דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטול פוליסה לפי תום השנה 

מאת    [ 14/04/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3922 פעמים ]

כיצד מחושבת פרמיית ביטוח הרכב לתקופה הקצרה משנה

כל מבוטח זכאי לבטל את פוליסת הביטוח שלו לפי שתמה תקופת הביטוח ובתנאי ששלח בקשה זאת בכתב. במקרה זה רשאית חברת הביטוח להשאיר לעצמה דמי ביטוח המחושבים לפי 10% מדמי הביטוח השנתיים לכל חודש או חלקו בו יהיה הביטוח בתוקף ובתוספת 10% מדמי הביטוח השנתיים .

למשל : לקוח המבטל מיוזמתו לאחר 8.5 חודשים לא יהיה זכאי להחזר פרמיה .

פרוט החישוב: 8.5 חודשים שווים 90% מדמי הביטוח פלוס 10% נוספים וביחד נוצלו 100% מדמי הביטוח. לתקופה של פחות משנה: עד שבעה ימים - 5% מדמי הביטוח השנתיים ולתקופה העולה על שבעה ימים - 5% מדמי הביטוח השנתיים בצירוף 0.3% מדמי הביטוח השנתיים בעד כל יום ביטוח החל ביום השמיני. מבטח רשאי לשנות תנאים אלו אך ורק לאחר קבלת אישור מראש של המפקח. מבטח אינו נדרש לאישור של המפקח לקביעת דמי ביטוח לתקופה הקצרה משנה של כלי רכב שהינו חלק מצי רכב או קולקטיב.

חישוב הפרמיה לביטול הביטוח ע"י המבטח כאשר הסיבה אינה הפרת חוזה ע"י המבוטח או ניסיון הונאה של המבטח, יחושב ההחזר לפי הסכום הגבוה מבין שני הסכומים: הסכום שהוא דורש ממבוטח דומה לאותו סוג ביטוח ביום החזר הסכום למבוטח, יחסית לתקופה שנותרה עד תום תקופת הביטוח המוסכמת או הסכום שגבה מהמבוטח יחסית לתקופה שנותרה עד תום תקופת הביטוח אם הביטול הוא ביזמת המבוטח המבטח משאיר לעצמו את הפרמיה שהיה גובה אילו נעשה הביטוח מלכתחילה לתקופה קצרה בהתאם לחישוב הנ"ל.

אם ביטול הפוליסה נעשה בעקבות גניבת הרכב, מכירתו או יציאתו מכלל שימוש, תחושב יתרת הזכות של המבוטח אצל המבטח לפי חישוב יחסית לתקופה שנותרה עד תום תקופת הביטוח כל ההחזרים צמודים לפי מנגנון ההצמדה אשר אושר ע"י המפקח וכוללים את דמי הביטוח (לרבות הדמים) ואת התוספת למימון קרנית. החוזר קובע, כי הפרמיה תוחזר גם במקרים בהם הוגשה תביעה לתשלום תגמולי ביטוח לפני ביטול הפוליסה והמבטח רשאי לשנות את תנאי ההחזר לטובת המבוטח בלבד ובכפוף לאישור מראש של המפקח.

החוזר קובע עוד לעניין השבתת רכב, כי לבקשת המבוטח, ובתנאי שהמבוטח ישיב את תעודת הביטוח למבטח, יחליף המבטח את הפוליסה, בפוליסה אשר לפי תנאיה השימוש בכלי הרכב אינו כולל נהיגה כלשהי במשך תקופה רצופה העולה על 30 ימים. גם תנאי זה רשאי המבטח לשנות לטובת המבוטח בלבד, בכפוף לאישור מראש של המפקח.

החוזר קובע גם סכום מרבי של 40 שקלים לחיוב בשל הוצאת תעודת ביטוח חליפית, או בגין הוצאת תעודת ביטוח בשל רכב מוחלף. וגם תנאי זה רשאי מבטח רשאי לשנות לטובת המבוטח בלבד, בכפוף לאישור מראש של המפקח.





חברת לידר סולושנס בע"מ שמחה להציג בפניכם, קוראים יקרים, את כל האתרים השייכים למשפחת לידר: HotCar , ביטוח בריאות , קופות גמל , מבחנים , קורסים , סקר ליסינג , השכרת רכב , סקס סנטר , לוח רכב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב