דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוזיאונים וירטואליים כללי המשחק משתנים. 

מאת    [ 25/04/2018 ]

מילים במאמר: 1343   [ נצפה 1939 פעמים ]

  

מוזיאונים וירטואליים

המוזיאון הווירטואלי הוא ישות דיגיטלית המתבססת על המאפיינים של מוזיאון, על מנת להשלים, לחזק או להגדיל את חוויית המוזיאון באמצעות התאמה אישית, אינטראקטיביות ועושר של תוכן. בדומה למשימה של המוזיאון הפיזי, המוזיאון הווירטואלי מחויב גם לגישה ציבורית; הן למערכות הידע המוטבעות באוספים והן לארגון השיטתי והקוהרנטי של התצוגה שלהם, וכן לשימורם לטווח הארוך. המוזיאונים הווירטואליים הבאים היו הראשונים באינטרנט עוד לפני שנת 2000. מוזיאון לאמנות לין הסין – נפתח בשנת 1994. מוזיאון לאמנות וירטואלית מוקדמת מאת האמן הסינגפורי לין הסין. המוזיאון להיסטוריה של המדע באוקספורד - נפתח באוגוסט 1995. המוזיאון להיסטוריה של המדע היה מסוגל להקים אתר אינטרנט מוקדם יחסית, בשל מתקני הרשתות והמומחיות הזמינים בסביבת האוניברסיטה. מוזיאון האוויר הפתוח - נוסד באינטרנט בשנת 1996. לובליאנה  בירת סלובניה הוצגה כמוזיאון ענק שבו הרחובות היו תערוכות של האדריכלות, שיטת ההצגה הייתה מפות אינטראקטיביות ופנורמות מציאות וירטואלית אינטראקטיבית. מוזיאון ישראל, ירושלים - המוזיאון הווירטואלי הושק לראשונה בשנת 1995.                                                                                   המוזיאון הווירטואלי של צרפת החדשה - נפתח באינטרנט בשנת 1997. הוקם על ידי מוזיאון הקנדי לתרבות הציוויליזציה. המוזיאון לתולדות הטבע של מחוז לוס אנג'לס - נפתח באינטרנט בשנת 1998. המוזיאון הוא המוזיאון הטבע וההיסטוריה הגדול ביותר במערב ארצות הברית ומרכז מחקר פעיל. WebExhibits - נוסדה בשנת 1999 באינטרנט.  WebExhibits הוא מוזיאון אינטראקטיבי מבוסס אינטרנט המעודד מבקרים לחשוב ולחקור תופעות מדעיות ותרבותיות בדרכים חדשות. מוזיאון המדע בלונדון - נפתח באינטרנט בשנת 1999. אחד המוזיאונים המדעיים הגדולים בעולם.  

המוזיאונים הוירטואליים המפורסמים כיום

DAM המוזיאון לאמנות דיגיטלית - Digital Art Museum

המוזיאון לאמנות דיגיטלית שואף; להפוך למשאב המקוון המוביל בעולם לשימור ההיסטוריה והפרקטיקה של אמנות דיגיטלית.  אתר האינטרנט החדש הושק בשנת 2009, ומוצגים בו עבודות של אמנים מובילים בתחום זה מאז 1956.
המוזיאון הינו גם  תערוכה מקיפה של אמנות דיגיטלית, ומכיל מגוון רחב של מידע כולל ביוגרפיות, מאמרים, ביבליוגרפיה וראיונות. המוזיאון כולל חלק היסטורי, המקיף טכנולוגיות אמנים מובילים בתחום זה מאז 1956.
המוזיאון הינו גם  תערוכה מקיפה של אמנות דיגיטלית, ומכיל מגוון רחב של מידע כולל ביוגרפיות, מאמרים, ביבליוגרפיה וראיונות. המוזיאון כולל חלק היסטורי, המקיף טכנולוגיות ורשימות אירועים בנושאי אמנות דיגיטלית לפי  מפתח  תאריכים.   
המוזיאון נועד להנאתם של מבקרים, אוצרים, אספנים, חוקרים של אמנות, וגם עבור הדור העולה של אמנים דיגיטליים המבקשים להבין את מורשת 50 השנה של חידושים וניסויים באמנות דיגיטלית

MOCA – Museum of Digital Art, ניו יורק

מוזיאון לאמנות המחשב הינו תאגיד חינוכי בניו יורק, הכולל  אתר וירטואלי המארח מאות אמנים דיגיטליים ברמה עולמית ואלפי תמונות שלהם, הזמינות לצפייה. זהו אחד המוזיאונים לאמנות המקיף, מעודכן ומכובד ביותר ברשת. מטרתו להתעדכן לעיתים קרובות, במגמה העדכנית ביותר בתחום האמנות הדיגיטלית. המוזיאון מזמין הן אמנים מתחילים, והן אמנים מתקדמים לבקר לעתים קרובות כאן, ולו רק כדי לראות מה עושים המתחרים. אנשי המוזיאון  מצפים שהביקור הווירטואלי יהיה חוויה לימודית עבור האמנים בני כל רמות המיומנות, ועבור הציבור הצופה בהם. המוזיאון לאמנות המחשב הוקם בשנת 1993 על ידי אמני המחשב דון ארצ 'ר ובוב דודסון להצגת אמנות דיגיטלית על צורותיה השונות, כולל אמנות דיגיטלית, פרקטלים, צילום, אנימציה, טכניקה מעורבת, תלת מימד, ציור מחשב, וכו' . התערוכה באתר מציגה את העבודות הטובות ביותר שיש למוזיאון. חלקן יכול להיות בעלות חידוש טכני או ענין היסטורי, וחלקן יכולות להיות חדשניות ויוצאות דופן, או בעלות פוטנציאל להתגלות כאמנות גבוהה.

Google Arts & Culture (לשעבר ProjectGoogle Art ) - פרויקט האמנות של גוגל      

 אתר אינטרנט המאפשר לערוך ביקור וירטואלי במוזיאונים וגלריות הבינלאומיים.  תוכלו לראות פרטים עדינים, שאפילו אם תגיעו למוזיאון עצמו, לא תוכלו לראות.

במטרה לאפשר למוזיאונים החשובים חשיפה לקהל שאינו גר בסביבה ואינו מגיע אליהם בטיוליו בעולם, הקימה גוגל את המיזם החדש שמאפשר לכם:
• סיורים וירטואליים באולמות של המוזיאונים. מעבר מאולם לאולם, התקרבות אל היצירות שמעניינות אתכם.
• צפייה בתמונות של יצירות אמנות נבחרות ברזולוציה מדהימה שמאפשרת להתקרב ולראות את משיכות המכחול ורמזים קטנטנים ש"נשתלו" ע"י האמנים.
• מידע מפורט אודות המוזיאונים והיצירות.
• אפשרות ליצור לעצמכם את אוסף האמנות שלכם.

האתר מציג למעלה מ-32,000 יצירות מ-46 מוזיאונים ב-40 מדינות, הפרויקט מאפשר לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית (Moma) בניו יורק, באוסף פריק במטרופוליטן בניו יורק. במוזיאון טייט הבריטי, בגלריה הלאומית בלונדון, במוזיאון ואן גוך, ברייקסמוזיאום באמסטרדם, בגלריית אופיצי בפירנצה, מוזיאון ישראל, ורבים אחרים. לצד כל ציור מוצג לוח מידע עם מידע נוסף על היצירה.
הפרויקט כולל תמונות ברזולוציה מעל ג'יגה פיקסל של יצירות אמנות, ובהן הקוצרים של פיטר ברויגל, שומרי הלילה של רמברנדט והולדת ונוס של בוטיצ'לי.

             

ריזום, ארה"ב ( (Rhizorme

ריזום מוקדש להצגה ויצירה של מגמות אמנותיות עכשוויות המשלבות טכנולוגיה חדשה. האמן והאוצר מארק טרייב יסד את ריזום בשנת 1996 בברלין. לריזום אתר אינטרנט משלה, שיש לו  קהל קוראים משמעותי ונאמן בתוך הקהילה האמנותית באינטרנט.

מקור השם בא מהרשת, ה WWW-  בנויה על מודל חדש, מודל אותו מכנה ז'יל דלז "ריזום" (Rhizome) ,"קנה שורש", כל מחשב מקושר למחשבים אחרים ברשת אדירה של צינורות מידע: "אוטוסטרדת המידע" מאפשרת תקשורת בו זמנית, של הרבה מחשבים גם יחד.

ביטול מנגנון ההיררכיה והיכולת לקשר בכל זמן ובכל מקום- הם בעצם סוד קסמו של המדיום. מרגע שאנו נמצאים במודל של ריזום, כל צורה של היררכיה ברורה מתבטלת, והרשת נמתחת למערכת קישורים אינסופית.  באמצעות פלטפורמות פתוחות המעודדות  שיתוף פעולה והחלפת מידע, נבנות קהילות המשתמשות באמצעי המדיה החדשים.

 התוכניות של ריזום, אשר רבים מהם קורות באינטרנט, כוללות תערוכות, אירועים, דיונים, ושימוש בארכיון. ריזום תומכים באמנים בעבודה על ניסויים טכנולוגיים, כמו גם באמנים המנסים להגיב על ההשלכות האסתטיות והפוליטית של התקשורת והמדיה בדור החדש. ריזום משתף כיום פעולה עם המוזיאון החדש בניו יורק.

אוסף WEST, פנסילבניה

המוזיאון הפיזי שוכן בבית מטה חברת WSET השקעות . בנוסף קיים אתר וירטואלי גדול בו מוצגות הצעות של יוצרים לרכישת עבודותיהם על ידי אוצרי המוזיאון. האוסף נוצר על ידי מומחית האמנות פייג ווסט, בתו של מייסד חברת WSET, פייג ווסט בנתה את האוסף המשפחתי בעשר השנים מהקמתו. משימתה הייתה לרכוש ולהציג את האמנות הדיגיטלית המשמעותית, המשכנעת והמאתגרת ביותר בתחום האמנות העכשווית. האוצרים כיום פייג ווסט וסטוצל (Stoetzel ) רואים ומבקרים עבודות בצורה ייחודית כמנהלי אוסף. במקום ללכת לבקר בסטודיו ולראות את יצירות האמנות בעולם האמיתי, הם עכשיו מבקרים את העבודות המוגשות בצורה אלקטרוניות  לאתר. כאשר משווים תמונות דיגיטליות JPEGs)) לעבודות מודפסות על קנווס, מתברר שלפעמים משהו בגודל, צבע, מרקם, משנה מאד את היצירה המודפסת. זוהי דרך שונה מאוד להסתכל על אמנות, ומוזיאונים אחרים בודקים ותוהים אם בעבודה בטווח הארוך עבודות דו- ממדיות יהיו המדיה המועדפת להצגה אמנותית. בשנת 2009, נוסד פרס קרן ווסט לאמנות חדשה.

Digitalart.org

digitalart.org, הושק מרץ 2000, הוא גלריה מקוונת בין הגדולות באינטרנט של יצירות אמנות דיגיטלית. אלפי אמנים מכל רחבי העולם תורמים יצירות המביאות לצמיחה מואצת ולרמה איכותית של המוזיאון הווירטואלי. המטרה  הינה להציג למבקרים את מיטב יצירות אמנות דיגיטלית הקיימות ברשת, וגם לספק לאמנים  מקום תצוגה בו יוכלו לחשוף את היצירות הדיגיטליות שלהם, לקבל משוב, לפתח את הכישרון שלהם, ולתקשר עם אמנים אחרים.

הפלטפורמה Digicult

Digicult שהוקמה בשנת 2005 היא אחת הפלטפורמות הבינלאומיות העיקריות לחקירת ההשפעה של טכנולוגיות דיגיטליות ומדע יישומי, על אמנות, עיצוב ותרבות עכשווית.

הפלטפורמה היא פרויקט עריכה עצמאי שמגיע ליותר מ -100,000 משתמשים מקוונים על בסיס חודשי. מבוססת על רשת רחבה של אנשי מקצוע, מפעילי תרבות ומוסדות.                                                      הבוליוטין היומי מפרסם חדשות, ראיונות, ביקורות, ומאמרים. בנוסף קיימת הוצאה לאור של ספרים ושל Digimag Journal באמצעות בית ההוצאה Digicult Editions.

Digicult אוצרת ומנהלת תערוכות, סדנאות ופרסומים.                                               פיתחה כלים לפרסום דיגיטלי ולאסטרטגיות תקשורת מדיה מקוונת, באמצעותAgency  .Digicult

הפלטפורמה  יצרה שותפות פעילה עם כמה מהמוסדות הבינלאומיים העיקריים, וגם עם פסטיבלים מובילים בעולם.

 

סיכום הכתבה "מוזיאונים בעידן הדיגיטלי" –   מעורבות עם קהל ופעילויות היא צעד הכרחי

בעוד שהמחצית השנייה של המאה ה-20 התאפיינה בצריכה סבילה של תקשורת המונים, הרי שתחילת המאה ה-21 מתגלה כתקופה של פעילות דינמית וערה של יחידים באמצעות הטכנולוגיה הדיגיטלית. אם בעבר הייתה התקשורת חד-כיוונית, הרי שכיום אנו צופים בטלוויזיה ובו בזמן פעילים במסכים אחרים שיש להם יישומים נוספים. אנו כותבים עיתון או בלוג או שולחים תמונה ברשתות החברתיות.

מעורבות, דיגיטלית או אחרת, היא צעד הכרחי בפיתוח יחסים בין אנשים למוזיאונים. מוזיאונים שלא יצטרפו למגמה זו ולא יפעילו את הקהל שלהם מדי פעם, יפסידו את קהלם למוזיאונים מתחרים שכן יספקו לקהל הרחב הזדמנות להשתתף בפעילויות שלהם.


ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס         טלפון: 050-9258355  ----------------------


herzli99@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב