דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפקידו העיקרי של עורך דין לדיני מקרקעין 

מאת    [ 08/05/2018 ]

מילים במאמר: 814   [ נצפה 2038 פעמים ]

תפקידו העיקרי של עורך דין לדיני מקרקעין

הרבה מאוד אנשים נפגעו מתרמיות דווקא בנושא של עסקאות נדל"ן. דיני מקרקעין אינם פשוטים כלל והם רק הולכים ומסתבכים עם הזמן. עד כדי כך שישנם אנשים החוששים מאוד מביצוע עסקאות נדלן. הם נמנעים מלרכוש נכסים בגלל החשש שלהם ליפול. אך בדיוק לשם כך ישנם עורכי דין העוסקים במיוחד בתחום הזה של דיני מקרקעין, כך ששני הצדדים מוגנים. הן הצד המוכר והן הצד הקונה.

אז מהם תפקידיו של עורך דין לדיני מקרקעין?

כאשר אנחנו עומדים לרכוש דירה או נכס לכל צורך שהוא, לא כדאי לוותר על פנייה אל עורך דין לדיני מקרקעין. עורך הדין יבדוק עבורנו כמה נקודות. הוא זה שייקח על עצמו את הנושא של בדיקת הנכס מכל ההיבטים שלו כפי שנפרט להלן, הוא ידאג שלא נשלם תשלומי מס מיותרים אותם אנחנו לא באמת מחויבים, כך שהלקוח יוכל להיות רגוע בהחלט כי כל העסקה על כל התהליכים שלה יתנהלו באופן הכי נכון והכי הוגן.

אז מה בודק עבורנו עורך הדין?

1.      מי הבעלים של הנכס והאם יש לו את הזכות למכור את הנכס?

עורך הדין יבדוק עבורנו האם המסמכים של מוכר הנכס הינם נכונים לגמרי. הוא יבדוק האם יש טאבו על הדירה או על הנכס והאם הוא רשום על שמו של המוכר. זה אומר שהוא יבדוק האם המוכר הוא אכן הבעלים של הנכס ועל כן הוא גם יהיה רשאי למכור את אותו נכס. היו בעבר כמה וכמה מקרים אשר בהם מכר אדם נכס כלשהו שכלל לא היה שלו. רק לאחר שהנכס נמכר הגיעו בעלי הנכס האמתיים בכדי לדרוש את זכויותיהם על הנכסים הללו שנמכרו מבלי ידיעתם. דיני מקרקעין מעניקים כיום את ההגנה המלאה מפני רמאות מן הסוג הזה.

2.      מה קורה עם המיסים?

כל עסקת נדל"ן מורכבת משלל מיסים אותם נדרשים לשלם שני הצדדים. הן הצד המוכר והן הצד הקונה. ישנו מס השבח שהוא מעין תשלום של מס הכנסה של דיני מקרקעין אשר מוטל על המוכר של הנכס. הוא אמור לשלם מס על הסכום אותו הרוויח בזכות מכירת הנכס.

ישנו גם מס רכישה אשר הוא מוטל על הקונה של הנכס. מס רכישה משתנה בהתאם לסוג הנכס הנרכש.

כדאי וחשוב לדעת כי בדיני מקרקעין ישנם סייגים שונים אשר נועדו לאפשר גם לקבוצות חלשות באוכלוסייה – לרכוש לעצמם דירה. כך לדוגמא – רכישה של דירה ראשונה או נכים אשר רוכשים דירה יוכלו ליהנות מנקודות זכות בתשלום המס כאשר למעשה עורך הדין לדיני מקרקעין הוא זה שאמור לסייע להם לאתר את הנקודות שיזכו את הלקוחות בפטור מלא או לפחות פטור חלקי מתשלומי המיסים הללו.

3.      מה עם בעיות בתכנון או בבנייה של הנכס?

תפקיד נוסף וחשוב מעין כמותו אשר מוטל אף הוא על עורך הדין אליו אנחנו פונים, זוהי בדיקה יסודית של הנכס. זאת בכדי לבדוק ולוודא את כל הנושא של תכנון ובנייה של המבנה. קורה לא פעם ולא פעמיים שלקוחות רוכשים נכס ורק לאחר מכן הם מגלים כי ישנן בעיות שונות אשר נובעות בעקבות ליקויי בנייה או חריגות בנייה. הבעיות הללו דורשות בדרך כלל טיפול מהיר ומידי. במקרים אשר בהם רכשנו את הדירה מקבלן – עורך דין לענייני מקרקעין אשר מתמחה בדיני תכנון ובנייה – הוא זה שיצטרך ללוות את הלקוח מול הקבלן לצורך הטיפול בבעיה.

4.      דירה שיש לה צו הריסה

ישנם מקרים שונים אשר בהם רק לאחר רכישה של הנכס עשוי הקונה לגלות כי על הנכס שקנה ישנו צו הריסה. גם במקרים מעין אלו אמור לטפל עורך הדין, אך האמת היא שבדרך כלל הוא יעלה על הבעיה הרבה לפני שתחתמו על חוזה ותרכשו את הדירה הבעייתית. כך שמלכתחילה לא תיכנסו לבוץ הזה.

בוחרים עורך דין

כדאי לזכור כי כאשר מדובר ברכישת נכס או בעת מכירתו, עומדים על כף המאזניים סכומי כסף גבוהים מאוד. בדרך כלל האדם הממוצע לא יבצע יותר מעסקת נדל"ן אחת בחייו. (למען הדיוק, כל אחד יבצע על פי רוב - בין עסקה אחת עד למקסימום של שלושה עסקאות נדל"ן במשך חייו) האדם מן היישוב לא תמיד מכיר ולא תמיד יודע על מה בדיוק מדובר. החוקים הרבים וסעיפי הסעיפים אשר מרכיבים את כל הנושא של רכישות נדל"ן דורשים ידע ומקצועיות. הנושא של קנייה או מכירה של נדל"ן הינו נושא מורכב וסבוך מאין כמותו. כך שכמעט ולא מצוי שהאזרח הרגיל מן השורה יהיה בקי בכל הנושאים אשר מרכיבים את נושא הרכש בעסקי נדל"ן.

אז נכון שתמיד יהיו לנו האנשים שיטענו כי הם מבינים הכול. הם יודעים לקרוא בעצמם את כל האותיות הקטנות ובכלל הקבלן או מוכר הדירה נראים להם אמינים מאוד ולמעשה הם טוענים שהם לא זקוקים כלל לעורך דין. הם לא מעוניינים לזרוק סתם סכומי כסף גבוהים לריק... אך האמת היא שהם טועים, ובגדול.

חבל לוותר על הליווי המקצועי, כאשר לאחר המכירה אם יתגלו בעיות שונות, לא באמת יהיה מה לעשות בכדי להציל את הכסף.

על כן, כאשר אנחנו עומדים בפני עסקה כזו אנחנו חייבים לבחור עורך דין מקרקעין אך בצורה הכי קפדנית וזהירה. תמיד עדיף לשלם קצת יותר ולבחור בערך דין מנוסה וותיק מאשר להתפשר על עורך דין בינוני ומטה. זה עשוי להיות מפתה – מבחינת המחיר. אך כאן לא המקום לחסוך! חשוב שנבחר בעורך דין שנוכל לסמוך עליו ונהיה בטוחים כי כל העסקה תתנהל באופן הכי טוב והכי נכון ובטוח עבורנו.

נכתב עבור Dreamzone.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב