דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול טבעי לבעיית פסוריאזיס - כיצד הוא מתבצע 

מאת    [ 28/01/2018 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2124 פעמים ]

שלושה אחוז מהאוכלוסייה מתמודדים עם פסוריאזיס (ספחת בעברית), מדובר במחלה אוטואימונית במהלכה תאי העור שלנו מתחלפים בקצב מוגבר, מה שמוביל לכך שחלקים בעור נצבעים בצבע אדום וסגול ומכוסים בקשקשת.

חולי פסוריאזיס רבים מתמודדים לא רק עם בעיות בעור אלא עם בעיות נוספות שנלוות לכך, למשל בעיות פרקים שונות, בעיות עיכול (הרבה פעמים קיים קשר בין תפקוד לקוי בכבד לבין היווצרות המחלה) ועוד. חשוב לומר שלמחלה יש השפעות שונות שקשורות לא רק בעור אלא במצב נפשי, מאחר ואנשים רבים אשר מתמודדים עם המחלה, מוצאים את עצמם מתקשים בסביבה חברתית וזה יכול להשפיע עליהם בצורות שונות לנהל אורח חיים סדיר.

הטיפול בפסוריאזיס מתחלק לכמה רבדים; הטיפול המקובל הוא הטיפול המקומי הניתן ע"י רופא עור, טיפול אשר מתבצע באמצעות כדורי סטרואידים, תרופות ומשחות שונות. זה טיפול נועד לעזור לזמן קצר ואיננו משפיע באופן ניכר ובוודאי לא על אזורים נרחבים. כמו כן, שימוש בסטרואידים יכול אפילו לגרום לנזק משמעותי אם משתמשים בהם לאורך זמן.

חלקו של הטיפול המערכתי כולל חשיפה לאור אולטרה סגול במרפאה או בבית, זה יכול לרפוא חלקים משמעותיים בעור אשר המחלה מקרינה עליהם, כמו כן ישנן תרופות שיכולות לעזור לטיפול בחלקים פנימיים אשר יכולים להפחית את עוצמת המחלה.

חלק אחר בטיפול יכול להתבצע באמצעות ים המלח, בין אם זה שימוש בבוץ ובין אם זה בציפה על המים וכן במעיינות החמים שיש במקום.

 

כיצד הטיפול הטבעי בפסוריאזיס יכול להשפיע אחרת

לצד הטיפולים הנ"ל, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של טיפולים טבעיים לפסוריאזיס אשר יכולים להשפיע על המחלה. טיפולים אלו מתבצעים באופן פרטני על ידי מטפלים שמתמחים בכך, בהתאם למצבו של המטופל. לפני כל טיפול, מתבצע ראיון עם המטופל בשביל לדעת מה מצבו, ועל פי התשובות שלו והאבחון שמתבצע על ידי המטפל, נקבע כיצד אפשר לבצע את הטיפול.

במקרים רבים מדובר על טיפול באמצעות משחות טבעיות, צמחי מרפא, וכן שימוש בוויטמינים שונים אשר יכולים להשפיע על העור לטובה. צריך לומר, אומנם גם תרופות רגילות נושאות לא פעם וויטמינים, אך הם גם נושאים חומרים שיכולים לגרום נזק למערכות הפנימיות, בין היתר, החלשת המערכת החיסונית.

ההבדל המהותי בין טיפול בפסוריאזיס אצל מטפל טבעי לבין טיפול אצל רופא הוא, שהטיפול הוא אישי ופועל תוך התבוננות הוליסטית במטופל, כלומר המטפל לא מתבונן אך ורק במחלה אלא גם בהשפעות נוספות של על המטופל באופן רחב, כללי, כך הרבה יותר נכון לגשת לטיפול במחלה.

הטיפול בפסוריאזיס יכול להימשך זמן מה עד שנתחיל לראות תוצאות, לעיתים הוא ידרוש מהמטופל לבצע טיפולים גם בעצמו בבית. כמו שכל שלבי הטיפול חייבים להיות בבקרה ופיקוח של המטפל, על מנת לוודא שאכן קיימת התקדמות בתחום ויש נסיגה או התרככות של המחלה.

 

מרפאת צוף צמחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב