דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסולת מתכות - כך תטפלו בה בצורה נכונה 

מאת    [ 26/06/2018 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2477 פעמים ]

ישנם סוגי פסולת רבים בעולמנו כאשר חלקם ניתנים לפינוי וטיפול בקלות יחסית (למשל, נייר) ואילו אחרים מכבידים מאוד על בית העסק, המפעל או הארגון המתעסק איתם באופן יום יומי. פסולת מתכות משתייכת לקטגוריה השנייה והבעייתית יותר, מה שאומר שחייבים לטפל בה באופן שוטף תוך שמירה על החוק ואיכות הסביבה. בשורות הקרובות תבינו מדוע מדובר בפסולת כה קשה לטיפול וכיצד בכל זאת ניתן לטפל בה בצורה המושכלת ביותר.

הסכנה בפסולת מתכות

הבעייתיות המרכזית ביותר בהתמודדות עם פסולת מתכות היא העובדה שמדובר בסוג פסולת בעלת נפח רב ובשונה מנייר, גם משקל רב. המתכות השונות תופסות שטח רב במרחב ומשקלן הרב אף אינו מאפשר ניוד קל שלהן ממקום למקום. על פניו נראה כי מאחר ומדובר בחומר שאינו מתפרק או משנה את צורתו בפרקי זמן סבירים לא מדובר בגורם שיכול לתרום לזיהום סביבתי. אלא, שבסופו של דבר מרבית המתכות אינן עומדות בפני עצמן אלא כוללות גם ציפויים שונים כגון דבקים וצבעים שגורמים לפגיעות שונות לסביבה. זוהי הסיבה מדוע החוק כה מחמיר לגבי פסולת מתכות ומי שמשליך אותה במקומות שאסורים לכך ע"פ חוק מבצע עבירה פלילית. מעבר לזאת, מקום עבודה, שטח תעשייתי או כל מקום אחר בו נערמת פסולת מהסוג הזה בכמויות, מהווה מפגע שמעלה את הסיכון לפציעות.

מה הפיתרון?

ישנה בירוקרטיה לא קטנה בכל מה שקשור במיחזור פסולת מתכות. בפועל על בעלי המפעל לנהל רישום של כמות הפסולת שנוצרה, כמות הפסולת שפונתה, להשיג חוזי התקשרות עם מפעלים למיחזור פסולת ובסופו של דבר לשנע את כל טונות המתכות שהצטברו. על מנת למנוע את כל ההתעסקות וכאבי הראש בוודאי תשמחו לגלות כי בימינו יותר פשוט למכור את הפסולת, דבר שאף חוסך בעלויות באופן ניכר. כל שיש לעשות הוא להתקשר עם חברה שמציעה שירותי פינוי ומיחזור פסולת. החברה רוכשת את המתכות כמוצר לכל עניין ודבר, מבצעת שקילה מדוייקת של כמות המתכת לפי הוראות החוק, ולאחר מכן מפנה אותה למרכזי המיחזור. פסולת המתכות לאחר שלב הפינוי היא כבר לא באחריות מזמין העבודה, וחברת המיחזור היא זאת שמבצעת את המיון, ההפרדה וההתכה של הפסולת ובסופו של דבר ממחזרת ומשתמשת בה מחדש כחומר גלם. זהו מצב בו כל הצדדים מרוויחים. את ההתקשרות אל מול חברת המחזור ניתן לבצע על בסיס מזדמן, יומי, חודשי ואף שנתי וזאת בהתאם לקצב כמות פסולת המתכות שמצטברת אצלכם.

המאמר מוגש בחסות חברת גאיה מיחזור
www.gaia-israel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב