דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו קרדית האבק ולמה הוא כזה מסוכן? 

מאת    [ 10/06/2018 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1608 פעמים ]

קרדית האבק ע"פ ויקיפדיה "הוא אקרית מיקרוסקופית שחיה במגורי אדם בתנאי אבק ולחות על גבי ספרים, בגדים וחפצים דומים. הקרדית ניזונה מקשקשי עור, והפרשותיה נחשבות לאחד מהגורמים העיקריים לתגובות אלרגיות אצל בני אדם". ובאריכות יותר: מדובר על ייצור קטן החי עימנו בבית, ישן איתנו במיטה והוא ממש כמו כל בן משפחה אחר בבית. קרדית האבק נוצר כאשר הגוף משיל מעליו חלקיקי עור מתים, אלו נהפכים להיות אותו ברנש אשר יכול להזיק ולגרום אלגריות מסויומות לאלגרנים שבינינו. אמנם זמן החיים של קרדית האבק הוא לא ארוך ביחס לבעלי חיים (כחודש עד חודשיים וחצי בלבד), אך למרות זה, הוא עלול להכפיל עצמו ואף לשלש עצמו בתקופה כזאת.

כדי למנוע מצב של קרדית האבק ברהיטים מרכזיים בבית כמו, ספות, מזרנים, ריפודים וכהנה, מומלץ ורצוי לבצע מספר פעולות אחת לתקופה אשר יסירו את קרדית האבק באופן מלא. הפעולה הראשונה והיא החשובה מכולם היא אוורור ורצוי כמה שיותר. הקפידו לאוורר הבית בכל שעות היממה, הקפידו שקרני השמש יחדרו אל חדר השינה ובסה"כ גם בלי קשר לקרדית האבק, מומלץ לאוורר היטב את הבית בכל יום. פעולה שנייה היא ניקיון נקודתי בקרדית האבק: השתמשו בחומרי חיטוי הנכרים ברשתות המזון, רססו אותם היטב על הריהוט או הספות אותם תרצו לנקות וייבשו היטב. טיפ קטן: מומלץ לא לרסס חומרי ניקיון שאינם מתאימים כמו כלור, חמצן פעיל ודומיהם.

פעולה נוספת שאנו ממליצים לעשות אחת לתקופה ארוכה (אחת לשנה), היא ניקוי ספות. חברה מקצועית לניקוי ספות יכולה להכריח את קרדית האבק להיעלם מספתכם ובכך תוכלו לשבת על הספה לבדכם ללא "חברים" לא רצויים יחד איתכם. חברה מקצועית לניקוי ספות תגיע עם ציוד מתקדם ועם חומרי ניקוי מיוחדים לכך ותבצע מספר שלבים, אשר המרכזי שבהם הוא חיטוי הספות מקרדית האבק, חיידקים ושאר מרעין בישין. כמה עולה התענוג? לא הרבה, בטח ביחס לתקופה שתקבלו מזה. עלות ממצועת של ניקיון ספות בבית הוא 400-500 שח לניקוי מערכת ישיבה סטנדרטית. אם תתעקשו, תוכלו למצוא עוד הרבה יותר בזול ברחבי הרשת והאינטרנט.

דבר נוסף ואחרון: רבים מנסים להבין איך מונעים קרדית האבק? אין לזה תשובה מהסיבה הבאה, אין דרך ךגרום לגוף לא להשיל מעליו חלקיקי עור מתים. זה בטבע שלנו. לכן, הקפידו לאוורר הבית מידי יום, הצטיידו במגן מזרן פשוט וטוב כדי למנוע את חדירתו עמוק לתוך המזרן ובצעו ניקיון עמוק כל שנה. אגב, אחת לשנה זו רק בגדר המלצה. כל אדם מכיר את ספתו ואת כתמיו, או לחילופין אדם האלגרני לקרדית האבק הצטרך קודם לכן או פחות משנה.

מאסטר קלין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב