דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלות שיניים - אבחון, שיטות והחלמה 

מאת    [ 31/07/2018 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1955 פעמים ]

כיום כל אדם יכול להשלים את השיניים החסרות בפיו באמצעות השתלה של שתלים דנטליים. אותה השתלה משפרת באופן משמעותי את איכות החיים של המטופל ואין מה להשוות זאת לשימוש בשיניים תותבות שהיו ברירת המחדל בעבר. על מנת לעבור השתלות שיניים מוצלחות יש לעבור אבחון קפדני שבעקבותיו תיבחר השיטה הנכונה והמתאימה ביותר למטופל ולאחר מכן להתמודד עם תקופת החלמה קצרה יחסית. בשורות הקרובות נפרט מעט יותר על הדרך שעובר המטופל החל משלב האבחון ועד להחלמה המלאה.

תהליך האבחון וחשיבותו

על מנת לעבור השתלת שיניים בצורה הנכונה יש לעבור אבחון קפדני ומקצועי על ידי המומחים לדבר. האבחון כולל את אפיון מצב עצמות הלסת של המטופל באמצעות צילום CT לסתות, בחינת המצב הבריאותי (מחלות רקע כגון סכרת, יתר לחץ דם) ובדיקת מצב החניכיים. השתלות שיניים שמוצעות למטופל ללא אבחון שכזה אמורות להדליק נורות אזהרה שכן הדבר מעיד על רופא שאינו מקצועי דיו ושלא מודע לחשיבות האבחון לשם בחירת אסטרטגיית הטיפול המתאימה.

השתלות שיניים - אילו שיטות קיימות?

לאורך השנים שוכללו השיטות השונות להחדרת השתלים הדנטאליים וזאת בשל הבנת החשיבות שבהשגת התאמה כמה שיותר מלאה של השתלים למצב עצמות הלסת של המטופל. להלן מספר שיטות נפוצות כפי שמוצעות כיום בקליניקות המובילות ומקצועיות ביותר:

• השתלת שיניים סטנדרטית – מתאימה בדר"כ לצעירים שאיבדו שן בודדת בשל חבלה או זיהום. בתהליך זה מוחדר שתל דנטאלי לעצם הלסת כשמעליו כתר זמני. לאחר החלמה של מספר שבועות מוחלף הכתר הזמני בקבוע.

• All on 4/6 – כאשר יש להשלים סט מלא של שיניים ומצב עצם הלסת טוב, ניתן להשלים את כל השיניים החסרות באמצעות ארבעה עד שישה שתלים בלבד. לעיתים ניתן לצאת מהקליניקה עם כתרים זמניים תוך יום אחד בלבד.

• שימוש בשתלים חדשניים – כאשר עצם הלסת אינה מאפשרת את ביצוע ההשתלה בשל ספיגת עצם מוגברת, יש להשתמש בשתלים דנטאליים מתקדמים יותר. עבור השתלות שיניים מהסוג הזה ניתן להשתמש בשתלי זיגומה שמאפשרים השלמה של השיניים בלסת העליונה (השתלים עצמם מוברגים לעצמות הלחי) או בשתלי מירס במקרה של השלמת השיניים התחתונות.

• השתלת עצם בחניכיים – במידה ולא מבוצע שימוש בשתלים חדשים, יש לשפר את הצפיפות, הגובה והאורך של עצמות הלסת טרם החדרת השתל הדנטאלי אצל מחוסרי עצם. התהליך קרוי השתלת עצם בחניכיים והוא שלב מקדים הכרחי לצרכי הצלחת קליטת השתל.

דגשים להחלמה מהירה

תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיניים הינו מהיר יחסית וכולל מספר תופעות לוואי נסבלות בהחלט, כגון נפיחות בחניכיים, דימומים, רגישות ועוד. כמובן שיש להישמע להוראות השחרור של הרופא המטפל, להימנע מעישון ולעיסת מזונות קשים ולשמור על הגיניית הפה.

המאמר מוגש בחסות בסט קליניקס
www.bestclinics.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב