דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתלים דנטליים - מה חדש בתחום? 

מאת    [ 28/07/2018 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2244 פעמים ]

השימוש בשתלים דנטליים היווה מהפיכה של ממש בתחום רפואת השיניים שכן נמצא סוף כל סוף הפתרון לשימוש בשיניים תותבות מסורבלות ולא נוחות. כמובן שככל שהזמן עובר גם לתחום זה חודרים חידושים, כך שכיום ניתן למצוא שתלים דנטליים מתקדמים ביותר. במה בדיוק מדובר? להלן כל המידע.

שתלים זיגומתיים

המילה זיגומטיים מקושרת לעצם הזיגומה, שלמעשה מהווה את עצם הלחי של האדם. נשאלת השאלה מהו בדיוק הקשר בין שתלים דנטליים לעצמות הלחיים? ובכן, שתלים "קלאסיים" מוחדרים לעצמות הלסת שאוחזות בהם בחוזקה ומפתחות סביבם עצם חדשה. אלא, שכאשר עצמות הלסת דקות או נמוכות מדי עשוי להיווצר מצב בו החדרת השתל עשויה לגרום נזק ולא לאחוז בצורה חזקה מדי בחומר העצם. במקום לבצע הליך מקדים של השתלת עצם בחניכיים פותחו השתלים הזיגומתיים שמוברגים לעצמות הלחיים וכלל אינם מערבים את עצמות הלסת. שתלים אלו ארוכים יותר והחדרתם חייבת להתבצע רק ע"י מומחים. רופאים כלליים לא יציעו את האופציה המתקדמת הזו שכן אין להם את הניסיון, הכלים והמיכשור המתאים לבצע פעולה זו בהצלחה. משום הקירבה לארובת העין, חשוב מאוד לבחור ברופא בכיר לביצוע פרוצדורה זו.

שתלים חובקים

כתחליף ללסת העליונה ניתן להשתמש בעצמות הלחי, אך מה לגבי הצורך בהשתלת שיניים בלסת התחתונה כאשר אין בה די עצם? ובכן, גם למקרה זה פותחו שתלים דנטליים מתקדמים שפותרים את הבעיה. אלו הם שתלים שאינם מוחדרים לעצמות הלסת מהכיוון האנכי אלא מהצד כך שהם חובקים את העצם בצורה חזקה ביותר. ההחדרה של השתלים מבוצעת באמצעות מברגות מיקרו-כירורגיות וע"י מומחים בלבד. יש לציין כי בניגוד לשתלי הזיגומה, בשיטת השתלים החובקים לא ניתן לעבור את פרוצדורת ההשתלה ביום אחד בלבד, אך עדיין השיטה מונעת את הצורך בשימוש בשיניים תותבות או ביצוע פרוצדורות מקדימות כגון השתלת עצם בחניכיים.

שיניים תותבות על גבי שתלים דנטליים

משום שהשתלת סט מלא של שיניים עולה לא מעט, מי שמעוניין לחסוך בעלויות יכול לבחור ב- "בן כלאיים" שכולל שיניים תותבות המיושמות על גבי שתלים דנטליים. הפתרון קרוי "שיניים תותבות נשלפות" והן מותקנות על גבי שתיים עד ארבעה שתלים בלבד על כל לסת. אלו הם שתלים חזקים ביותר שמעליהם מותקנים מעין "תיק-תקים" שמאפשרים שליפה של התותבת לצרכי ניקיון ותחזוקה. ניתן לישון איתן בלילה, המראה שלהן אסתטי וקל ללעוס איתן כל סוג של מזון וכל זאת בעלויות מופחתות ויישום תוך פרק זמן קצר ביותר.

המאמר מוגש בחסות בסט קליניקס
www.bestclinics.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב