דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני תעבורה ומבחן תאוריה - מה הקשר? 

מאת    [ 24/06/2018 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2547 פעמים ]

מבחן התאוריה הוא מבחן אותו פוגשים כל צעיר או צעירה המגיעים לגיל המתאים להוצאת רישיון נהיגה. יש כאלה הפוגשים את התאוריה לראשונה כאשר הם מוציאים רישיון לנהיגה בקטנוע, ויש הפוגשים בו לראשונה כאשר הם מוצאים רישיון נהיגה לרכב בגיל מעט יותר מאוחר.

התאוריה הוא מבחן תאורטי, שבא לבחון את הידע שלנו סביב חוקי התנועה וכללי הנהיגה, אך הוא לחלוטין לא מבחן שבא למצות, לסכם או לשקף את כלל דיני התעבורה בישראל.

דיני תעבורה הוא למעשה מונח גג הכולל בתוכו את כל החוקים הקיימים בישראל סביב עולם התעבורה, ועל פי דינים אלה מוכרעים גורלם של נהגים הנאשמים בביצוע עבירות, וכן מוכרעים זהותם של האשמים באירועים של תאונה. מבחן תאוריה מבוסס כולו על דיני התעבורה, אך הוא לחלוטין לא משקף את כלל החוקים.

במה עוסק מבחן התאוריה?

כדי להבין במה עוסק מבחן התאוריה, יש להבין תחילה מהי מטרתו. מטרתו של מבחן התאוריה היא לבחון את ידיעותיו של המועמד לנהיגה, סביב האלמנטים המרכזיים אותם הוא צפוי לפגוש בהיקף הנרחב ביותר כבר החל מרגע הנהיגה הראשון.

אלמנטים אלה מתחילים במבנה הרכב, אופן פעולת המנוע, צורת העברת ההילוכים ברכב וכדומה, דרך תנאי דרך, תמרורים, סימני דרך, כללים והנחיות לנהיגה גם בהיעדר סממנים ברורים, ולבסוף גם דיני תעבורה החלים על כל נהג.

אדם שעובר את מבחן התאוריה, אין בכך כדי להעיד כלל וכלל שהוא מכיר כעת את כל דיני התעבורה בישראל וגם לא קרוב לכך, אך הוא מוכן לצאת אל הדרך כשהוא מחזיק בידע החשוב ביותר לצורך עלייה להגה, וזה בדיוק מה שמיועד להשיג מבחן התאוריה.

בעניינים של דיני תעבורה, רק עורך דין מומחה יכול לסייע

ההבנה של הפער בין מבחן התאוריה ובין דיני תעבורה היא חשובה, על מנת לשקף לנו את המצב האמיתי שלנו: אנחנו לא באמת יכולים להתמודד עם כל מצב וכל סיטואציה בהם אנו צריכים להתמודד עם החוק ועם נציגיו בנושאים של תעבורה, רק בגלל שעברנו את מבחן התאוריה.

במקרים כאלה, מה שאנחנו באמת זקוקים לו לידנו הוא עורך דין תעבורה, המכיר את כל ספר חוקי התעבורה בישראל, מכיר את כל הפרוצדורות המשפטיות הרלוונטיות לתחום, ויודע גם כיצד לבנות קו תביעה או קו הגנה בכל סיטואציה אפשרית.

ישנם אינספור מקרים בהם עבורנו כנהגים, המצב נראה חסר תקווה, אך כאשר אנו מגיעים אל עורך הדין המתאים, אנו מגלים עולם שלם של דיני תעבורה, שיכול לסייע לנו, ולאפשר לנו להוציא את האמת שלנו אל האור.

חוק התעבורה שכדאי לכולנו להכיר

דיני התעבורה נועדו בסופו של דבר, להבטיח את ביטחונם ואת בטיחותם של כל המשתמשים בדרך, לרבות נהגים והולכי רגל. אלו הם דינים חשובים מאוד, שהשפעתם על עניינים של חיים ומוות יכולה להיות מיידית ודרמטית.

לצד המחויבות שלנו כנהגים וכהולכי רגל להכיר את הדינים האלה, ישנו חוק תעבורה בלתי רשמי אחד, שעל כולנו להכיר: בכל סיטואציה בה אנו נאשמים בביצוע עבירת תנועה על ידי גורם אכיפה כלשהו, ישנה חשיבות רבה מאוד לאופן בו אנו מתנהלים מול אותו גורם ולאופן בו אנו מתעדים את הסיטואציה בזמן אמת.

ההתנהלות שלנו ברגעים אלה יכולה להיות הכלי המרכזי בה ישתמש עורך דין תעבורה בכדי לסייע לנו לצאת מהסיטואציה אליה נקלענו, ולכן חשוב לכתוב, להקליט או לצלם כל פרט שנראה לנו חשוב, וגם את אלה שנראים לנו חשובים פחות.

נכתב באדיבות עורך דין דמיטרי אניקין.


כתובת המשרד: אחד העם 27, תל אביב.


טלפון ליצירת קשר: 03-5254313




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב