דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דברים שצריך לדעת לפני שקונים אופניים חשמליות והשוואתם לאופנוע 

מאת    [ 19/07/2018 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 1984 פעמים ]

גיל הרכיבה המותר

הגיל המינימלי לרכיבה על אופניים חשמליים הוא 16. רוכב צעיר יותר ייקנס ב-1000 ש"ח. גיל זה נקבע לאחר מספר רב של תאונות שנגרמו על ידי רכיבה לא בטוחה של צעירים על אופניים אלו, שהביאה לפגיעות חמורות.

מחירי האופניים החשמליים

כיום קיימים בשוק מאות דגמים של אופניים חשמליים. טווח המחירים שלהם נע בין 2000 ל-6000 ש"ח. הסיבה העיקרית להבדלים במחירים נעוצה בערך החשמלי של האופניים ובאיכות הנסיעה שלהם. ניתן גם לרכוש אופניים משומשים בסכומים נמוכים יותר הנעים סביב 800-1000 ש"ח.

טיפים לקנייה נבונה

בעת קניית אופניים חשמליים כדאי להביא בחשבון מספר פרמטרים:


    • משקל האופניים וגודלם – אופניים חשמליים מיוצרים במשקלים שונים. חשוב להביא בחשבון את השימוש הצפוי בהם, ולדאוג שהאופניים לא יהיו כבדים ומסורבלים וימנעו את נוחות הניידות. כמו כן, יש לבדוק את אופן קיפול האופניים ולוודא שהוא מתאים לסגנון החיים של הרוכב ולמקומות בהם הוא עתיד לעבור איתם.
    • איכות הסוללה – הסוללה היא מה שמניע את האופניים, ולא כדאי להתפשר על איכותה. הסוללה המומלצת ביותר היא סוללת ליתיום, המעניקה משך טעינה נמוך יותר, טווח נסיעה ארוך יותר ואורך חיים רב יותר בהשוואה לסוללות אחרות.
    • תקינות האופניים -  רכיבה על אופניים חשמליים עלולה להיות לא בטוחה אם לא מקפידים על כללי התקינות. על האופניים לעמוד בתקן האירופאי או הישראלי, הספק המנוע שלהם צריך להיות עד 250 וואט, מהירות הנסיעה בהם צריכה להגיע עד ל- 25 קמ"ש, והפעלת המנוע צריכה להיעשות בעת הדיווש בלבד על פי חיישן הדיווש. כללים אלו נקבעו על ידי משרד התחבורה, ונועדו לוודא את בטחון הנסיעה. לא כדאי לוותר על אף אחד מהם.

 

לסיכום, אם בכוונתכם לרכוש אופניים חשמליים, היו צרכנים נבונים והביאו בחשבון את הנתונים שנפרשו בפניכם. דרך צלחה ונסיעה טובה!

בין אופניים לאופנוע

אופניים חשמליים הם שילוב מעניין בין כלי רכב ממונע ובין אמצעי תחבורה פשוט ונגיש יותר. בשנים האחרונות ניתן לראות אותם יותר ויותר על כבישי ושבילי הארץ, ואף בתקשורת שומעים עליהם לא מעט. מהם אופניים חשמליים, כיצד פרצו לפתע לתודעה ונעשו לחלק אינטגרלי מאמצעי התחבורה, ומהם השיקולים בעד ונגד הנסיעה בהם? על זאת ועוד תוכלו לקרוא בקטע הבא.

מהם אופניים חשמליים?

אופניים חשמליים הם כלי רכב שפועל באמצעות מנוע, המוטען על ידי סוללה חשמלית. הם שונים מהאופניים הפשוטים בכך שהנסיעה בהם מבוססת על חשמל, ולכן מהירות הרכיבה בהם יכולה להגיע ל-25 קמ"ש. הם שונים גם מהאופנוע בכך שהם מהירים פחות ממנו וניתן להניעם אף באמצעות דיווש פשוט.

יתרונות וחסרונות האופניים החשמליים

לאופניים חשמליים מספר יתרונות:


    • בניגוד לכלי רכב קונבנציונליים, הפולטים פחמן וגורמים לזיהום אוויר, אופניים חשמליים פועלים על סוללה חשמלית ואינם גורמים כמעט נזק לאיכות הסביבה. בהשוואה למכונית הפועלת על דלק, אופניים אלו הם אופציה לתחבורה ירוקה שאינה מזהמת את הסביבה.
    • עלות הנסיעה באופניים חשמליים נמוכה מאד בהשוואה לעלות הנסיעה ברכב רגיל. ממחקרים שנערכו עלה כי לעומת אופניים אלו שהנסיעה בהם עולה אגורות ספורות לקילומטר, נסיעה של קילומטר במכונית עולה פי כמה וכמה מאות.
    • אופניים חשמליים, בהיותם כלי רכב דו גלגלי, מאפשרים הימנעות מעמידה מתישה בפקקי תנועה. הם קומפקטיים ויכולים לחמוק בין שאר כלי הרכב הכבדים, ולהביא את רוכביהם בקלות ובנוחות אל היעד.
    • אין צורך ברישיון נהיגה כדי לרכב על האופניים, מה שהופך אותם לכלי תחבורה זמין ופשוט לכלל האוכלוסייה.

עם זאת, קיימים גם כמה חסרונות לאופניים חשמליים:


    • טעינת הסוללה שלהם מוגבלת לכמה עשרות קילומטרים בלבד, כך שטווח הנסיעה בהם מוגבל. לא ניתן להגיע באמצעותם למרחקים ארוכים מבלי לבצע טעינה חוזרת.
    • רכיבה על אופניים חשמליות עלולה להיות מסוכנת. הדמיון שלהם לאופניים רגילים גורם להם להיראות כלי תחבורה בלתי מזיק, אך הכוח החשמלי עליו הם פועלים מסכן מאד את הרוכב ואת הולך הרגל בעת תאונה. רופאים רבים מזהירים מפני הנזק הכבד שפגיעה מאופניים 'תמימים' אלו יכולה ליצור.

 

לסיכום, האופניים החשמליים הם כלי תחבורה חדיש ובעל מעלות רבות, שכדאי לשקול את השימוש בו, לצד לקיחת החסרונות שלו בחשבון.

 

 

אריק כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב