות לאותן העקיצות שהמדבירים קוראים להן עקיצות של כיני יונים.

 

מחזור החיים של קרציון העופות (כיני יונים) דורש דם של עופות ולמרות שהם עוקצים בני אדם הם אינם יכולים לקיים את מחזור החיים שלהם בעזרת דמם של בני האדם, לפחות ככה מספרים לנו המומחים - בפועל אנו רואים מקרים של עקיצות, אלרגיות וחשש למחלות רבות שעוברות מיונים ועופות לבני האדם. אז תקראו לזה כיני יונים או קרציון העופות, זה לא ממש משנה אבל בטוח שזה לא משהו שתרצו אצלכם בבית; אתם לא רוצים שהילדים ובני המשפחה יתחילו להתגרד.

 

כיצד מטפלים בכיני יונים

 

הדבר הראשון שצריך לעשות בשביל לטפל בקרציון העופות הוא להרחיק את היונים המקננות מסביבת המגורים. ישנן סיבות רבות מדוע לעשות זאת וכיני יונים הן רק אחת מהסיבות. מעבר לכיני היונים ישנן מחלות רבות אשר יכולות להיות קטלניות, לכלוך וצחנה. הרחקת היונים אינה מתבצעת באמצעות הדברת היונים אלא באמצעות פתרון הומני של שימוש ברשתות אשר אינן מאפשרות להן לשבת על אדן החלון או במקומות המועדים, וגם שימוש ברשתות המונעות את כניסתן לחללים שונים.

 

לאחר סילוק היונים יש לבצע חיטוי של המקום. זוהי הסיבה מדוע מדבירים המבצעים הרחקת יונים כוללים גם שירות של ניקוי וחיטוי הסביבה. זה נעשה באמצעות שימוש בחומרים המחסלים את כיני היונים. כיני יונים אוהבים סביבה בעלת לחות גבוהה, לכן גם אוורור המקום והורדת הלחות יכולים לעזור.

לקבלת עוד מידע על יונים וכיני יונים לחצו על הקישור   הרחקת יונים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב