דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון שריטות בזכוכית 

מאת    [ 05/03/2018 ]

מילים במאמר: 959   [ נצפה 4316 פעמים ]

שלום לכולם

במאמרי הקודם בנושא "שריטות בזכוכית", עסקתי בגורמים היכולים לפגוע בזכוכית ולגרום לשריטה. בנוסף הצעתי 3 שיטות להעלמת שריטות. 

במאמר זה, תמצאו פרוט על הדרך בה נגרמות השריטות צילומים המתייחסים לאבחון השריטות והפגמים בזכוכית, תמצאו באתר, 

 לאור הניסיון הרב שצברתי במשך העבודה, אני מציג את התמונות הללו אשר צולמו באתרים שונים בארץ בהם עסקתי ברפוי והעלמת שריטות בזכוכית.

תמונות אלו מייצגות רק חלק קטן מהאפשרויות ובהן ניתן לראות את ה"לפני ואחרי" של העבודה. בחלקן, ניתן יהיה לראות רק את הלפני מאחר ולא הייתה אפשרות ל"ייחד" את המיקום למצב "אחרי".

1. זכוכית על זכוכית

 אחת התופעות הנפוצות, היא שריטה של זכוכית על-גבי זכוכית.

זכוכית, בזמן חיתוך והסעה על-גבי שולחן החיתוך, יכולה להישרט משברי זכוכית קטנים שנוצרי בזמן "פתיחת" זכוכית קודמת ולא נוקו. גם ב"מסעה" של הזכוכית על- גבי עגלות עבודה או במעבר שלהן במכונות העיבוד השונות, קיימת סכנה ששאריות זכוכית זעירות יפגעו בלוח הזכוכית המעובד.

שריטות מסוג זה מתאפיינות בדרך כלל בעומק משתנה ובאורך משתנה. שריטות זכוכית על זכוכית ניתנות לרפוי והעלמה מהירים, מאחר והן משאירות "שפתי שריטה" רחבים עם שבבים המאפשרים ליטוש והברקה נוחים.

 2. שריטות אלומיניום ומתכת

 שריטות מסוג זה, מתאפיינות, בדרך כלל, בשריטה דקה, חדה וישרה. 

שריטות מסוג זה, נגרמות בזמן תהליך ייצור חלון האלומיניום / מתכת או בעת ההובלה של החלון או הרכבתו.

שריטה מסוג זה לא קלה להעלמה מאחר והשריטה הנוצרת, עמוקה וללא שבבים ב"שפתי השריטה".

שריטות מתכת ממסגרות החלון, אינן שריטות רבות המופיעות על פני הזכוכית. אם שריטות מתכת רבות מופיעות על פני הזכוכית, זו תוצאה של זיגוג החלון שנעשה על גבי משטח עבודה מלוכלך בשבבי מתכת. 

 3. שריטות ניקיון

 במשולב עם שריטות המתכת, גם שריטות הניקיון נגרמות בדרך כלל כתוצאה של שימוש במתכת בזמן הניקיון, כגון: סכין יפני, ?סקראפר" (מכשיר לניקוי מלט, מכשיר מגנטי לניקוי אקווריום, סקוטשברייט וכיו"ב.)

במידה וקיים אבק רב על הזכוכית והיא מובלת ללא הפרדה טובה בין לוח אחד למשנהו.חיכוך בין הלוחות והאבק יצור גם הוא שריטה שתראה כשריטת מתכת. שריטות הניקיון מתאפיינות במספר רב של מוקדים ובשפשופים רבים במקום אחד. גם תנועתיות השריטה חושפת את מקום השריטות.

על מנת להישמר ממצב כזה, מומלץ להשתמש בהרבה מאוד מים או נוזל ניקוי שמשות, לפני שמניחים איזו שהיא מטלית או נייר ניקוי על הזכוכית.

תמונה עם שריטות מנקיון

תמונה לאחר העלמת השריטות

 4.קורוזיה (שיתוך) 

 לוחות הזכוכית מיוצרים במידות שונות. הלוחות נארזים במסגרת עץ כאשר בין כל לוח ללוח יש נייר או אבקת הפרדה מיוחדת. מאחר ולוחות הזכוכית גדולים ותופסים שטח ונפח. נהוג לאחסן חלק מהארגזים ם הזכוכיות תחת כיפת השמיים.

על מנת שמזג האוויר לא ישפיע ויפגע בזכוכיות מקובל לכסות את הארגזים בברזנט או ניילון. לפעמים, מכל מיני סיבות, נרטבים לוחות הזכוכית באריזה, המים חודרים בין לוחות הזכוכית בארגז ומחלחלים מטה. לא תמיד המים מתייבשים ומתנדפים באופן מהיר ולוחות הזכוכית העומדים זמן רב מאוד תחת כיפת השמיים וללא כיסוי נאות מקבלים "קורוזיה" ( שיתוך).

 5. לכלוך של חיסום או סימנים

תהליך חיסום הזכוכית הנפוץ ביותר לזכוכית ארכיטקטונית, הוא תהליך של חימום וקירור הזכוכית. בזמן חיתוך הזכוכית ועיבודה, נרשמים על גבי הזכוכית מספר נתונים כדי שאפשר יהיה לאתר את הזכוכית במשך העבודה ובסיומה. לפעמים סימנים אלה נצרבים בתוך הזכוכית ואין אפשרות להוציאם אלא במכשיר מיוחד.

כמו כן, כל זכוכית מחוסמת בעלת תן תקן, חייבת להיות מסומנת בתו התקן המכיל פרטים מזהים בלתי מחיקים באופן רגיל. אבל עדיין אפשר להעלים את הצבע הלבן של הסימון על ידי מכשיר העלמת השריטות ונשאר רק סימן התקן הצרוב בזכוכית.

במידת הצורך ניתן להעלים גם סימון זה, אבל הוא מצריך עבודה רבה יותר ומדויקת יותר. 

תמונה עם כיתוב מהחיסום

תמונה לאחר הניקוי

 6. שפשוף על הזכוכית

 קורה, ולאחר הרכבת הזכוכית במקום, בייחוד בבתים פרטיים/משרדים (חלוקות פנימיות, מעקות, ויטרינות), מעבר של ציוד או ריהוט, או עבודה לא זהירה ליד הזכוכית, יגרמו לשפשוף על גבי הזכוכית.

השפשוף נראה היטב וגם מורגש היטב, מאחר והפגיעה היא בציפוי החיצוני של הזכוכית והשקיפות נפגמת.

תמונה עם שפשוף ניר ליטוש על זכוכית

תמונה לאחר העלמת השפשוף

 7. ליטוש + נתזים (גיצים)

 לפעמים אנחנו נזקקים להשתמש בדיסק על מנת לבצע עבודות מסגרות בקרבת הזכוכית. חוסר ערנות וזהירות רגעיים עלול לגרום לכך שנתזים (גיצים) יפגעו בזכוכית חשופה. צורת פגיעת הליטוש דומה לצורת השפשוף, אבל הדיסק יחרוץ עמוק יותר את הזכוכית ולפעמים מתחת לחריץ תיווצר גם שריטה.

בזמן עבודות מסגרות על מתכת, כאשר אין שימת לב להמצאות זכוכית בטווח הקרוב לעבודה, יכולים נתזים הנוצרים בזמן הניסור או השיוף לעוף לעבר הזכוכית ולפגוע בה. מאחר והנתזים נושאי חום גבוה, הם פוגעים בזכוכית ויוצרים נקודות על כל הזכוכית. ככל שעבודת השיוף קרובה יותר, כך תיפגע הזכוכית באופן קשה יותר. גם אם הנקודות נראות קטנות ועדינות, הנתזים הקטנים הללו פוגעים קשה מאוד בזכוכית.

תמונה עם זכוכית מכונה בגיצים (מעקה)

תמונה לאחר העלמת הגיצים

תמונה מ"הכותל המערבי, מנהרות הכותל" מדרכים מזכוכית.

 8. נזילת ריתוך

 בזמן שיפוצים, כאשר הזכוכית כבר מורכבת, ויש צורך לרתך בסביבה. יש לשים לב לכיסוי הזכוכיות בקרטון הגנה. אבל, לא תמיד מקפידים ואזי נזילת הריתוך בדומה לנתזים, שורפת את ציפוי הזכוכית. חום הריתוך גבוה יותר ונזילות גדולות יותר ולכן הן יראו מרחוק. גם בגלל הנקודה השחורה בנוצרת על הזכוכית כתוצאה משריפת ציפוי הזכוכית.

תמונה זכוכית עם פגיעה מנתז ריתוך

תמונה אותו מקום לאחר העבודה

 9.תופעות נוספות

 תופעות נוספות יכולות לקרות על הזכוכית במידה ולא מקפידים על הגנה על הזכוכית.

   א. שריטת יהלום

 שריטות של כלי עבודה המצופים סגסוגת יהלום כגון מקדחים, מלטשים וכיו"ב. הרבה שריטות יכולות להיווצר ליד חוקי קידוח כתוצאה מחוסר תשומת לב ופגיעת הכלי בזכוכית.

  ב. אבנית

 אי שימת לב לניקיון, בייחוד באזור מלא מים כגון, מקלחונים, אמבטיונים וכיו"ב. יש לנקותם תדיר כדי שהאבנית לא תיבנה (Buildup). אפשר להוריד האבנית בכל מיני תכשירים אבל לאחר היווצרות אבנית כבדה, יש צורך בליטוש הזכוכית מאחר והאבנית מאכלת את הזכוכית ויוצרת חריר קטן בזכוכית.

   ג. מכות

 חורים קטנים הנוצרים על ידי עצמים הפוגעים בזכוכית בזמן הובלה או במידה והזכוכית חשופה לרוחות מדבריות הנושאות חול ואבנים   קטנות.

   ד. התזת חול וחומרים כימיים

 מתהליכי הייצור לזכוכית עם דוגמאות הם "התזת חול" ( התזת הזכוכית באלומיניום אוקסיד ליצירת דוגמאות) וצריבת אסיד ( מריחת   חומר כימי על הזכוכית ליצירת דוגמאות). בשני המקרים, לעתים נדירות יש טעויות או נזילת חומר על הזכוכית. אבל מאחר וגם פעולות   אלו נחשבות לשריטות על הזכוכית מצאתי לנכון להזכירן.

דני ריפוי והעלמת שריטות בזכוכית 052.33.14.945


www.danyhoffmann.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב