דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרד הפנים והגירה לישראל: גם בני זוג המצויים בקשר טרי יכולים לפתוח בתיק איחוד משפחות 

מאת    [ 25/06/2018 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1995 פעמים ]

כאשר אזרח ישראלי רוצה להקים משפחה בארץ עם בן זוגו הזר יש לפנות למשרד הפנים בבקשה להסדרת מעמדו של הזר ולהתחיל בהליך המדורג. בהתאם לנוהל, ההליך מתחיל מקבלת אישור כניסה של הזר לישראל, ואישור כזה לא ניתן כלאחר יד. משרד הפנים עורך בדיקה יסודית ביותר של המסמכים ויתר נסיבות העניין בטרם קבלת ההחלטה אם הזר אכן בן זוג, אם מדובר בזוגיות אמיתית ואם אין בכוונת הזר לקבל מעמד בישראל בדרכי עורמה.

שיטת הבדיקה נסמכת קודם כל על הריאיון הסימולטני שעורכים לבני הזוג: הישראלי עובר את הריאיון בלשכה האזורית של רשות האוכלוסין ובן הזוג הזר מתייצב בקונסוליה הישראלית במדינת מושבו.

מה בדרך כלל מדליק נורות אדומות ומפריע לפתיחת תיקי איחוד משפחה? פערי גיל, בייחוד כאשר הגבר צעיר מבת זוגו, מצב אישי מסובך של מי מבני הזוג, בקשות המוגשות על-ידי מי שכבר היה בהליך דומה עם בן זוג אחר, סירובי כניסה בעבר, הרחקה מישראל בעבר, קשר זוגי טרי וכיוצא באלה.

נמחיש את סוגיית הקשר הזוגי הטרי שנדונה באחרונה בבית הדין לעררים בירושלים. שלומי, אזרח ישראלי בן 75, גרוש ואב לחמישה, הכיר באינטרנט את סימונה, נתינת קולומביה בת 44. ההיכרות התפתחה לכדי קשר יומיומי ורומנטי כאשר שלומי ביקר את זוגתו בקולומביה מספר פעמים, שהה ובילה איתה, למד להכיר אותה, בשלב מסוים בני הזוג הבינו שברצונם להקים בית והוחלט כי סימונה תעתיק את חייה לישראל.

שלומי פנה למשרד הפנים, הציג שורה של מסמכים, בהתאם לדרישות הנוהל הרלוונטי, המעידים על כנות הקשר עם סימונה וביקש לאשר את כניסתה לשם פתיחת תיק ידועים בציבור. אלא שמשרד הפנים לא האמין כי מדובר בקשר אמיתי. פער הגילאים הגדול והעובדה שסימונה מגיעה ממדינה עם מוניטין לא מן המשופרים עוררו את חשדם של נציגי רשות האוכלוסין בפיקטיביות של הקשר, והם הקשו על בני הזוג בשימוע הסימולטני שנערך להם.

לאחר הריאיון נשלח לשלומי סירוב. במכתב נאמר כי בתשובות בני הזוג נתגלו סתירות מהותיות המלמדות על היות הקשר פיקטיבי וכן כי מדובר במערכת יחסים טרייה מדי שלא כוללת חיים משותפים, ולכן גם מסיבה זו אין לאשר לבני הזוג לפתוח בתיק ידועים בציבור.

לגבי תשובות בני הזוג התברר כי שלומי טעה במספר האחים של סימונה (במקום שבעה סבר שיש לה שמונה או תשעה), בת הזוג לא זכרה את שמותיהם של כל חמשת ילדיו של שלומי, והישראלי לא זכר את שמות ההורים של סימונה.

אך פני הדברים השתנו כאשר בני הזוג לא השלימו עם קביעת המדינה ובאמצעות עורך דינם הגישו ערר לבית הדין לעררים בירושלים. הדיין מרט דורפמן בחן את נסיבות העניין, שמע את הצדדים ולבסוף קבע כי לא בדין סורבה הבקשה.

הדיין הבהיר בפסק דינו כי טענת המדינה שלפיה מי שמצוי בקשר זוגי טרי שלא כלל חיים משותפים אינו רשאי לפתוח בהליך איחוד משפחות – שגויה. ברור שכאשר מדובר בבני זוג החיים במדינות שונות ומסיבות אובייקטיביות אינם מסוגלים לקיים חיים משותפים, דרישת המדינה לכך היא אבסורד לוגי וככזו אינה יכולה לעמוד.

אשר לסתירות בתשובות שאליהן הפנתה המדינה – בית הדין קבע כי לא מדובר בסתירות משמעותיות, ודאי בהתחשב באופי היחסים ובמשך ההיכרות של בני הזוג. לבסוף ההחלטה בוטלה ובית הדין הורה למדינה לאשר את כניסתה של סימונה לישראל לשם פתיחת הליך הסדרת מעמד ותיק ידועים בציבור, בתנאי של הפקדת ערבות כספית.

עורך דין בעל משרד במתחם בוטיק במתחם הבורסה ברמת גן העוסק בענייני משרד הפנים, הגירה, אשרות והסדרת מעמד בישראל. 03-7506474




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב