דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת פרעושים - איך נפטרים מהם בבית ? 

מאת    [ 12/04/2018 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 3587 פעמים ]

הדברת פרעושים יכולה להיות מאתגרת בגלל כל המקומות השונים שיש להתייחס אליהם. המטרה של הדברת פרעושים היא לחסל את הפרעושים-הבוגרים הקיימים על חיות מחמד ובאזורי מרבץ, ולאחר מכן לנקוט בפעולות הבאות בכדי למנוע פרעושים-זחלים המתפתחים לפרעושים-בוגרים:

פעולה ראשונה שיש לבצע היא טיפול בבעלי החיים בכדי להרוג פרעושים-בוגרים. אנו ממליצים לבעלי חיות המחמד להיפגש עם הווטרינר שלהם בעת שימוש במוצרי טיפול בבעלי חיים.

החלק השני של בקרת הפרעושים הוא לשלוט בשלב הזחל בסביבתו של חיית המחמד ע"י שיבוש מחזור החיים של פרעושים בכדי למנוע התפתחות של פרעושים-בוגרים, יש לבצע את הפעולות הבאות:

כיבוס המצעים של חיות המחמד במים חמים בכדי להרוג זחלי פרעושים. אם בעלי החיים ישנים עם בני המשפחה, יש לכבס את כל המצעים אשר באו במגע עם חיית המחמד
שאיבת אבק משטיחים באופן יסודי ומכל מקום אשר חיית המחמד רבצה בו
טיפול עם חומרים מעקבי גידול חרקים (IGR) באזורים אשר בו רבצה חיית המחמד
באזורי השינה ומנוחה
מיטות, ספות וכיסאות
באזורי המרבץ עם בני משפחה


כאשר חיות מחמד מבלות זמן גם בחוץ, עשוי להיות נחוץ לטפל באזורים החיצוניים, במקומות מוצלים במיוחד. מעקבי גידול חרקים (IGRS) הינו מוצר יעיל אשר לא נותן לזחלי הפרעושים להתפתח לדרגה הבוגרת עם מעט השפעה שלילית על בריאות אדם או חיית מחמד. 

איך מנקים פשפשים או פרעושים?

לשאלתכם, איך מנקים פרעושים?  כדאי לדעת שפרעושים טובעים במים לכן כמה פתרונות על בסיס מים בלבד, אם יש לכם אפשרות להציף את הבית במים במידה כזאת שהם לא יכולים לקפוץ יותר , או ללכת עם הכלב לים או לעשות לו אמבטיה מלאה במים למספר דקות יתן נקיון מפרעושים.

ישנה אפשרות לעשות זאת עם שמפו נגד פרעושים, בדרך כלל השמפו נגד פרעושים הוא בעל רעילות נמוכה מאוד והוא יכול לתת פתרון טוב אם משקיעים זמן בטיפול בבעל החיים. בנוסף יש גם אפשרות לקנות אמפולות וקולרים של חברות יקרות והן נותנים פתרון טוב לפרעושים, אבל ללא טיפול הקרקע בה נפלו הביצים לא יהיה פתרון לפרעושים. 

שמפו נגד פרעושים  בדרך כלל שמפו נגד פרעושים הוא בעל רעילות נמוכה מאוד והוא יכול לתת פתרון טוב אם משקיעים זמן בטיפול בבעל החיים

התכשירים השונים נגד פרעושים לכלבים פועלים בצורות שונות, לרוב התכשירים החיצוניים כגון שמפו נגד פרעושים, אבקה נגד פרעושים אין שארתיות והאפשרות להדביר את הפרעושים היא ביכולת ההתמדה שלכם לבדוק כל יום את הפרעושים על הכלב ולחזור על הפעולה, כמובן על פי מה שכתוב בתווית של התכשיר, פעולות הדברה מרובות יכולות לגרום להרעלה.

אמפולות נגד פרעושים האמפולות נמכרות לפי משקל בעל החיים ויש לישם אותם כפי שרשום בתווית

תכשירי הדברה נוספים טובים ומועילים יותר אשר נותנים מענה למספר ימים ואף חודשים הם האמפולות נגד פרעושים וקרציות, יש אנשים שקוראים להם גם טיפות נגד פרעושים, החברות המובילות הם פרונטליין ואדוונטג.

הקולרים והכדורים נותנים תוצאות טובות גם כן, כדאי לבדוק כמה סוגים לפעמים סוג מסויים לא עובד וכדאי להחליף חברה 

כלבים בעלי שיער כהה, קשה מאוד להבחין בפרעושים או קרציות מתחת לשיער, הייתי ממליץ לעשות את הבדיקה הקפדנית הזאת עם פנס ולהזיז את השיער ולראות את אזור הגרוד, אם עדיין לא מזהים פרעושים אז אפשר לשקול לקלח את הכלב עם שמפו נגד פרעושים ולהמתין במשך מספר ימים אם הוא הרגיש הקלה, עקיצות פרעושים יכולה להציק במשך מספר ימים ,ככה בדרך השלילה נוכל להגיע עם מידע טוב יותר לוטרינר איך לפעול להפסקת ההתגרדות. חוץ מזה בשנים האחרונות ניהיה מאוד נפוץ שנמלת האש הקטנה יכולה לגרום לדלקות עיניים ולגרוד אצל כלבים ולכן שווה לבדוק את החצר ולשלול גם המצאות של נמלת האש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב