דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס עזרה ראשונה למקומות עבודה 

מאת    [ 10/07/2018 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2265 פעמים ]

כל אחד מאיתנו נמצא שעות רבות במהלך היום במקום עבודתו. לא משנה באיזה סוג של עבודה מדובר, הרי שבכל רגע נתון יכולים להתרחש אינספור אירועים שעשויים לגרום לפגיעה, בין אם בעקבות פציעה ובין אם בעקבות מצבים רפואיים שונים. זוהי בדיוק הסיבה מדוע חשוב שכמה שיותר עובדים יעברו קורס עזרה ראשונה מסודר ויוכלו לתפקד במצבים שדורשים התערבות בהצלת חיי אדם. קורס זה מוגדר כחובה ע"פ חוק לכל מקום עבודה כאשר מספר מגישי העזרה המדופלמים ורמת הסמכתם נקבעת ע"י קצין הבטיחות ותקנות המדינה. להלן כל מה שצריך לדעת על קורס חשוב זה.

סוגים שונים של קורסי עזרה ראשונה לעובדים

ישנן דרגות שונות של קורסי עזרה ראשונה שלמעשה קובעות את רמות ההסמכה של מחזיקי התעודה לאחר סיום הקורס בהצלחה. הרמה הבסיסית ביותר של קורס עזרה ראשונה למקומות עבודה היא זו שכוללת השתלמות בת 3 שעות בלבד כאשר במהלכן נחשפים העובדים לעקרונות חשובים מהתחום, לומדים כיצד להגיש עזרה ראשונה בסיסית ביותר, חבישות ועוד. מי שמעוניין להרחיב מעט יותר יכול להוסיף עוד כ- 3 שעות בערך לקורס הבסיס ולכלול גם העברת ידע שקשור להחייאה, שימוש נכון בדפיברילטור ועוד.

ככל שמדובר בארגון גדול יותר כך עולה הצורך בהכשרת יותר מגישי עזרה ראשונה בהסמכות מעט יותר מורכבות. למשל, קורס עזרה ראשונה מתקדם יותר יכול להימשך כ- 12 שעות לערך ולכלול מעבר עמוק יותר על נושאים כמו חבישה, טיפול בכוויות, קיבוע שברים, החייאה, פתיחת נתיבי אוויר ועוד. בסיומו של כל קורס שכזה, שנפרש על פני כ- 3 מפגשים, מתקיים מבחן עיוני ולעיתים גם מעשי.

ישנם מקומות עבודה שעבורם נקבעו בתקנות חובות מחמירות יותר עבור צוותי העזרה הראשונה. למשל, מפעילי קייטנות, מורים, נהגי הסעות, מלווי טיולים וכו' - כל אלו חייבים לזכות בידע מתקדם יותר על מנת להעניק סיוע מתאים ומקצועי ברגעי האמת. קורס עזרה ראשונה מהסוג הזה נמשך על פני 20 שעות שבסיומן מבחני הסמכה. הקורס כולל התעמקות בטיפול במצבים מסכני חיים ובעיקר עם אוכלוסיית היעד, כמו במקרה של מוסדות חינוך וילדים.

איכות העברת התכנים

על מנת שהקורס יהווה חוויה חיובית, לימודית ומקצועית עבור העובדים, חשוב כי תכניו יועברו על ידי בית ספר ברמה גבוהה. בית ספר איכותי שכזה ראשית כל יתאים את עצמו לשעות הנדרשות של מקום העבודה הספציפי, ואף יאפשר את קיום הקורס במתחם העבודה עצמו. מעבר לזאת יועמדו לרשות התלמידים מרצים מקצועיים בעלי ניסיון רב בעבודה בשטח (פרמדיקים לשעבר למשל) ובעמידה מול קהל גדול, חומרי לימוד מסודרים, יעשה שימוש במצגות, סרטוני וידאו ובובות דמויות אנוש להדגמה והתנסות מעשית.

המאמר מוגש בחסות תלמים - מרכז הדרכות ולימודי נהיגה
www.tlamim-school.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב