דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנט מיוחד להורים לתינוקות 

מאת    [ 04/06/2018 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 1858 פעמים ]

 

השינה חשובה מאד להתפתחות התקינה של התינוק גם מבחינה פיזית, מבחינה התנהגותית וכן להתפתחות התקינה של מוחו של התינוק. השינה היא פרק הזמן ביום בו התינוק מתפתח גדל ומתרגל את ההמוטוריקה וההתנהגות אותה למד במשך זמן העירות. לפי מחקרים רבים שנעשו בתחום זה, חלונות שינה הנם למעשה זמן הערות של התינוק בין שינה לשינה. לצורך הדוגמה, תינוק בשלושת החודשים הראשונים לחייו, צריך להיות ער בין שעה לשעתיים ואז להמשיך בשינה. ככל שהתינוק גדל, כך ניתן להגדיל את חלון השינה והתינוק יישאר ער שעתיים ושלוש שעות ובסופו של תהליך, בגיל שלוש עד ארבע, התינוק שהוא כבר פעוט או אפילו ילד, יוותר לחלוטין על השינה במהלך היום. היינו, לא יישן שנת הצהריים או שנת הבוקר ויישן אך ורק בלילה.

יחד עם זאת קיים קושי להורים המודרניים להרדים את התינוק כך שיישן כפי שהוא צריך להתפתחות תקינה מבחינה פיזיולוגית. זאת, מכיוון שהתינוק אינו נרדם לבד באופן עצמאי כפי שאנו המבוגרים רגילים לעשות. היכולת להרדם באופן עצמאי מתפתחת אצל רוב התינוקות בגיל חמישה חודשים והילך. עד גיל חמישה חודשים, לפחות, התינוק זקוק לעזרה שלנו, המבוגרים, על מנת להיכנס לשינה עמוקה. בדרך כלל, ניתן לעזור לתינוק להיכנס לשינה באמצעות תנועה, קול ומגע שלנו ההורים.

הדרך הרגילה והנפוצה ביותר להרדמת התינוק היא הרדמה על הידיים, תפיחה על ישבנו של התינוק, תוך השמעת קולות כגון "ששש...ששש". יחד עם זאת הרדמה על הידיים מצריכה מאמץ רב מאיתנו ההורים ולא מאפשר לנו להתפנות לעיסוקים אחרים. בנוסף, ישנו קושי להעביר את התינוק מהידיים למיטה מבלי שיתעורר. 

דבר נוסף שיש להבין בקשר לשנת תינוקות הוא רפלקס מורו. רפלקס מורו גורם לתינוק להרים את הידיים בבהלה בזמן השינה באופן אינסטינקטיבי. דבר העלול לעורר את התינוק למרות רצונו להמשיך לישון. לכן, על מנת להקנות לתינוק את התנאים לשינה מחד אך לא להעמיס על ההורים הרדמה על הידיים או בשיטות אחרות המצריכות מאמץ רב, כדאי להשתמש בשמיכת עיטוף בשילוב עם ערסל לתינוק.  

עיטוף הוא טכנולוגיה עתיקה שבה השתמשו בבד פשוט כגון מטפחת טטרה, על מנת להצמיד את ידי התינוק לגופו. הבעיה העיקרית בעיטוף הוא הטכניקה שלו המצריכה מיומנות רבה כדי שהשמיכה לא תיפתח בזמן השינה של התינוק. שמיכת עיטוף הוא מוצר חדש יחסית שמאפשר סגירת הבד באמצעות סקוטצ'  בצורה קלה להורים, כך למעשה כל אחד יכול להשתמש בטכנולוגיה העתיקה של העיטוף.

 העיטוף פותר אותנו מרפלקס מורו אך ההרדמה צריכה להיות עדיין על הידיים. את אפקט התנועה הנדרשם לצורך ההרדמה ניתן להשיג באמצעות ערסל במקום הידיים. הערסל נתלה מהתקרה באמצעות שאקל עם קפיץ ומיתר ביטחון.  אנחנו מנדנדים את הערסל על מנת להרדים את התינוק ואחרי שהו נרדם ניתן להשאירו בערסל ולהתפנות לעיסוקים אחרים.

כדאי לשלב טכניקות שימוש בטכנולוגיה העתיקה של העיטוף יחד עם ערסל . כך ניתן לעטוף את התינוק לפני הכנסתו לערסל. בצורה זו התינוק מרגיש את המגע החמים והמלטף העוטף אותו מכל עבר יחד עם תנועה מונוטונית המדמה את ההרגשה בתוך רחם אימו. הערסל למעשה מאפשר הרדמה מהיר ונינוחה של התינוק להורים שאינם צריכים לשאת את התינוק על ידיהם. זאת מכיוון, הערסל משרה על התינוק הרגשה דומה לחוויה של רחם אימן. התינוק מתנדנד וחש כפי שהיה ברחם כשאימצו נשאה אותו ממקום למקום.

הערסל הינו פתרון מעולה גם להורים וגם לתינוק ומאפשר שינה ארוכה ואיכותית. השינה הארוכה חשובה כל כך מכיוון שחשוב שהתינוק ישמור על חלונות שינה. אתם ההורים יודעים הכי טוב מה התינוק שלכם צריך עיטפו אותו באהבה ושמיכת עיטוף והניחו אותו בעדינות בערסל. על מנת להימנע מבעיות שינה בעתיד והזדקקות ליועצת שינה בגילאי 8 חודשים ומעלה הקפידו על שנת התינוק בהתאם לחלונות השינה.

 

יאיר גראוב


מנהל שיווק


shaigraub.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב