דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ענף האופנה הישראלית, אחרי 70 שנות . לאן? 

מאת    [ 17/05/2018 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2908 פעמים ]

ענף האופנה הישראלית, אחרי 70 שנות. לאן?

אופנה זו תרבות. לא ניתן לאפיין תקופה ללא תרבות לבוש.

לישראל יש את כל הפוטנציאל הדרוש להיות מעצמת אופנה כמו בענף ההייטק!

יש לנו משאב אנושי של כישרונות מדהימים, יש לנו את המעוף והדמיון, התעוזה ו"החוצפה הישראלית". כמובן בעזרת  בתי-ספר מצוינים. בראשם "מכללת שנקר", "בצלאל", "ויצ"ו חיפה" ועוד...

מה חבל שהמערכת לא מתייחסת ברצינות, כמו בהייטק. גרוע מזה, היחס אפילו לא דומה לכדורגל  ולענף ספורט כלשהו.

אפשר היה בהחלט לשים אותנו שוב "על המפה" בעולם האופנה.

מה הפלא שאנחנו מאבדים כישרונות  מצוינים לטובת חו"ל, החולמים לחזור לארץ..  

ענף הטקסטיל המסורתי, שגה במאמציו להתחרות במחיר, ולא השכיל למתג אותנו כמותג איכותי ומקורי. העיצוב הייחודי, וטכנולוגית ההייטקסטיל הגבוהה פינתה את מקומה להעתקים ואופנה זולה.

אחת הסיבות היא, שלא רק שהשוק המקומי קטן, ישראל מרשה כניסה של מותגים זרים המציפים אותנו. כך שאין סיכויים גדולים למעצבים להתפתח כאן ולפרוץ לחו"ל.

ללא תמיכה ממשלתית, באין ארגון גג, המייצג את הענף, אין כוח השפעה על המדיניות. לעידוד וטיפוח מעצבים בתחילת דרכם, כך שרק מעטים מצליחים לסלול את דרכם. בוגרי המכללות ואחרים עושים סטאג' בחו"ל ונשארים שם.

צריך לקום ארגון גג חזק,  העוזר והמאחד. את כל המעצבים והיוצרים הנאנקים כבודדים. פעם, "האגודה לאופנה וטקסטיל" עשתה עבודה טובה.

שבוע האופנה הנוכחי TLF, לא מצליח לשחזר את ההצלחה של קודמו,  30 שנה לפניו. זאת למרות התקשורת וההפקות המדהימות של מוטי רייף. הקניינים לא באים.

סין קטלה את ענף האופנה המסורתי ולכן הפכנו לפח זבל של בגדי אופנה המוניים באיכות גרועה.

צריך לספר למעצבים הצעירים ולהזכיר  לכולנו, שבתחילת דרכה של מדינתנו הקטנה והשפויה, הגיעו לשבוע האופנה הישראלי בהילטון, כ- 500 קניינים גדולים מחו"ל. הם רכשו אופנה ישראלית מקורית ואטרקטיבית. כוחה בא לה ממקורות הפסיפס האנושי בישראל.

לא יאמן?!  אבל אני הייתי עדה. בתחילת שנות השבעים, כמעצבת צעירה, זכיתי להשתתף באחד האירועים המדהימים האלה. הרגשתי כמו סינדרלה בנשף. הסתכלתי בהשתאות על הדוגמניות שצעדו, על המסלול, עם דגמים מרהיבים של ענקים, "גוטקס", "ניבה" בעיצובים של אוברזון, ורבים אחרים. והיו כמובן הדגמים של הכוהנת הגדולה מכולם, רוז'י בן יוסף. מושא הערצתי. במבט לאחור, אני הקטנה מצטערת שלא אזרתי אומץ ללחוץ את ידה.

כיום, הקניונים מאבדים קונים ומעצבים טובים, בשל שכר דירה מנופח. נשים צעירות בגילאי שלושים ומעלה לא מוצאות שם את מבוקשן. הרשתות המייצרות בסין דומות זו לזו, אין להן שום ייחוד, וערך מוסף כחוויה מאתגרת.

הקניות ברשת הולכות ומתרבות בצעדי ענק. אם הכול דומה, אז ברור שכדאי לשלם הרבה פחות.

תחילתו של מהפך או רטרו? הנחמה שלי היא הנשים עם טעם אישי עם מודעות ותרבות אופנתית המעדיפות ומוצאות פתרון בבוטיקים מחוץ לקניון. אצל המעצבים האוהבים וחולמים לפרוץ למרות כל הקשיים. יתכן ויש  תקווה לאופנה הישראלית, רק שמישהו ירים את הכפפה.

כותבת המאמר המעצבת ברוריה דקל


מנהלת  STUDIO B - ביה"ס לעיצוב אופנה


www.fashion-studio.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב