דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים במצב של גזים אצל תינוקות 

מאת    [ 17/03/2018 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3218 פעמים ]

הורים רבים מתייחסים לגזים של תינוק כמו אל דבר שהוא גזירת גורל, דבר שאי אפשר לעשות שום דבר איתו כי מדובר בתהליך טבעי שלו, מדובר בתהליך התפתחותי שעם הזמן ייעלם. מאחר והמחקרים לא יכולים להסביר בדיוק מה גורם לגזים, ההנחה הרווחת היא שמדובר במערכת העיכול שעדיין איננה מסוגלת לקבל דברים שונים ולכן התינוק מוציא גזים במקום.

אומנם, המחקרים לא יכולים להסביר מה בדיוק גורם לכך, ואנחנו יודעים רק שאין הבדל בין בנים לבנות בקטע הזה, וכן אנחנו יודעים שאפשר לדעת שיש לתינוק גזים אם הוא בוכה במשך שלוש שעות ויותר ביום במשך תקופה מסוימת, אך אנחנו כן יכולים להשתמש באמצעים שונים לטיפול, אשר במקרים מסוימים יכול להרגיע את התינוק ובמקרים אחרים אף למנוע ממנו להוציא עוד גזים ובכך להקל עליו.

במצבי גזים אצל תינוקות, הטיפול מתבצע בעיקר על ידי אלמנטים שאמורים להרגיע אותו, לחמם, ולגרום לו לחוש שהכל בסדר, שההורים נמצאים אצלו, דואגים ואוהבים אותו. לשם כך אפשר להשתמש בצורות אחיזה אשר גורמות לו להרגיש את חום הגוף של ההורים, אפשר להשתמש במנשא או בערסל אשר מאפשרים גם להחזיק אותו אך גם לנדנד אותו בעדינות ובסבלנות.

אחד האלמנטים הנוחים והפופולאריים לצורך טיפול בגזים אצל תינוקות היא שמיכת עיטוף. מדובר בשמיכה עדינה אשר ניתן בעזרתה לעטוף אותו היטב, בין אם כשמניחים אותו בלול, בין אם כשמניחים אותו על מזרון אחר, ובין אם כשאוחזים בו בידיים. מדובר על שמיכה רכה ונעימה שעוטפת את כל כולו ומעניקה לו תחושה של חמימות.

 

כיצד שמיכת עיטוף לתינוק יכול לעזור בטיפול בגזים

זה נכון שהורים רבים מרגישים תחושה מאוד לא נעימה ומאוד לא נוחה כשלילד יש גזים, אך באמצעות שמיכת עיטוף לא רק שהם יכולים להתמודד עם מצב זה אלא שגם התסכול שלהם יכול להיעלם עם הזמן, וזה כמובן יכול להרגיע עוד יותר את התינוק. הרי ידוע שתינוקות מושפעים לא מעט מההתנהגות של ההורים שלהם.

שמיכת עיטוף לתינוק יכולה לעזור בטיפול, משתי סיבות, ראשית, ישנן טכניקות עיטוף שונות ועל כן אפשר גם לשלב וגם לשנות בין השיטות עם הזמן, שנית, העיטוף כשלעצמו, מאפשר לתינוק לחוש תחושה מאוד נעימה, חמה, תחושה מוגנת ובטוחה, כפי שהוא חש כשהיה ברחם של האם. הרבה פעמים עצם התחושה הזאת מרגיעה אותו וכך הוא נמנע מלעשות גזים.

צריך לומר שטכניקת עיטוף תינוקות בשמיכה גם מאפשרת להפעיל לחץ מסוים באזור התחתון של גוף התינוק, באזור בו יש כאבי גזים, וכך למעשה מפחיתים את תחושת הכאב באופן משמעותי, התינוק יהיה רגוע יותר, הוא יבכה הרבה פחות, וסביר להניח שההורים עצמם ירגישו הרבה יותר בנוח. אחרי שהתינוק יירגע הוא גם יוכל לישון טוב יותר, דבר שיועיל גם לתפקוד שלו בהמשך היום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב