דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי - רווח לכל הגורמים 

מאת    [ 20/03/2018 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2072 פעמים ]

שלושה גורמים מעורבים בכל פרויקט של פינוי בינוי – המדינה, הקבלנים והדיירים. כל אחד מוותר קצת ומרוויח הרבה, רק צריך לגרום לזה לעבוד

המונח פינוי בינוי הוא מונח ששגור לא מעט אצל אנשים בשנים האחרונות, ולאו דווקא אצל אנשים ששוחים בשוק הנדל"ן והאדריכלות. לא מעט אנשים שואלים את עצמם מה זה פינוי בינוי ועל מה כולם מדברים. למעשה, מדובר בפרויקט ענק בשיתוף המדינה על מנת לשנות ולשדרג את הנראות והפנים של ערים רבות הן במרכז והן בפריפריה. המון מבנים בישראל נבנו לפני עשרות שנים והם מכוערים, ישנים ואפילו מסוכנים. לכן, צריך לשדרג אותם ולהתאים אותם למאה ה-21.

הפרויקט כולל למעשה שלוש צלעות שכל אחת מקבלת רווח כלשהו, תוך כדי ויתור מסוים. הצלע הראשונה היא המדינה. המדינה והרשויות המקומיות מקבלות שיפור בנראות הרחובות והערים בתמורה לאי נוחות זמנית עבור הדיירים והאזרחים. הפרויקטים הללו רועשים ומלכלכים, מכיוון שבתים באמצע שכונות מגורים הופכים לאתרי בנייה. יש לא מעט תלונות, אך ככל שיש יותר פרויקטים כאלו, אנשים מתרגלים ומתאימים את עצמם.

אלמנטים שונים

הצלע השנייה מורכבת מהקבלנים. האינטרס של הקבלנים הוא כמובן לעשות כסף, וכאשר הם מבצעים פרויקט פינוי בינוי, זה בדרך כלל מגיע עם האפשרות לבנות עוד מספר דירות בבניין, על מנת שיוכלו למכור אותם. כאשר מדובר במרכזי ערים גדולות במרכז, הדירות הללו שוות הרבה מאוד כסף והרבה מאוד קבלנים עושים מאמצים על מנת לפנות לדיירים, לקיים ישיבות ולעשות הכל על מנת לזכות בזכות לבצע את הפרויקט. אותם קבלנים כמובן עובדים קשה, לפני, אחרי ובמהלך הפרויקט ובהרבה מקרים צריכים לשכנע דיירים, ולשלם להם עבור התקופה מחוץ לבית.

הצלע השלישית ואולי הבעייתית ביותר היא הדיירים. אותם דיירים בסופו של דבר מקבלים דירה חדשה ונכס ששווה יותר, אך בדרך יש לא מעט בעיות. הבעיה הכי גדולה היא שלא מדובר בדייר אחד, וצריכה להיות הסכמה גורפת על מנת לבצע את התהליך. יש משתנים כמו חוזי שכירות, דיירים מבוגרים שלא רוצים שינוי ועוד הרבה גורמים שיכולים למנוע את המהלך. אנשים לא ששים לעזוב את ביתם או לחיות בתור אתר בנייה, גם אם הגמול הוא גבוה.

כאשר רוצים להסביר למישהו מה זה פינוי בינוי יש להסביר את כל האלמנטים השונים ולראות שמדובר במאמץ מכמה כיוונים, שבסוף משתלם מאוד לכולם. התהליך הוא בלתי נמנע, ולא רחוק היום בו כל הערים הגדולות בישראל יתפארו במבנים חדשים ובטוחים מבחינת הבסיס שלהם ולא המבנים הישנים והרעועים המוכרים לנו.

רונן יעקב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב