דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנועת הפתח מתכוננת לקראת קיץ חם 

מאת    [ 16/04/2008 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2053 פעמים ]

בשבוע שעבר התנבא נביל אבו רודיינה, אחד ממקורביו של אבו מאזן במוקטעה, כי הקיץ הקרוב יהיה "קיץ חם". אבו רודיינה לא פירט, אבל מכיוון שהוא נמנה על בכירי הפתח, מותר להניח כי איים במרומז לחולל אינתיפאדה מתוצרת הפתח בקיץ הקרוב. יש לקחת ברצינות איום מוסתר זה מכיוון שלקראת הקיץ מתנקזים כמה תהליכים בתוך הפתח שעלולים להביא לידי פיצוץ פנימי, ומן הסתם, ראשי הארגון ינסו לתעל אותם לכיוונה של ישראל.

בראש ובראשונה, הארגון מתקשה לסכם את הפרמטרים ולקבוע את המועד לכינוס הקונגרס הגדול השישי שבו אמורים לנסח את מצע התנועה ולבחור מוסדות חדשים. עד כה, היה נהוג לחלק את המאבקים בין הדור הצעיר, שכבר איננו צעיר כל כך, לבין הדור הוותיק, המתקרב לגיל הפרישה. עם זאת, המאבקים מסובכים ומפותלים ללא מוצא באופק. הדור הוותיק שומר בצורה טובה יותר על הקוהרנטיות שלו מאשר הדור הצעיר ולפיכך מצליח למנוע חילופי משמרות בתנועה. הדור הצעיר מחולק באופן בסיסי בין שלוש קבוצות אשר גם בתוכן יש מחלוקות פנימיות: קבוצת נאמני ברגותי, קבוצת נאמני דחלאן - שעברה מעזה לרמאללה, וגדודי אל-אקצה, הנשלטים בידי איראן ומקורבים לחזבאללה ובכל זאת נשארים במסגרת הפתח. דור ההנהגה הוותיק מצליח לתמרן בין דחלאן לבין ברגותי ולאחר כישלונו של דחלאן בעזה, הוא מקדם את אנשיו מכיוון שהוא מזהה בתומכי ברגותי סכנה גדולה יותר. תומכי ברגותי מסולקים מן הוועדות המכינות ומפנים האשמות כלפי אנשי דחלאן. כתוצאה מכך, דור ההנהגה הוותיק כבר הצליח לקבוע כמה פרמטרים, כמו כינוס הקונגרס מחוץ לשטחים, בירדן או במצרים, והקצאה גבוהה של פתח "חוץ" לטובת דור ההנהגה ולרעת דור הצעיר.

מאבק לא פחות חריף מתנהל סביב אישור המצע החדש של הפתח. האיש שהיה אחראי על ניסוח המצע החדש, נאסר אל קידווה, נאלץ להתפטר בעקבות לחצים חיצוניים על הפתח לטשטש את צביונה כתנועת התנגדות לוחמת לטובת מעבר לפסים של תנועה או מפלגה פוליטית. ראש הממשלה, סלאם פיאד, אף שאיננו חבר בפתח, מזוהה כמי שלוחץ בתוך התנועה לכיוון המעבר לצביון פוליטי. בראש המתנגדים לשינוי הזה ניצבים גדודי אל-אקצה, שפרשו על רקע זה מהסכם "מסירת הנשק" שהושג עם סלאם פיאד לאחר התמוטטות הפתח בעזה. בכרוזים שהם מפיצים בגדה, הגדודים מאיימים על חייו של פיאד. בנוסף, בשכם ובמחנות הפליטים שלידה פרצו קרבות של ממש בין גדודי אל-אקצה לכוח המיוחד של פיאד ואף היה ניסיון התנקשות בחייו של מושל שכם, מטעמו של פיאד. לא לחינם הפציר פיאד בקונדוליזה רייס, באחת הפגישות הראשונות שלהם לאחר שמונה לרה"מ, שלא למהר ולהסיר את מחסומי צה"ל. בייחוד לא אלה המובילים בין שכם וג'נין למוקטעה...
מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתובת האתר: http://www.jcpa.org.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב