וואו, אני אמן! שלום עולם!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

וואו, אני אמן! שלום עולם! 

מאת    [ 02/03/2018 ]
מילים במאמר: 824   [ נצפה 789 פעמים ]

 
 
התרשמות מביקור בתערוכת ARS2017  בהלסינקי   תערוכות ARS הן סדרה של תערוכות מרכזיות של אמנות עכשווית בינלאומית שאורגנו מאז 1961. בתערוכות היו יותר ממיליון מבקרים, והוצגו עבודות של כ -600 אמנים או קבוצות. ARS2017 היא התערוכה התשיעית בסדרה, והרביעית שמתקיימת במוזיאון לאמנות עכשווית בהלסינקי (Kiasma). היא אחדת מהאירועים שהיו חלק מהחגיגות למאה שנים לעצמאותה של פינלנד.

האינטרנט והדיגיטל שינו באופן קיצוני את חיי היומיום שלנו. הם שינו את העבודה שלנו, בילוי, תרבות וכלכלה ושינו את הדרך בה אנו מתקשרים זה עם זה. האינטרנט הפך לפלטפורמה לבניית זהויות וביטוי רגשות. וכמובן, המהפכה הדיגיטלית השפיעה גם על  האמנות.

ARS2017 היא תערוכה גדולה של אמנות עכשווית בינלאומית בנושא המהפכה הדיגיטלית. התערוכה מציגה אמנים של המילניום החדש ומציעה גישה חדשה לאמנות עכשווית על ידי הרחבת חוויית הצפייה לתחום המקוון.

 

בתערוכה הוצגו שלושים  וחמישה אמנים פיניים ובינלאומיים עכשוויים מובילים, רבים מהם הציגו את עבודותיהם באוספים היוקרתיים ביותר בעולם, כולל הביאנלה הבינלאומית בוונציה וברלין ואחרים. האמנים הינם מ -13 מדינות ומייצגים שלושה דורות, משנות ה -60 ועד ה -80.

  מבחר מהאמנים המציגים:

Ed Atkins (1982 Great Britain), Andrey Bogush (1987 Russia),

Yung Jake (2011 Internet), Reija Meril?inen (1987 Finland),

LaBeouf, R?nkk? & Turner ? Shia LaBeouf (1986 USA), Nastja S?de R?nkk? (1985 Finland), Luke Turner (1982 Great Britain)

Katja Novitskova (1984 Estonia), Jaakko Pallasvuo (1987 Finland),

Rachel Rossin (1987 USA), Anna Uddenberg (1982 Sweden)

PINK TWINS (Vesa Vehvil?inen, 1974 & Juha Vehvil?inen 1978,Finland)

 

 

עיצוב הבניין של המוזיאון לאמנות עכשווית בהלסינקי החצי מעוגל מבחוץ, הינו הכנה חשובה לפגישה עם יצירות האמנות העכשוויות, מיד כשנכנסים אי אפשר שלא להבחין בשיפועים העצומים המביאים לקומות העליונות, ומבליטים את עוצמתו של המבנה.

 

 

מבין שלושים וחמישה האמנים המציגים בחרתי באילו שהתרשמתי מהם במיוחד.

 

 

העבודות של אנה אודנברג השבדית כוללות בובות בתנוחות לא טבעיות. כחלק מהפרקטיקה שלה אודנברג, מגזימה ומעוותת את התנוחות והצופים מתבוננים בתרבות  גוף שונה, בניסיון ליצור ממד של רוחניות ובבימוי מוקפד של פסליה, הבוחנים קודים חברתיים בתרבות הצריכה, ובהתייחסותם למגדר, למין ולמיניות.            קיימת התייחסות למציאות החדשה של חיינו - היכרויות מקוונות, אופרות סבון, הצהובונים, מדיה חברתית ופרסום כדי לחשוף את הטבע ההזוי של חברת השפע המערבית.

 

ז'קו פאלסויאו Pallasvuo) ) הפיני מקרין בתערוכה את עבודותיו על מסכים גדולים שהמבקר אינו יכול להתעלם מהצבעוניות והרבגוניות שלהן. פאלסויאו משתמש באינטרנט כחלק בלתי נפרד של עבודתו, כמקור לחומר, לנושא, וכפלטפורמה למימוש עבודתו. מאז גיל 16, פאלסויאו כבר העלה עבודות לפלטפורמות אינטרנט שונים. הוא מתעניין במיוחד בתרבות הרשתות החברתיות, כמו גם ביחסים בין זהות וייצוג עצמי וירטואלי. נושאים אחרים בעבודותיו כוללים אתנוגרפיה ואנתרופולוגיה, תרבות שנות ה -80 וה-90, ומה שהוא מכנה "חוויות של הפער בין הדורות". עבודתו של פאלאסויאו אינה בסגנון יחיד - הוא אומר כי "הייתי מקריב בשמחה את הלכידות של עבודותי, לו יכולתי לחקור תחומי ידע גדולים יותר".

 

 

 

המיצג של אנדריי בוגוש (Bogush) "הצעה עבור מיקום התמונה" הינו הדפס על וילון ויניל המבוסס על תמונה שנמצאה על ידי האמן ברשת החברתית. בוגוש חוקר את התמונה על ידי שליפת תמונת האינטרנט ממקומה המקורי, שכפולה ולאחר מכן שתילתה בסביבה חדשה. התמונה המעוותת, מדגישה את האפשרויות האין סופיות למניפולציות של קבצים דיגיטליים. בבחירת החומרים והטכניקה שלו, חותר בוגוש לרושם ניטרלי ולא אישי.

 

 

 

 

 

 

אני יושב לי בעמדה דיגיטלית מיוחדת שנבנתה לכבוד תערוכת  ARS 2017  במוזיאון לאמנות עכשווית, בהלסינקי. ומסתכל ביצירה של צמד אמניות פיניות הקוראות לעצמן "תאומות ורודות" (TWIN PINK). היצירה נקראת  "אינסוף או במקור אינפיניטי", והמיוחד בה שאני יכול לגשת אליה עם הטלפון החכם שלי.   

אינפיניטי מבוססת על הקלטות השירים וקטעי המוסיקה של סדרת הטלוויזיה האמריקאית "טוין פינק" (TWIN PINK) מהעשור האחרון. ליצירה יש יכולת באמצעות ארכיון מסיבי המשמש כחומר המקור ומספק ממשק אינטואיטיבי לערבוב מוסיקה, המבקר מקבל הזדמנות לערבב וריאציות אינסופיות של מוסיקה מסדרת הטלוויזיה "טוין פינק" ולשתף את התוצרים שלו על פלטפורמות המדיה החברתית שלו.

 

וואו, אני אמן! שלום עולם! ( סיסמת ARS 2017).

שני אוצרי התערוכה, מרג'ה סקארי ואריה מילר, דנים בה בהשלכות על האמנות  כתוצאה מההתפתחויות העיקריות בתחום האמנות העכשווית - השימוש באינטרנט והאפשרויות לעשיית אמנות  והפקת עבודות און ליין באינטרנט.

האוצרת ותיאורטיקנית  האמנות האמריקנית לוסי ליפרד ניבאה את סילוקו של האובייקט האמנותי, כבר בסוף שנות ה -60, האמנות המושגית הותירה סימן בל יימחה על תהליכי האמנות. כיום מוזיאונים לאמנות ואספנים עומדים בפני אתגרים חדשים במציאת דרכים לא רק לאצור אמנות דיגיטלית, אלא גם כיצד "מגיעים" אליה.

 רק מספר מועט של מוזיאונים בעולם תומכים בארכיונים אמנותיים מקוונים נגישים ?

 דוגמה אחת הינה מוזיאון וויטני בניו יורק שהוא אחד החלוצים בתחום עם אתר האינטרנט שלו  Artport ? .

דוגמה נוספת הינה אתר האמנות המכוונת "שלום עולם" של תערוכת ARS 2017 המוצגת בהלסינקי במוזיאון  Kiasma, שהינו נמצא בחזית של הבאת האמנות המקוונת לקהל הרחב. חובבי האמנות הדיגיטלית יכלו לראות רבות מיצירות האמנות באופן מקוון מכל מקום בעולם.

 

 

ישראל הרצל, הרצל 73, כ"ס טלפון 050-9258355  -----------------------------------------------   הצטרף לדף אוהדים של בנימין זאב הרצל בפייסבוק https://www.facebook.com/pg/herzli99/photos/?ref=page_internal

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב