דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מזהים רולקס אמיתי? 

מאת    [ 03/04/2018 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 8499 פעמים ]

איך מזהים רולקס אמיתי?

אם לשפוט לפי המספר העצום של שעוני רולקס הנמכרים מדי שנה, בטוח למדי לומר כי עבור רבים, הבעלות על שעון רולקס גורמת עונג ושמחה. יחד עם זאת, כידוע, ביקוש גבוה גורם גם לכניסתם של גורמים פחות ישרים ואמינים לתחום, שוק הזיופים והחיקויים פורח, וקונים תמימים עלולים להיות מרומים, תוך כדי שהם משלמים סכומים נאים עבור שעוני רולקס מזויפים בעודם בטוחים כי מדובר בשעון רולקס אמיתי. אז, אם החלטתם שאתם מוכנים להשקיע בשעון רולקס, חשוב לקחת את הזמן שלכם, כדי לוודא שמה שאתם רוכשים הוא השעון המקורי. כמובן שהדרך הטובה והבטוחה ביותר היא לרכוש את השעון אצל סוכן מורשה מטעם רולקס, או להיעזר בשירותיו של שען מנוסה כדי לבדוק את מקוריותו של שעון המוצע לכם. אבל, עדיין, ישנם מספר סימנים, שבמידה והם מופיעים בשעון המוצע לכם, אין לכם מה לבדוק הלאה - מדובר בחיקוי / זיוף ולא בשעון רולקס אמיתי!

עשרה סימנים המבדילים בין רולקס מזויף או חיקוי רולקס לשעון רולקס אמיתי 1. חריטת הדגם ומספרו הסיריאלי של השעון

חריטת המספרים הסידוריים ושם הדגם על שעון רולקס אמיתיתהיה עמוקה ומסומנת היטב בקווים רציפים, אחידים בעומקם ויפים, אשר, למעשה ינצצו באור בזוויותיהם כמו קצוותיו של יהלום. לעומת זאת, מספרים ואותיות החרוטים על שעון מזויף או חיקוי, יהיו, בדרך כלל, מורכבים מנקודות קטנות וחלשות, עקב תהליך באיכות נמוכה יותר. במקרים אחרים, חריטה זו על שעונים מזויפים תהיה בעלת מראה חולי-מעט כאילו נצרבו בחומצה.

2. חותמות - Stampings - הכיתוב על פני לוח המחוגים

שעונים מזויפים וחיקויי רולקס מגיעים בדרגות זלזול שונות באינטליגנציה של הרוכש. השעונים באיכות הנמוכה ממש, אפילו אינם טורחים לשים את השם "רולקס" או את סמל הכתר המפורסם על פני לוח השעון. זה, כמובן, אם לא ברור - יכול להעיד, כי מדובר בשעון רולקס שאיננו אמיתי, אלא בזיוף, ואפילו בזיוף גרוע..

3. מנגנון

המנגנון הנמצא בקרבי שעוני רולקס אמיתיים הינו מלאכת מחשבת ואומנות של ממש. שעון שאיננו מקורי לא יכול לשוות לרמת האומנות, הדיוק, והידע שהושקעו לתוך כל מנגנון אמיתי של שעון רולקס מקורי. במקרה שתפתחו את הכיסוי ותציצו במנגנון עצמו (לא מומלץ אם אינכם שענים מיומנים, אבל מילא), תגלו כי השם "רולקס" חרוט גם על המנגנון עצמו. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא, כי לרוב השעונים הממותגים ישנם מנגנונים מכניים, אז אם אתם מבחינים במנגנון קוורץ, זה עשוי להיות דגל אדום עבורכם, מאחר ושעוני קוורץ הופקו בכמות מוגבלת מאד לאורך ההיסטוריה של רולקס.

4. לוח המחוגים - פני השעון

לוח המחוגים של רולקס אמיתי הוא מושלם, מדויק וברור. כך שאם אתם מבחינים בפונטים לא אחידים, ברווחים לא אחידים בין האותיות, בכתמים, ו/או בשגיאות כתיב, ללא ספק מדובר בזיוף!

5. קיקלופ

"קיקלופ" בסלנג של רולקס, הוא עדשה המגדלת הממוקמת מעל לחלונית התאריך בשעונים שלהם. בשעון אמיתי העדשה היא קמורה ומגדיל את התאריך פי 2.5 פעמים, כדי להקל על קריאתו. אם, בשעון הנמצא מולכם, העדשה המגדילה היא שטוחה והתאריך איננו מוגדל בהתאם, מדובר בזיוף. כדי לזהות שעונים מזויפים, תצטרכו לשים לב לכל פרט, הכי קטן ולא משמעותי, לכאורה.

6. עמידות בפני מים

שעוני רולקס בנויים להיות עמידים בפני מים, בעוד הגרסאות המזויפות לא תעמודנה במבחן המים המתאים. יחד עם זאת, בדיקת השעון במים, בעיקר אם אתם בספק אם השעון אמיתי, סביר להניח כי תהרוס אותו, מה שימנע מכם את האופציה להחזיר אותו למוכר. כך שרצוי, אם אתם מאמינים שכרגע בידיכם שעון לא מקורי, תצטרכו לבדוק זאת על ידי היעזרות בשען מקצועי.

7. משקל

רולקס אמיתי ישקול מעט יותר מהזיופים, מאחר והשעונים מיוצרים מהחומרים המשובחים ביותר, לעומת זאת, שעון מזויף ירגיש קליל ודק יותר בגלל חומרי גלם זולים יותר. אם לשעון אין "נוכחות" מבחינת משקל, כנראה שמדובר בזיוף.

8. גב שעון (קייס-בק) שקוף

למעט מספר דגמים וינטג' נדירים מאד שיוצרו בשנות ה-1930, רולקס לא ציידה את השעונים שלה ב-casebacks שקוף. מבחינת סבירות, קשה להאמין שאחד מהפריטים הנדירים האלה יתגלגל לסוחר שמוכר את מרכולתו מתוך תא מטען של מכונית, כך שבטוח למדי לומר, שאם הרולקס שאתם מחזיקים כרגע הוא בעל קייס-בק שקוף, מדובר בזיוף.

9. חריטה על הקייס-בק

מלבד דגמים ספורים בלבד, כמו Rolex Sea Dweller, COMEX, שעונים צבאיים וכמה דגמים נדירים ישנים, רולקס איננה חורטת (מרבית הזמן) על הקייס-בק של שעוניה מילים, לוגו, או תמונות. דגמים ישנים נשיים מסוימים של Rolex Datejust (כמו 6917, 69173 ו-69174) עשויים להכיל חריטת הכיתובים “Stainless Steel” ו-“Registered Design”, אבל, נדיר לפגוש את הדגמים הללו, כך שבטוח למדי לומר, כי גם כך - זיוף!

10. לוגו כתר מיניאטורי עשוי קריסטלים באזור הספרה 6

לצורך כך, יתכן שתזדקקו ללופה של שענים. בשנת 2002, החלה רולקס לשתול את לוגו הכתר הזעיר ליד הספרה 6. אם אתם בוחנים דגמי רולקס שיוצרו בשנת 2002 והלאה, חפשו את הסימון הזה להוכחת המקוריות. מאחר ומדובר בלוגו מיניאטורי כל כך קטן, קשה לראותו בעין בלתי מזוינת. ברור כי הימצאותו מקשה מאד על הזייפנים והחקיינים.  

באדיבות, גוטהלף שעונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב