דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבעת פלאי תבל החדשים 

מאת    [ 10/03/2018 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2285 פעמים ]

 

הרצאתי האהובה על הקהל הינה ההרצאה על שבעת פלאי תבל החדשים. אני מספר בה על שבעת פלאי תבל של העולם העתיק, על שבעת פלאי תבל  החדשים, ועל האתרים המופלאים בעולם שלא זכו להיכלל.

אני אוהב לטייל ובקרתי בשישה מבין שבעת פלאי תבל החדשים, והייתי בתשעה מבין 13 המועמדים לפלאי תבל החדשים שלא נכנסו לרשימה הסופית. 

מהם שבעת פלאי תבל ?                                                       שבעת פלאי תבל של העולם העתיק הם שבעה מבנים שנבנו בעת העתיקה ונחשבו, כל אחד מהם וכולם יחד, להישגים פלאיים ויוצאי דופן של יכולות הבנייה והעיצוב של המין האנושי. את הרשימה מייחסים ההיסטוריונים לאנטיפטר מצידון, שאזכר את האתרים בשיר שכתב בסביבות שנת 140 לפני הספירה.

הפירמידה הגדולה של חופו בגיזה שבמצרים, שגם בה בקרתי, היא המבנה היחיד מהרשימה ההיסטורית שעדיין ניצב על תילו. יתר פלאי העולם העתיק הם: הגנים התלויים בבבל (בתחומי עיראק); מקדש ארטמיס באפסוס (טורקיה); פסל זאוס באולימפיה (יוון); הקולוסוס מרודוס (יוון); המגדלור באלכסנדריה (מצרים); והמאוזוליאום בהליקרנסוס (טורקיה).

בתאריך הסמלי השבעה ביולי 2007 (07.07.07) הוכרז בפורטוגל, אחרי הצבעה כלל-עולמית בהשתתפות עשרות מיליוני בני אדם, על שבעת פלאי תבל החדשים. ההכרזה הייתה שיאו של מבצע מתוקשר שנמשך חודשים ארוכים, שבו התבקשו תושבי תבל לבחור שבעה אתרים מתוך עשרים. new7wonders"" הינו האתר שבחר את שבעת פלאי עולם החדשים. ואילו האתרים הנבחרים:

הקולוסאום, איטליה. הקולוסאום, שנבנה במאה הראשונה בהוראת הקיסר אספסיאנוס, אבי טיטוס, הוא המבנה הגדול ביותר שנותר מרומא העתיקה, שם שימש זירה למופעי בידור וקרבות גלדיאטורים לחיים ולמוות. אכלס 50 אלף צופים, כחצי מיליון איש מצאו את מותם במופעים שנערכו בקולוסיאום.הקולוסאום נחשב לסמלה של רומא והוא האתר המתוייר ביותר באיטליה, האמפיתיאטרון הענק שנבנה בתקופת רומי העתיקה. נבנה בשנים 68 עד 80 לספירה,

פירמידת צ'יצ'ן איצה, מקסיקו. אתר צ'יצ'ן איצה, שריד מפואר מתרבות המאיה, נמצא בצפון חצי האי יוקטן שבמקסיקו. הפירמידה הגדולה שבמרכז האתר, פירמידת אל-קסטיליו, השייכת לתקופה הפרה-קולומביאנית, היא אחד ממוקדי המשיכה התיירותיים החשובים ביותר במקסיקו

החומה הסינית הגדולה. אורכה של החומה הסינית יותר מ-5,000 ק"מ, הנמתחים בין מזרח סין לבין מדבר גובי, בקצה מערב. בניית החומה החלה במאה הראשונה לפני הספירה בתקופת שושלת צ'ין

הטאג' מהאל, הודו. הטאג' מאהל נמצא בעיר אגרה, כ-200 ק"מ מניו דלהי בירת הודו. המבנה המפואר, המציג לראווה סימטריה מושלמת, הוא מאוזוליאום שבנה שאה ג'אהאן לאשתו האהובה מומטאז' מהאל, שנפטרה בזמן לידת בנו.

מאצ'ו פיצ'ו, פרו. מאצ'ו פיצ'ו, המכונה גם "העיר האבודה", מערי ממלכת האינקה, נבנה כהוקרה לקיסר - מייסד אימפריית האינקה, הוקמה באמצע המאה ה-15. מבנים רבים בעיר נותרו בשלמותם ומציגים לראווה בנייה מאבנים גדולות ומסותתות, שהותאמו בדייקנות זו לזו ללא שכבת טיט ביניהן. האתר נגלה לעולם מחדש רק בשנת 1911.

פסל הקורקובדו, ברזיל. פסל ישו המושיע על פסגת הר קורקובדו ("הגיבן") נחשב לסמל המובהק והידוע ביותר של ריו דה ז'נירו, עיר החוף הגדולה בברזיל. אבן הפינה לפסל הונחה באפריל 1922, אז ציינו בברזיל 100 שנים לסיום הכיבוש הפורטוגלי

פטרה, ירדן. פטרה היא עיר נבטית קדומה המפורסמת בזכות ארמונות הקבורה שלה החצובים באבן החול של הרי אדום, ומכאן מקור השם העברי "הסלע האדום". האתר שוכן בדרום ממלכת ירדן, כ-100 ק"מ צפונית לאילת, והתגלה לעולם מחדש בראשית המאה ה-19.

 

 

ישראל הרצל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב