דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבדוק את אמינותו של אתר קניות אונליין לפני הרכישה 

מאת    [ 27/02/2018 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1764 פעמים ]

עולם הקניות ברשת התפתח מאוד בשנים האחרונות והפך לחלק משמעותי ביותר מעולם הצרכנות של ימינו. אם בעבר מעטים האנשים שהיו רוכשים מוצרים דרך אתרים מחו"ל, היום כמעט כולם עושים זאת בצורה כזו או אחרת. השפע העצום והמחירים האטרקטיביים בשילוב הנגישות הטכנולוגית, הפכו את הקניות ברשת להצלחה מסחררת. מרבית הצרכנים בארץ מזמינים בדרך כלל מהאתרים הגדולים והמוכרים בעולם כמו e-bay, אמאזון, אליאקספרס וכו'. אך ישנם מקרים בהם ניתן למצוא מוצרים מסויימים באתרים אחרים, אולי פחות מוכרים, אך בתנאים טובים יותר. זה שאתר אינו מוכר בארץ זו לא סיבה לא לרכוש דרכו. חשוב רק לבדוק את אמינותו לפני ביצוע ההזמנה. לכך יש כמה שלבים עיקריים שכל אחד יכול לבצע ולבדוק האם הרכישה כדאית עבורו.

 

שיטות לבדיקת אמינות אתרי מכירות ברשת

 

-ישנם אתרים בהם ניתן לבצע בדיקת נתונים על אתרי אינטרנט לפי כתורת ה-url שלהם (whois ועוד). בדיקה פשוטה כזו מעלה המון נתונים שאפשר ללמוד מהם על מידת האמינות של האתר. ניתן לקבל נתונים כמו באיזו מדינה רשום האתר, מיהם בעליו, מהי מהירות הגלישה בו, מהו מועד הקמתו ועוד. נתונים אלו בהחלט נותנים תמונה ראשונית חשובה שיכולה ללמד על מעמדו של האתר והאם הוא מתאים לרכישה בטוחה. כמובן שאתר שממוקם במדינות מפוקפקות, שאינו פעיל זמן רב ושניכר שלא משקיעים בו אינו מומלץ לרכישה.

 

-בדיקת יצירת קשר- חשוב מאוד לבדוק בכל אתר את רמת הרצינות. אתרים רציניים ואמינים יציגו בפני הגולשים כמה שיותר פרטי התקשרות: כתובת פיזית, כתובת מייל, מספר טלפון, מספר פקס וכו'. כדאי לנסות ליצור קשר ולבדוק את מהירות ורצינות התגובה. בנוסף, כדאי לחפש עמוד פייסבוק של החברה, בו ניתן גם כן לראות את מידת הרצינות, הפעילות והפופולריות של האתר.

 

-דרכי תשלום ומשלוח- חשוב לבדוק באיזה דרכים ניתן לשלם עבור הרכישות באתר. אתרים רציניים יעבדו עם פייפאל בנוסף לתשלום רגיל בכרטיסי אשראי. כמו כן, חשוב לבדוק גם את אפשרויות המשלוח הקיימות. משלוחים מאליאקספרס למשל, מגיעים בדרך כלל ללקוחות בארץ באמצעות חברת הבלדרות מיילוג, מה שמראה על רצינות ואמינות. משלוחים שמתבצעים לא דרך חברה מסודרת הם פחות אמינים בדרך כלל.

 

-תגובות והמלצות- בעידן של היום, הכי פשוט לחפש המלצות וחוות דעת ברשת. באמצעות חיפוש פשוט בגוגל ו/או ברשתות החברתיות נוכל לאתר בקלות תגובות של רוכשים אמיתיים שניתן יהיה ללמוד מהם על מידת שביעות הרצון שלהם מהאתר המדובר והשירות שקיבלו בו.

Shlomit S




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב