דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת חולדות - מלכודת הומנית 

מאת    [ 25/06/2018 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2314 פעמים ]

 

 

בעוד רוב האנשים מתייחסים לחולדה כאל סוג של עכבר, רק יותר גדול, חולדה היא דווקא בעל חיים מאוד מעניין והיא נושא למחקרים רבים. למשל רבים לא יודעים אבל לחולדות יש כושר הישרדות יוצא דופן והן מסוגלות לשרוד בטמפרטורות נמוכות במיוחד המגיעות למינוס 30 מעלות. היא אפילו בעל חיים מאוד אינטליגנטי בעל יכולת למידה מפתיעה ויכולת להסיק מסקנות ולהבין את הקשר בין אכילת מזון מורעל לבין מות חולדות אחרות.

 

במקרים רבים חולדות נכנסות אל הסביבה הביתית שם הן בדרך כלל יכולות למצוא את כל מה שדרוש להן בשביל להתנחל ולהתרבות. בעזרת שיניהן החדות הן יכולות לכרסם כל דבר בחיפושן אחר מזון וכלי פלסטיק סגור בו שמרנו מזון לא יעמוד בדרכן, ניתן לכרסם גם אותו ולהגיע אל המזון. בשל גודלן הן מסוגלות לגרום לנזקים גדולים יותר מאשר עכברים. כמו כן מפגש עם בני אדם עלול להסתיים בנשיכה הגונה הדורשת טיפול רפואי בשלל חשש ממחלות וזיהומים.

 

החלודה מזוהה אצלנו כגורם מפיץ מחלות והיה לה חלק חשוב בהפצת מגפת הדבר באירופה (המגפה השחורה), מגפה אשר קטלה עשרות מיליוני אנשים באירופה במאה ה -14 והמשיכה לקטול רבים עד המאה ה - 17.

 

הרחקת חולדות

 

כאשר אנו רואים או מזהים סימנים של חולדות בביתנו אנו מתקשרים מייד למדביר חרקים ומכרסמים על מנת להרחיק את החולדות. המדבירים משתמשים בשיטות שונות לצורך הדברת חולדות, כאשר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

 

רעל לחולדות - רעל הוא אמצעי יעיל להדברת חולדות אך הוא עלול לפגוע גם בבעלי חיים אחרים, כולל חיות מחמד. גם ילדים קטנים אשר עלולים להיתקל ברעל ולשחק בו מתוך סקרנות טבעית של ילדים עלולים להיפגע. בנוסף רעל חולדות גורם למוות בייסורים.

 

מלכודות - ישנן מלכודות מסוגים שונים לצורך לכידת חולדות. חלקן של המלכודות כולל מנגנוני קפיץ חזקים הלוכדים את החולדה בחוזקה וגורמים לה לכאב רב. מלכודות אחרות אף מסוגלות להמית את החולדה.

 

מלכודת הומנית להרחקת חולדות

הרצון להימנע משימוש ברעל וגרימת סבל לבעלי החיים יצר ביקוש לפתרון הומני אשר יאפשר להרחיק את החולדות מביתנו מבלי לגרום למותן ומבלי לגרום לסבל מיותר. מלכודות מסוג זה זכו לכינוי מלכודות הומניות כי הן מספקות שיטה אלגנטית להרחקת החולדות.

מלכודות הומניות הן מלכודות הלוכדות את החולדות העוברות בדרכן בשיטות אשר אינן פוצעות את החולדה ואינן גורמות למותה. כמובן שאם החולדה תישאר במלכודת זמן רב, בסופו של דבר היא תמות ברעב. אך רוב האנשים מעדיפים לבקש מהמדביר, או לעשות זאת בעצמם, לקחת את החולדה ולשחררה בסביבתה הטבעית ורחוק מבני האדם.

 

בעזרת שימוש במלכודות הומניות אנו יכולים לנהל מדיניות של חיה ותן לחיות. החולדות מורחקות מביתנו ואנו נהנים מבית נקי ללא מטרד של מכרסמים. החולדות חוזרות אל הטבע, אל מקומן הטבעי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב