דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עומד להירשם ללימודים אקדמיים? כל מה שאתה צריך לדעת 

מאת    [ 05/07/2018 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2028 פעמים ]

 

מזל טוב, אתה או את עומדים להתחיל ללמוד באקדמיה לראשונה. זהו תואר הבוגר שלכם או בשמו האחר "תואר ראשון". עכשיו לתקופה של כשלוש שנים חייהם עומדים להיות עמוסים למדיי במגוון רב של חוויות טובות ורעות, לכן חשוב מאוד שתדעו מה טומן לכם העתיד.

שלב ראשוני

בראש ובראשונה יש כמה מעשים שעליכם לקיים לפני בכלל שאתם מתחילים ללמוד, אפילו לפני שאתם בכלל בוחרים את תחום הלימודים יש להירשם אל מוסד הלימודים, על מנת להירשם הסטודנט או סטודנטית זקוקים לשלושה מסמכים: תעודת ציונים של הפסיכומטרי או מכינה קדם אקדמית, ציוני בגרות ולבסוף תעודת 12 שנות לימוד. את המסמכים הללו צריך להביא לפגישה עם אגף ההרשמה בו ניתנות התעודות והסטודנט נקלט במערכת של האוניברסיטה, על מנת להירשם הסטודנט צריך לשלם דמי הרשמה אולם ישנם המוסדות בהם ניתן להירשם בחינם אם נרשמים ביום פתוח. בשלב ההרשמה הסטודנט בוחר את המקצועות שאחד מהם ירצה ללמוד.

 

שלב שני

השלב הבא הוא שלב המיון הראשוני, בשלב הזה כל אחד מהחוגים שאליהם הסטודנט נרשם מזמין אותו לראיון אישי על מנת להסביר לו מהו החוג ובנוסף להתרשמות כללית. ישנם החוגים שדורשים מבחני כניסה בנוסף וגם בחינה בשפה האנגלית. אל הראיונות כדי להתכונן לפני ולקרוא מעט על תחום הלימודים שאותו הסטודנט חושב ללמוד ולרשום הערות ושאלות שאותן יוכל לשאול במהלך הראיון. כמו כן חשוב מאוד להגיע בזמן אל הראיון ולהגיע בלבוש ייצוגי היות ואלו משתנים ששמים אליהם לב בראיון. במידה וקיימים מבחני קבלה, המראיין או המזכירות יספקו את החומרים הנדרשים, חשוב מאוד לקחת ברצינות את המבחנים האלו וללמוד היטב לבחינות, מומלץ אפילו לשכור מורה פרטי לכמה שיעורים על מנת שהסטודנט לעתיד יהיה מוכן כיאות. הסטודנט יוזמן לראיון אישי בכל אחד מהחוגים אליהם נרשם ביום ההרשמה.

 

ולסיום...

לאחר הבחינות והראיונות הסטודנט יקבל מכתבי קבלה או אי קבלה ויצטרך לבחור לאיזה חוג הוא ירשם. הבחירה צריכה להיות בחירה מושכלת הסטודנט צריך לחשוב על אילו לימודים אקדמיים הוא רוצה ללמוד, זו החלטה שתשפיע על חייו שלוש שנים לכן חשוב לקחת את הזמן ולחשוב היטב לפני שבוחרים. לאחר שבחר את הלימודים שרצה, עליו לפתוח מערכת ולהירשם לקורסים שונים שאותם ילמד בשנה הראשונה ללימודים האקדמיים. על מנת להירשם עליו לשלם נתח די גדול מתשלום שכר הלימוד. לימודים אקדמיים הנם הוצאה כלכלית גדולה לכן חשוב מאוד שלסטודנט יהיה מקור הכנסה קבוע על מנת שיוכל לשלם על ההשכלה שהוא רוכש, בנוסף לתמיכה מההורים, פיקדון מהצבא ועבודה, הסטודנט יכול גם להיעזר במלגות התנדבות שהנן מסגרת טובה להתנסות בתנאי השטח, הזדמנות טובה להכיר אנשים חדשים ולתרום לחברה ולקהילה, בהתאם לזאת, רוב המלגות רווחיות למדיי ויכולות לעזור במימון שכר הלימוד.

 

חלק מהקורסים שילמד כבר משובצים במערכת שלו, את שאר הקורסים עליו לבחור בעצמו, בחירה זו צריכה להיות מושכלת ולא נמהרת כי לא ניתן לחזור לאחור.לאחר בחירת הקורסים הסטודנט עשה את כל מה שעליו לעשות ועכשיו הוא מוכן להתחיל ללמוד בתחילתה של השנה האקדמית הבאה. על מנת להקל על ההיטמעות באקדמיה הסטודנט יכול לעבור ברפרוף על הסילבוסים השונים של הקורסים שילמד על מנת לקבל מושג ראשוני לתכנים שילמד. כל השאר פתוח בפניו והשמיים הן הגבול.

 

אפלטון- מלווים סטודנטים להצלחה


 


חייגו 054-3945577




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב