מה ההבדל בין קופרייטר לכותב תוכן?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה ההבדל בין קופרייטר לכותב תוכן? 

מאת    [ 22/07/2018 ]
מילים במאמר: 424   [ נצפה 571 פעמים ]

 
 

בטח יצא לכם לשמוע מלא פעמים את הביטויים קופירייטר וכותב תוכן ולא ממש הבנתם מה ההבדל בניהם. בפוסט זה תבינו את ההבדל המהותי בין הקופירייטר לבין כותב התוכן. לפני שנתחיל בהבדלים, בוא נבין באופן הבסיסי מהו קופירייטר. 

קופירייטר הוא למעשה ממציא הסלוגנים והסיסמאות לחברות פרסום ולשלל מוצרים שונים. מדובר לרוב על סלוגנים וסיסמאות של בין משפט עד שני משפטים, שצריך להיחרט בזיכרון של הקורא או הצופה לאורך זמן רב.

לעומתו כותב התוכן כותבת טקסטים ארוכים יותר ולא מתעסק בסלוגנים או סיסמאות. כותב התוכן מתעסק במאמרים, כתבות, תוכן שיווקי לאתרים ועוד.

מה דומה בין קופירייטר לכותב תוכן?

הדומה בין קופירייטר לכותב תוכן ששניהם כותבים תוכן. הקופירייטר וכותב התוכן הם חלק מצוות קריאייטיב יצירתי אשר עמור לעזור לאנשי השיווק השונים לנסח את התוכן על כתב בצורה משכנעת ואמינה שתצור הזדהות עם הלקוח.

הקופירייטר וכותב התוכן כותבים פלייארים, קטלוגים, דפי נחיתה, באנרים ועוד.

הקופירייטר וכותב התוכן כותבים לשלל אמצעי המדיה כולל דפוס.

כלומר שניהם כותבים תוכן שיווקי, רק שהכותב תוכן מרחיב יותר את התוכן ברמה של כתבה או מאמר, ואילו הקופירייטר כותב פחות מלל שמתרכז ב- 2-3  שורות או פסקה וכולל שירותי שיווק ופרסום, קידום אתרים ורשתות חברתיות.

מה ההשכלה המקצועית של קופירייטר וכותב תוכן?

השכלתו של הכותב תוכן היא למעשה מורכבת מקורסים שלקח בדקדוק, תחביר ואיות וכן בסוגי כתיבה שונים, כמובן שעליו להיות בעל כישרון כתיבה וזיקה לשפה הכתובה אחרת גם אם ילמד לא יצליח בתחום. לעומתו השכלתו של הקופירייטר היא בקורסים אשר מתמקדים בקופירייטינג אותם ניתן ללמוד בביה"ס לפרסום. הלימודים אורכים כשנה בסופם על התלמיד להגיש פרויקט בקופירייטינג על מנת לקבל תעודת קופירייטר. גם לקופירייטר לעתיד חשוב שיהיה כישרון כתיבה אחרת הוא לא יצליח בתחום. בסופו של דבר הכישרון והניסיון הם שני הדברים החשובים ביותר אם אתם רוצים לעבוד בתחום הכתיבה בין זה קופירייטרים לעתיד או כותבי תוכן.

היכן מוצאים עבודה כקופירייטרים וככותבי תוכן?

קופירייטרים יכולים למצוא עבודה לרוב בחברות פרסום, יחסי ציבור וכן רשתות טלוויזיה. לעומתם כותבי התוכן יכולים למצוא עבודה במגוון מקומות שונים הכוללים: משרדי פרסום, חברות לקידום אתרים, חברות שיווק, אתרי אינטרנט ממשלתיים, גופים מסחריים גדולים, עיתונים ועוד.

הקופירייטרים וכותבי התוכן יכולים לעבוד כשכירים או כפרילאנסרים אשר מספקים שירותי כתיבה לחברות, עסקים, לקוחות פרטיים. כלומר כל אחד יכול לשכור את שירותיהם לגבי תוכן שיווקי.

חשוב  מאוד שגם לקופירייטרים וגם לכותבי התוכן יהיה תיק עבודות או יוכלו להציג למעסיקים בעתיד או ללקוחותיהם. אתר אינטרנט המכיל דוגמאות לעבודות שעשיתם הוא דרך מעולה להציג את עצמכם ללקוחות או למעסיקים לעתיד שלהם. דרך האתר יוכלו הלקוחות או המעסיקים לעתיד לראות את סגנון הכתיבה שלכם ולהתרשם ממנו.

 

 

 

מירב כותבת תוכן והבעלים של חברת " מירב" כתיבת תוכן http://meravh.co.il/, merav273@gmail.com ,050-5952075


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב