דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי ותמא 38 בירושלים 

מאת    [ 24/04/2018 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2122 פעמים ]

פינוי בינוי בירושלים

תוכנית פינוי בינוי בירושלים מוגדרת גם כתכנית "התחדשות עירונית" ומטרתה לנצל באופן אופטימלי את שטח הקרקע הקיים תוך שימור הריאות הירוקות הקיימות. התכנית מבוצעת באמצעות הריסת המבנים הקיימים ובניית רבי קומות תחתיהם ובאמצעות פיתוח סביבתי נרחב המותיר הרחק מאחור את תדמיתו המיושנת של האזור ומעניק לו פנים חדשות, עדכניות ואטרקטיביות.

חשיבותה הרבה של תכנית פינוי בינוי בירושלים

חוויית המגורים הירושלמית היא מהקסומות בתבל וממזגת ישן עם חדש, נוסטלגיה עמוקה עם עדכניות מתזזת ושאון עיר עם רחש היסטורי עתיק יומין החופף על סמטאותיה החינניות ומעוררות ההשראה. עם זאת, חלום המגורים הירושלמי אינו בר הגשמה לכל המעוניין, ועלויות הנדל"ן בבירה, הנחשבות מהגבוהות בישראל, מותירות את האפשרות למגורים בירושלים בדירה הולמת בידי ברי מזל בלבד.

רבים מתושבי ירושלים, המעוניינים להגשים את החלום על מגורים בבירה בכל מחיר, משלמים את המחיר בדמות מגורים בשכונותיה היותר ישנות והפחות אטרקטיביות של העיר, נאלצים להתפשר על מגורים בבניינים מיושנים ומטים לנפול, מתמודדים עם תשתיות מתפוררות המקשות על ניהול חיים תקינים ואינם חווים את הקסם הירושלמי החופף על שכונותיה החדישות של העיר.

הבשורה: פינוי בינוי

מדיניות פינוי בינוי, אשר התקבלה בשנת 1998, הביאה את הבשורה גם לירושלים, כשהיא מאפשרת לדיירי שכונות ישנות ומתפוררות, אשר נאלצו להתפשר על חוויית מגורים ירושלמית גרועה, להכיר את המגורים בעיר מחדש, וזאת, מבלי שיידרשו להוציא שקל מכיסם. עלויות הבנייה ועלויות אחרות הנלוות לפרויקט ממומנות על ידי היזם המקבל בתמורה זכויות בנייה בפרויקט החדש אשר מוקנות לו מטעם המדינה והופכות את הפרויקט לרווחי עבור כל הצדדים.

במהלך ביצוע הפרויקט, דיירי הבניינים הישנים מפונים ומועברים לדיור חלופי בשכירות על חשבון היזם. עם סיום הבנייה, נהנים הדיירים מדירה חדשה ומרהיבה המשדרגת ללא היכר את תנאי חייהם ואשר שוויה גבוה בהרבה בהשוואה לערכה המקורי.

בינוי פינוי

אופציה נוספת, אם כי רווחת פחות בתחום ההתחדשות העירונית, היא תכנית בינוי פינוי המבוצעת באופן שונה, כאשר היזם מקים תחילה בניין חדש בשולי המתחם, ולאחר מכן, דיירי הבניין הראשון המיועד לפינוי מועברים אליו. לאחר מכן, הבניין המפונה הראשון נהרס, ותחתיו מוקם בניין חדש, אליו מועברים דיירי הבניין השני המיועד לפינוי וכן הלאה. אופציה זו נחשבת לנוחה יותר לכל הצדדים, שכן היא מייתרת את הצורך בתקופת ההמתנה של הדיירים וחוסכת את הטרחה הכרוכה במעבר דירה ובמגורים בשכירות. גם היזם, מצדו, נהנה מחיסכון בדמי השכירות של הדיירים המייקרים את עלויות הפרויקט באופן משמעותי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב